alfa pastry: Από την Κοζάνη στο Μπαχρέιν και άλλες 35+ χώρες – Αύξηση τζίρου 15,27% στα 63,38 εκατ. ευρώ
Πορεία ανάπτυξης κατέγραψε και το 2023 η alfa pastry (Aθανάσιος Δ. Κουκουτάρης). Ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε σε 63,38 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 15,27% σε σχε΄ση με τα 55,38 εκατ. το 2022, ενώ ο όμιλος υπολογίζεται πως σημείωσε τζίρο λίγο πάνω από τα 90 εκατ. ευρώ. Tα καθαρά κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 7,56 εκατ. ευρώ από 5,82 εκατ. ευρώ το 2022.
Ενίσχυση μεριδίων σε λιανεμπόριο και HORECA
Όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, το 2023 υπήρξε μία χρονιά κατά την οποία, η alfa ενδυνάμωσε την ηγετική της θέση, επιδεικνύοντας σημαντική ανάπτυξη μεριδίου σε επίπεδο όγκου και αξίας. Η συνεχής υποστήριξη του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου της, αλλά και η επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα αποτέλεσαν καταλυτικούς παράγοντες αυτής της επιτυχημένης πορείας. «Το 2023 ήταν ένα ακόμη έτος κατά το οποίο η Εταιρεία μας κατόρθωσε όχι μόνο να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά αλλά και να την ενισχύσει τόσο σε όγκο όσο και σε αξία ανάμεσα στις γνωστές μάρκες στον τομέα των κατεψυγμένων ζυμών στο λιανεμπόριο, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις συνεχόμενες προκλήσεις της χρονιάς. Η σταθερή μας στρατηγική να επενδύουμε αδιάλειπτα στην ανάπτυξη των δικών μας μάρκων συνέβαλε καθοριστικά σε αυτήν την επιτυχία» σημειώνεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.
Εντός του 2023, η alfa δραστηριοποιήθηκε εντατικά στην ανανέωση και διεύρυνση της κατηγορίας των πιτών, προχωρώντας σε επαναλανσάρισμα της σειράς alfa Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης και της σειράς alfa Κασσιάτα Ζαγορίου με αναβάθμιση της εικόνας τους αλλά και του κωδικολογίου τους. Παράλληλα, εμπλούτισε τη σειρά «Mini Rollitos» με πρωτοποριακούς νέους κωδικούς που ολοκλήρωσαν αρμονικά τη συγκεκριμένη σειρά. Ακόμα, δεν παρέλειψε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα μείωσης τιμών της κυβέρνησης και να καθιερώσει μόνιμη μείωση τιμών κατά 15%, πέρα φυσικά από οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια
Πέρα όμως από το λιανεμπόριο πολύ σημαντική ήταν και η ανάπτυξη του καναλιού HoReCa, το οποίο αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας και στο οποίο η εταιρεία αναφέρει στην οικονομική της έκθεσης πως επένδυσε δυναμικά και στρατηγικά δίνοντας έμφαση στο να μετατρέψει το ρόλο της ως προμηθευτή σε ρόλο στρατηγικού συνεργάτη για τους πελάτες της στην εστίαση, γεγονός που προμηνύει, όπως σημειώνει σε ένα ελπιδοφόρο 2024.
Συνεχίζονται οι επενδύσεις – 8,6 εκατ. ευρώ το 2023
Το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε σημαντικές επενδύσεις της τάξης των 8,6 εκ. ευρώ με το κυριότερο μέρος να διατίθεται σε κτιριακές προσθήκες κατά 6,5 εκ. ευρώ και μηχανολογικό εξοπλισμό κατά 1 εκ. ευρώ. Ταυτόχρονα ιδιαίτερης σημασίας ήταν και η συμμετοχή της στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρείας Panini Αρτοποιήματα ΑΕ με 36,49%
Σημειώνεται πως η εταιρεία «τρέχει» αυτή την περίοδο επένδυση 10 εκατ. ευρώ (9.999.976,36 ευρώ) για την επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προϊόντων ζύμης που διατηρεί στην Κοζάνη. Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο, με απόφαση του αναπληρωτή προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακών Νόμων και Άμεσων Ξένων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντάχθηκε πριν από λίγες ημέρες στις διατάξεις του Ν.4887/2022 όπως ισχύει, και ειδι-κότερα στο καθεστώς ενίσχυσης Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα των άρθρων 72 έως 77 (έτους 2022). Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα λάβει ενίσχυση ύψους 5 εκατ. ευρώ (4.999.988,18 ευρώ) με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής. Αξίζει να σημειωθεί πως η επένδυση εκτιμάται πως θα δημιουργήσει 72 νέες θέσεις εργασίας.
Είσοδος σε νέες αγορές
Η εταιρεία αναφέρει στην οικομική έκθεση για την χρήση 2023 πως στο μέλλον σχεδιάζει να συνεχίσει το επενδυτικό της πλάνο με σκοπό να αναπτυχθεί περαιτέρω όχι μόνο στην εγχώρια αλλά και την διεθνή αγορά. Aλλωστε η εταιρεία αναφέρει πως η ενίσχυση της δυναμικής της εξαγωγικής της δραστηριότητας ήταν εμφανής σε όλη τη διάρκεια του έτους με τις πωλήσεις να αναπτύσσονται σημαντικά παρά τις δύσκολες διεθνείς συγκυρίες. Συγκεκριμένα, ήδη από το 2023 η εξαγωγική δραστηριότητα διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα με τη συμβολή της επέκτασης μας σε νέες αγορές όπως το Ισραήλ, η Λιθουανία, η Σλοβακία και το Μπαχρέιν και θέτοντας ως στρατηγικό επόμενο βήμα για τη χρονιά που θα ακολουθήσει την ενίσχυση των υπαρχόντων συνεργασιών της στο δίκτυο των 35 χωρών στις οποίες εξάγει τα προϊόντα της.
Με το βλέμμα σε νέες κατηγορίες
Για το 2024, η alfa έχει προσδιορίσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις ανάπτυξης με στόχο να διατηρήσει την ηγετική της θέση και να πετύχει περαιτέρω ανάπτυξη:
- Αδιάλειπτη υποστήριξη και αναβάθμιση του παρόντος χαρτοφυλακίου
- Ενίσχυση της στρατηγικής παρουσίας και δράσης στο κανάλι HO.RE.CA.
- Υλοποίηση νέων επενδυτικών πλάνων με σκοπό την είσοδο σε νέες κατηγορίες και την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας
- Επέκταση των εξαγωγών και ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας σε μηχανολογικό εξοπλισμό, με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες
Αύξηση του προσωπικού
Η ανάπτυξη της εταιρείας οδήγησε και στην αύξηση του προσωπικού της κατά 6,21%. Η alfa pastry απασχολούσε 513 άτομα την 31 Δεκεμβρίου 2023, έναντι των 483 την 31 Δεκεμβρίου 2022, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου.