Τότε, και όχι τόσο μακριά στο παρελθόν, που το χρήμα έρρεε άφθονο και όποιος επιτήδειος προλάβαινε και «άρπαζε», τότε που οι εκπτώσεις των κατασκευαστικών εταιρειών, εν προκειμένω οδοποιίας, έφταναν και στο 65%!!, τότε που οι επιβλέποντες μηχανικοί της διεφθαρμένης κλίκας που κυβερνούσε αυτή την «μπανανία Ελλάδα» παραλάμβαναν τα έργα οδοποιίας από το γραφείο τους;! (με το αζημίωτο λέτε;!), από τότε όλα αυτά καταγράφηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη κάθε πολίτη, έστω και στοιχειωδώς προβληματισμένου και υποψιασμένου, ως μνημεία ασυδοσίας, αυθαιρεσίας και αναίσχυντης υπολειτουργίας θεσμών και κρατικών μηχανισμών!
Κάθε φορά που βρέχει… σχεδόν σε όλους τους δρόμους της περιφέρειάς μας και μάλιστα και σε καινούργιους και «ευρωπαϊκών προδιαγραφών», τα λιμνάζοντα νερά μετατρέπουν το οδόστρωμα σε άκρως επικίνδυνες «παγίδες θανάτου»! Ενδεικτική η αναφορά στο νέο δρόμο (κάθετος προς την Εγνατία!) Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Φλώρινας. Σε μια νεροποντή, και ας μην είναι έντονη, σε πολλά σημεία του δρόμου λιμνάζουν τα νερά και οι οδηγοί (κυρίως αυτοί που έμαθαν να οδηγούν επιθετικά) «παίζουν τη ζωή τους «κορόνα-γράμματα»» και ανά πάσα στιγμή και λόγω υδρολίσθησης, (από μειωμένη μέχρι μηδενική πρόσφυση των ελαστικών του αυτοκινήτου πάνω στο οδόστρωμα), το αυτοκίνητο εκτρέπεται της πορείας του και πιθανή είναι η περίπτωση της ανατροπής του)! Γι αυτόν το δρόμο, άθλιοι της πολιτικής του τόπου μας (βουλευτές τινές) έβαζαν στοίχημα για την ημερομηνία παράδοσής του και… άραγε αυτή έγινε, πού, πώς και γιατί;!
Μια διαδρομή από Κοζάνη προς Φλώρινα (εννοείται στους νέους δρόμους) και λίγες φωτογραφίες «μιλάνε» τόσο εύγλωττα, επιβεβαιώνουν δε των επισημάνσεών μας το αληθές!… Και αυτοί οι δρόμοι πληρώθηκαν αδρά, το δε τμήμα του δρόμου Πτολεμαΐδα-Φλώρινα (παραβεγορίτιδα την είπανε τότε) είναι σε πολλά σημεία κλειστό-ανοικτό-μισάνοικτο και ο κίνδυνος για τους διερχόμενους οδηγούς καραδοκεί… μπας και κάποιος αγρότης κουρασμένος και ζαλισμένος, από τα χωράφια του μπει στο δρόμο με το τρακτέρ ή το αγροτικό του ξαφνικά και χωρίς να προσέξει!!
Για την κατασκευή του δρόμου (αλλά και άλλων δρόμων του εθνικού και επαρχιακού δικτύου στην περιοχή μας) τηρήθηκαν, η συγγραφή υποχρεώσεων, οι προβλεπόμενες προδιαγραφές, όροι και προϋποθέσεις, οι κατά καιρούς προβλεπόμενες συντηρήσεις τους;! Και αν ναι, ας απαντήσουν οι αρμόδιοι, αν όχι, «πιάτο έχουμε» την παρανομία, την αυθαιρεσία, την ασυδοσία τους και ό,τι άλλο συνεπάγεται!!
Οι ευθύνες έχουν διευθύνσεις και ονοματεπώνυμα, παρ’ όλα αυτά όμως, οι ιθύνοντες της Πολιτείας διά των κρατικών-ελεγκτικών μηχανισμών, αλλά και άλλοι άρχοντες του τόπου και κάθε επιπέδου, περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, πολιτικής και κοινωνικής ζωής γενικότερα, άνθρωποι της κοινωνίας και του πολιτισμού (έτσι θέλουν να φέρονται)… «ποιούν την νήσσαν», κωφεύουν και εθελοτυφλούν… Και μήπως πολλά και πολλοί λειτουργούν με το σύστημα των «συγκοινωνούντων δοχείων»;!
Καλές οι συσκέψεις και διασκέψεις, οι συνεδριάσεις και τα συνέδρια και… οι γενικολογίες και οι αοριστολογίες όμως δεν δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας του πολίτη, όταν μάλιστα αυτά αφορούν και την ίδια τη ζωή των πολιτών…
Τα «κατασκευαστικά εκτρώματα» οδοποιίας στην περιοχή μας… οι «καρμανιόλες» (νέοι μάλιστα) δρόμοι περίσσεψαν… κάθε φορά δε που βρέχει έρχονται και οι «λιμναίες»… Και ενώ οι ευθύνες έχουν διευθύνσεις και ονοματεπώνυμα, οι ιθύνοντες της Πολιτείας διά των κρατικών-ελεγκτικών μηχανισμών «ποιούν την νήσσαν», κωφεύουν και εθελοτυφλούν…
60