142 ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ
ΛΑΣΣΑΝΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΥΡΟ ΔΡΟΜΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ .
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΟΙ
ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΚΑΙ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ.
ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΟΛΥΖΟΥΛΗ ΕΓΙΝΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ .
Κοζάνη 1-6-2024
Κ. Γιάννη Κοκκαλιάρη
Δήμαρχο Κοζάνης .
Κοιν : Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης
κ. Δήμαρχε
142 Θέσεις Στάθμευσης καταργούνται με την Ανάπλαση που ήδη ξεκίνησε , της πλατείας Λασσάνη και των γύρο δρόμων , ήτοι των οδών : Αρχελάου, Πολυζούλη, Ιερολοχιτών , Αθηνάς, Ερμού, Κωστή Παλαμά, και μέρος της Ολύμπου, πράγμα που δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στην αγορά αλλά και στις κατοικίες του ευρύτερου κέντρου γιατί υπάρχει μεγάλη ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ όχι μόνο στο ευρύτερο κέντρο αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος της Κοζάνης .
Είναι προφανές ότι η Πλατεία Λασσάνη βρισκόταν σε μια κακή κατάσταση και έπρεπε πρίν χρόνια να αναπλασθεί ώστε να αναβαθμισθεί η περιοχή αυτή άλλα και η πόλη .
Επίσης παρατηρούμε ότι έτσι χάνετε η μοναδική και ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ευκαιρία να δημιουργηθεί εκεί ένα μεγάλο και πολυόροφο Υπόγειο πάρκινγκ πχ 4 ορόφων που θα εξυπηρετούσε ολόκληρη την αγορά , τις κατοικίες, τις επαγγελματικές στέγες, Ιατρεία , το ευρύτερο κέντρο και όχι μόνο. Τα προηγούμενα χρόνια επί Γ. Δακή , Νομάρχη και επί Π. Κουκουλόπουλου , Δημάρχου και Λ. Μαλούτα Αντ/χου μπορούσε να κατασκευασθεί με εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση από την Ευρ. ΄Ενωση αυτό το πάρκινγκ. Οι τότε όμως άρχοντες του Δήμου ολιγώρησαν και αδιαφόρησαν . Η πρόφαση ότι εμποδίζετο από ένα υποσταθμό της ΔΕΗ δεν στέκει , γιατί αυτός εύκολα μεταφέρεται. Με αυτό το υπόγειο πάρκιγκ θα έπαιρνε τελείως άλλη μορφή και ανάπτυξη το ευρύτερο κέντρο της Κοζάνης. Θα τονίσουμε εδώ ότι οι περισσότερες πόλεις στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν υπόγεια πάρκιγκ κάτω από πλατείες . Το θέμα αυτό είχε τεθή και στο παρελθόν αλλά δεν έγινε τίποτε.
Ειδικότερα καταργούνται οι παρακάτω θέσεις πραγματικής στάθμευσης:
1) Στην Πλατεία Λασσάνη 38
2) Στην οδό Αρχελάου 47
3) Στην οδό Πολυζούλη 18
4) Στην οδό Αθηνάς 9
5) Στην οδό Κωστή Παλαμά 10
6) Σε τμήμα της οδού Ολύμπου 10
7) Στην οδό Ερμού 10
Συνολικά καταργούνται 142 θέσεις στάθμευσης .
Που θα σταθμεύσουν όλοι αυτοί κ. Δήμαρχε ;
Επίσης στην οδό Ιερολοχιτών που μετέχει στην ανάπλαση είχαν καταργηθεί στα προηγούμενα χρόνια 10 θέσεις στάθμευσης παρ ότι σε μελέτη της ΑΝΚΟ του 2018 φαίνεται να διατηρούνται 6 θέσεις στάθμευσης.
Αν συνεχισθεί η Ανάπλαση σε όλο το μήκος της οδού Ολύμπου μέχρι και της οδού Φειδιπίδου τότε θα καταργηθούν επίπλέον 110 θέσεις στάθμευσης .
Η κατάργηση ορισμένων θέσεων στάθμευσης ενδεχομένως είναι δικαιολογημένη , όπως επί της πλατείας ή της οδού Κωστή Παλαμά και Ολύμπου όπου θα υπάρχει στάση για Αστικά Λεωφορεία. Οι πολλές θέσεις όμως καταργούνται αδικαιολόγητα και θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα από το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης στην αγορά και στην ευρύτερη περιοχή . Η Οδός Αρχελάου και Ολύμπου έχουν φαρδιά πεζοδρόμια , υπεραρκούν και η κίνηση των πεζών είναι περιορισμένη , εκεί δεν πρέπει να καταργηθούν θέσεις στάθμευσης.
Να σημειώσουμε ότι η μελέτη αυτή της ανάπλασης έγινε επί της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής [ 26-3-2019 ΑΝΚΟ ] , σε εφαρμογή του ΣΒΑΚ με το οποίο καταργούνται 4.500- 5.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την Κοζάνη. Ητοι ο προηγούμενος Δήμαρχος είχε ξεκινήσει να υλοποιεί το ΣΒΑΚ της προηγούμενης Δημοτικής αρχής . Ο κ. Μαλούτας δυστυχώς συνέχιζε να καταργεί θέσεις στάθμευσης ανα την πόλη , δείτε κίτρινες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, και νέες παρκίδες φορτοεκφόρτωσης που δεν χρειάζονται .
Καμιά δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ . Όταν οι πολίτες ταλαιπωρούνται και δεν βρίσκουν στάθμευση, πάνε αλλού, και σε άλλες πόλεις , η Αγορά ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ και ερημώνει , οι δε κατοικίες μένουν άδειες και η πόλη Υποβαθμίζεται και «αποαναπτύσσεται » Ατελείωτα τα παραδείγματα , μόνο ο Δήμος δεν τα βλέπει.
Τα τελευταία πολλά χρόνια ο Δήμος Κοζάνης μόνο καταργεί θέσεις στάθμευσης και δεν δημιουργεί καμιά νέα .
Η μελέτη του κυκλοφοριακού της Κοζάνης που γιά πολλοστή φορά ξαναγίνεται πρέπει να περιλαμβάνει μιά πλήρη και σωστή και λεπτομερή μελέτη της στάθμευσης σε όλη την πολη. Αλλιώς δεν έχει νόημα .
Προτείνουμε :
1) Να ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ η ανωτέρω μελέτη, είναι εύκολο , ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ ΟΥΤΕ ΔΑΠΑΝΗ και να μειωθούν στο ελάχιστο οι καταργούμενες θέσεις στάθμευσης. Ηδη στην οδό Πολυζούλη έχει γίνει σημαντική αλλαγή της μελέτης .
2) Καλούμε τον Εμπορικό Σύλλογο Κοζάνης , τα Επιμελητήρια , τους Συλλόγους όλων των εργαζομένων να ζητήσουν από τον Δήμαρχο και τους Δημ. Συμβούλους να αντιμετωπίσουν το μεγάλο προβλημα της στάθμευσης και να δεσμευτούν για συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις.
3) Καλούμε όλους τους πολίτες να ασκήσουν πιέσεις στους ανωτέρω αρμοδίους .
ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο κ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ. Αλλωστε δεν έχει καμμιά ευθύνη γιά την μελέτη αυτή και την κατάργηση τόσων πολλών [ 142 ] θέσεων στάθμευσης που έκανε ο προηγούμενος Δήμαρχος .
Ηδη οι κάτοικοι και τα καταστήματα της περιοχής αυτής αισθάνονται την πίεση μείωσης των θέσεων στάθμευσης λόγω των εργασιών στην πλατεία Λασσάνη, και δυσκολεύονται να βρούν χώρο στάθμευσης .
Χάρης Βαρδάκας
σ. Πολ. Μηχ/κός