Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου και το WordPress είναι το πιο δημοφιλές εξ αυτών, τόσο για τη δημιουργία blog όσο και για την κατασκευή websites και e-shops. Οι web designers είναι ενθουσιασμένοι με την ευελιξία του και την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε κάθε ανάγκη, ενώ οι χρήστες λατρεύουν την απλότητα και την αποδοτικότητα που προσφέρει.
Παρ’ όλη τη χρηστικότητά του, το WordPress μπορεί να σα κάνουν να παραβλέψετε ή να αγνοήσετε σημαντικά στοιχεία του SEO και της προώθησης ιστοσελίδων, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ανάπτυξη της επιχείρησης σας, την επιτυχία της και την κερδοφορία της.
Σε αυτό το άρθρο θα σας απαντηθούν 3 συχνές ερωτήσεις που αφορούν στην προώθηση μέσω SEO για ιστοσελίδες WordPress, ενώ θα σας εξοικειώσει με το SEO του WordPress και θα διαλύσει κάποιους μύθους και παραπληροφόρηση για το SEO εν γένει.
1. Έχω εγκαταστήσει ένα WordPress SEO Plugin. Αυτό σημαίνει ότι δε χρειάζομαι κάποιον σύμβουλο για προώθηση SEO, σωστά;
Όχι. Το SEO δεν είναι μια απλή και γρήγορη εγκατάσταση. Δε το ρυθμίζεις και το ξεχνάς. Το SEO αποτελεί μια συνεχόμενη διαδικασία στην οποία πρέπει να δίνετε διαρκώς προσοχή για την εν εξελίξει στρατηγική marketing σας.
Δεν υπάρχει Plugin του WordPress που μπορεί να καλύψει όλα τα στοιχεία του SEO, όπως ακριβώς ένα σφυρί δεν μπορεί από μόνο του να χτίσει ένα φανταστικό σπίτι. Η διαμόρφωση του SEO Plugin σας με τον κατάλληλο τρόπο είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε –αλλά όχι το μοναδικό! Η μεγάλη εικόνα είναι πολύ πιο περίπλοκη.
Είναι απαραίτητο να προσλάβετε έναν ειδικό, ο οποίος να έχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις και να κατανοεί πλήρως την οργανική αναζήτηση, ώστε να ενδυναμώσει το marketing σας μέσω του SEO και να σας αποτρέψει από το να κάνετε κοστοβόρα λάθη. Αυτό το άτομο θα πρέπει να μπορεί να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα σε εσάς και το site σας –είτε ως μέλος του προσωπικού σας είτε ως εξωτερικός συνεργάτης- ώστε να είστε σίγουρος ότι η απόδοσή σας είναι η μέγιστη δυνατή.
Σε αυτό το σημείο, θα είναι ίσως χρήσιμο να σας δώσω κάποια tips σε ό,τι αφορά το πώς μπορούν τα plugins να επηρεάσουν τη λειτουργικότητα του site σας:
· Όταν εγκαθιστάτε ένα νέο plugin ή κάνετε κάποιο update, είτε στο WordPress site σας είτε σε κάποιο plugin, κάτι τέτοιο θα επηρεάσει αναπόφευκτα τον κώδικα της σελίδας σας. Τέτοιες αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το SEO του website σας, αν δεν πάρετε τα απαραίτητα μέτρα. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας στοιχίσει σε ό,τι αφορά τη θέση που εμφανίζεται η σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης.
· Η προσθήκη νέων plugins μπορεί να κάνει το site σας πιο αργό. Ο χρόνος φόρτωσης ενός site είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη θέση του στον αλγόριθμο της Google και ακόμα και μια αθώα αλλαγή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ιεραρχία σας.
· Το marketing περιεχομένου είναι μεγίστης σημασίας για κάθε online επιχείρησης. Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας, με βάση συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, που προκύπτουν από ανάλυση SEO, μπορεί να κάνει θαύματα. Μπορεί, για παράδειγμα, να ελκύσει νέους πελάτες που ταιριάζουν τέλεια με το προφίλ της εταιρείας σας, να τους κρατήσει και να τους μετατρέψει σε αγοραστές. Το WordPress από μόνο του δεν είναι ικανό να σας συμβουλέψει σε τάσεις σχετικές με τις λέξεις κλειδιά κάθε κλάδου, ώστε να χτίσετε το περιεχόμενό σας γύρω από αυτές.
2. Πώς να επιλέξω το καλύτερο WordPress SEO Plugin για την ιστοσελίδα μου;
Πριν αποφασίσετε ποιο ή ποια plugins να χρησιμοποιήσετε, είναι σημαντικό να θέσετε τα παρακάτω ερωτήματα στον εαυτό σας:
· Συμβατότητα: είναι το plugin της επιλογής σας συμβατό με τις υπόλοιπες λειτουργίες και την τεχνολογία του site σας; Θα συνεχίσει να είναι συμβατό στο μέλλον; Μην κάνετε υποθέσεις. Οι πληροφορίες υπάρχουν στο site του εκάστοτε plugin και, αν δεν είναι εκεί, ρωτήστε το customer support service, αν υποστηρίζεται. Και μιας που θέσαμε το θέμα του support…
· Support: προσφέρει η εταιρεία που κατασκεύασε το plugin την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη για τους developers; Ελέγξτε τα forums και το feedback που έχουν να προσφέρουν μακροχρόνιοι χρήστες για να μάθετε.
· Δημοτικότητα: Πόσο δημοφιλές είναι το plugin σας; Αν το έχουν εγκαταστήσει πολλοί χρήστες, αυτή είναι μια ένδειξη ότι είναι ευρέως διαδεδομένο, καλύπτει πολλά themes, δίνει πολλές λύσεις και, φυσικά, ότι υπάρχουν πολλά άτομα σε θέση να προσφέρουν σε εσάς βοήθεια μέσα από την προσωπική τους εμπειρία, αν τυχόν τη χρειαστείτε.
· Μελλοντική ανάπτυξη: Έχει το plugin που εξετάζετε παλαιότερες εκδόσεις; Η αγορά plugins από γνωστούς προμηθευτές είναι μια ασφαλής επιλογή, σε σχέση με την αγορά από έναν άγνωστο πωλητή, του οποίου δεν ξέρετε τις προηγούμενες επιδόσεις.
3. Πώς να βελτιώσω το SEO μου μέσω Widgets του WordPress;
Τα widgets του WordPress καθιστούν ευκολότερο να τοποθετήσετε πανομοιότυπα blocks περιεχομένου σε πολλαπλές σελίδες του site σας, όπως το header, το sidebar και το footer. Αυτή καθ’ αυτή η χρήση widgets μπορεί να μην είναι άμεσα επιβλαβής για την προώθηση της ιστοσελίδας σας, αλλά δε σας δίνει και πλεονέκτημα.
Ένας πιο έξυπνος τρόπος να χρησιμοποιήσετε τα widget που σας προσφέρει το WordPress είναι να προσφέρετε προσαρμοσμένο περιεχόμενο, επικεντρωμένο στο τι θα βρει ο επισκέπτης στη σελίδα σας. Μια τέτοια πρακτική προσθέτει αξία στην υπηρεσία σας, είναι φιλική προς τον χρήστη και κάνει εντονότερη και καλύτερη την εμπειρία του χρήστη κατά την περιήγησή του. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα διαθέσιμα widgets του WordPress για ποικίλους λόγους:
· Να αποκτήσετε ένα κοινωνικό στρώμα που προωθεί το engagement μέσω ενός community application plugin
· Να προσθέσετε ένα media plugin, ώστε οι χρήστες να μπορούν να αναρτούν φωτογραφίες και βίντεο
· Να κάνετε προβάλετε νέα μέλη του forum σας, όπως και τις φωτογραφίες και τα βίντεό τους
· Να κάνετε το νέο περιεχόμενο των forums και των groups σας πιο εύκολο προς ανακάλυψη
Μια τέτοια στρατηγική μπορεί να δουλέψει εξίσου αποδοτικά σε οποιοδήποτε site. Τα widgets του WordPress σας επιτρέπουν να στοχεύσετε σε ένα συγκεκριμένο κοινό, προσφέροντάς του περιεχόμενο για το οποίο έχει εκφράσει ενδιαφέρον. Λειτουργούν, με άλλα λόγια, σαν βιταμίνες για την επιχείρησή σας! Μερικά πλεονεκτήματα χρήσης widget για να αυξήσετε το engagement της ιστοσελίδας σας είναι τα εξής:
· Θα αυξήσετε το loyalty που δείχνουν σε εσάς οι επισκέπτες και θα είναι πιο εύκολο για τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας σας.
· Λόγω του ότι θα ικανοποιήσετε τους επισκέπτες σας, υπάρχει μεγαλύτερο ενδεχόμενο να πάρετε likes στη σελίδα σας στο facebook, ή σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα social media είστε ενεργός.
· Οι χρήστες θα βρίσκουν πιο εύκολα το περιεχόμενο μέσω των forums και των groups που θα έχετε δημιουργήσει στην ιστοσελίδα σας, τόσο μέσω των μηχανών αναζήτησης όσο και μέσω του home page σας.
Άρθρο από το Digital Marketing Agency – ThinkTank.gr