Καταρχήν θα θέλαμε δια του παρόντος να θέσουμε υπόψιν προς όλους και κυρίως προς την ορθή ενημέρωση των κατοίκων της ΤΚ Σκήτης του Δήμου Κοζάνης τα κάτωθι δεδομένα:
Σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία και δη στο άρθρο 3 του Ν. 4056/2012 αρμόδια υπηρεσία για την χορήγηση αδειών λειτουργίας κτηνοτροφικών μονάδων στην ΠΕ Κοζάνης είναι η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, εντός των ορίων της οποίας είναι εγκατεστημένη η κτηνοτροφική εγκατάσταση, η οποία χορηγεί την άδεια εγκατάστασης κτηνοτροφικής εγκατάστασης, ανακαλεί, ανανεώνει, τροποποιεί και μεταβιβάζει την άδεια, όταν συντρέχει περίπτωση, και επιβάλλει τις προβλεπόμενες στο νόμο διοικητικές κυρώσεις.
Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας είναι επίσης αρμόδια:
α) Να αποφασίζει επί των γνωμοδοτήσεων της επιτροπής σταυλισμού του άρθρου 4.
β) Να αυξάνει με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της, μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής σταυλισμού του άρθρου 4, την ελάχιστη έκταση γηπέδου που απαιτείται για την κατασκευή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5, ανάλογα με:
αα) Τον αριθμό των ζώων που πρόκειται να διατηρηθούν στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις,
ββ) το σύστημα εκτροφής αυτών, σύμφωνα με τις ζωοτεχνικές μεθόδους και
γγ) τις προβλεπόμενες υγειονομικές προϋποθέσεις για την εγκατάσταση τους.
Αν υπάρχει αδυναμία για την αύξηση της υφιστάμενης έκτασης του γηπέδου, η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας καθορίζει τον αριθμό των ζώων, που μπορούν να εκτραφούν σε αυτή, με βάση τα κριτήρια των περιπτώσεων ββ` και γγ`.
Αυτή λοιπόν η υπηρεσία και δη η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ΠΕ Κοζάνης ακολούθως λαμβάνει υπόψιν τις προϋποθέσεις χορήγησης αδειών λειτουργίας των κτηνοτροφικών μονάδων που προσδιορίζονται με κάθε λεπτομέρεια στο άρθρο 5 του Ν. 4056/2012 και δη:
Θέσεις, ελάχιστη έκταση, ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος
μέτρησης αυτών
1. Οι κάθε είδους κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ιδρύονται και λειτουργούν πέρα από κατοικημένες περιοχές (πόλεις, κωμοπόλεις, χωριά, οικισμούς), καθώς επίσης και από λουτροπόλεις, παραδοσιακούς οικισμούς, εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους, σιδηροδρομικές γραμμές, ποτάμια, λίμνες, αιγιαλούς, παραλίες, τη ζώνη Α` κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων ή χαρακτηρισμένους τουριστικούς χώρους, νοσοκομεία, ευαγή ιδρύματα, εκπαιδευτήρια, καθώς και από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, στρατόπεδα, εργοστάσια, βιοτεχνίες, κατασκηνωτικούς χώρους, μοναστήρια με αυξημένη επισκεψιμότητα και άλλους αντίστοιχους χώρους, τηρουμένων και των απαγορεύσεων που προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 47Α του ν. 998/1979 (Α` 289).
2. Η ελάχιστη έκταση γηπέδου που απαιτείται για την κατασκευή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων καθορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 7, 11 και 12 του ν. 4067/2012 (Α` 79) και τις ειδικότερες διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας που ισχύουν κάθε φορά.
3. Οι ελάχιστες αποστάσεις, μεταξύ κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και χώρων ή δραστηριοτήτων που χρήζουν προστασίας, αναφέρονται στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος του άρθρου 20 και έχουν αμφίδρομη ισχύ, με την έννοια ότι εφαρμόζονται κατά τον ίδιο τρόπο στις περιπτώσεις που στην περιοχή, όπου ήδη λειτουργεί νόμιμα κτηνοτροφική εγκατάσταση, πρόκειται να γίνει ανάληψη νέου έργου ή δραστηριότητας.
Αν μετά την εγκατάσταση οποιασδήποτε κατηγορίας, κτηνοτροφικής μονάδας εκδοθούν οικοδομικές άδειες για κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, στρατόπεδα ή άλλη δραστηριότητα που αναφέρεται στην παρ. 1, η κτηνοτροφική εκμετάλλευση δεν επηρεάζεται από τις νεότερες δραστηριότητες.
Αν η εγκατάσταση των λοιπών δραστηριοτήτων χωρεί βάσει χωροταξικού ή πολεοδομικού σχεδίου, το οποίο δεν περιέχει μεταβατικές ρυθμίσεις, υφίσταται στην περίπτωση αυτή υποχρέωση μετεγκατάστασης της κτηνοτροφικής εγκατάστασης εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, η οποία πραγματοποιείται υπό την προϋπόθεση της προηγούμενης και πλήρους αποζημίωσης του ιδιοκτήτη της κτηνοτροφικής εγκατάστασης από τον φορέα, υπέρ του οποίου επιβάλλεται η μετεγκατάσταση. Οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία της μετεγκατάστασης, καθώς και το ύψος της αποζημίωσης καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του τυχόν συναρμόδιου Υπουργού, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής σταυλισμού και της Αρμόδιας Αδειοδοτούσας Αρχής (AAA). Κατά της απόφασης αυτής ο θιγόμενος μπορεί να προσφύγει στο αρμόδιο Διοικητικό Πρωτοδικείο για το δικαστικό προσδιορισμό πλήρους αποζημίωσής του.
4. α) Για τη μέτρηση των ανωτέρω ελάχιστων αποστάσεων ως πλησιέστερο σημείο του ορίου του λειτουργικού χώρου της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ορίζεται το πλησιέστερο σημείο των κτηριακών εγκαταστάσεων αυτού, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων.
Η μέτρηση των ανωτέρω ελάχιστων αποστάσεων γίνεται με βάση τους πίνακες κατάταξης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, ανάλογα με τη δυναμικότητά τους, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 4014/2011 και την προβλεπόμενη στην παρ. 4 αυτού υπουργική απόφαση.
β) Η μέτρηση των ανωτέρω ελάχιστων αποστάσεων γίνεται από το πλησιέστερο σημείο του ορίου του λειτουργικού χώρου της κτηνοτροφικής εγκατάστασης μέχρι:
αα) Τον άξονα εθνικών δρόμων και σιδηροδρομικών γραμμών. Κατ` εξαίρεση στις περιπτώσεις υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, που ευρίσκονται πλησίον εθνικού ή επαρχιακού οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου και δεν πληρούν τις ελάχιστες αποστάσεις του Παραρτήματος του άρθρου 20 (Πίνακας 2 του Παραρτήματος), χορηγείται άδεια εγκατάστασης.
ββ) Τις όχθες φυσικών και τεχνητών λιμνών, ταμιευτήρων πόσιμου νερού και ποταμών.
γγ) Την κατά τον ν. 2971/2001 (Α` 285) προσδιοριζόμενη γραμμή αιγιαλού ή παραλία, στις περιπτώσεις ακτών.
δδ) Τα όρια του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή της εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης των πάσης φύσεως οικισμών, χωριών, κωμοπόλεων, πόλεων και λουτροπόλεων.
Κατ` εξαίρεση των ανωτέρω, στις περιπτώσεις υφιστάμενων, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, η μέτρηση των ελάχιστων αποστάσεων γίνεται από το πλησιέστερο σημείο του ορίου του λειτουργικού χώρου της κτηνοτροφικής εγκατάστασης μέχρι την πλησιέστερη κατοικία των πάσης φύσεως οικισμών, χωριών, κωμοπόλεων, πόλεων και λουτροπόλεων και στην περίπτωση στάσιμου οικισμού μέχρι το συνεκτικό τμήμα αυτού, εφόσον έχει οριστεί, διαφορετικά μέχρι την πλησιέστερη κατοικία του στάσιμου οικισμού.
εε) Την πλησιέστερη κτηριακή ή άλλου είδους εγκατάσταση εκπαιδευτηρίων, νοσοκομείων, ευαγών ιδρυμάτων, τουριστικών χώρων, ξενοδοχείων, τουριστικών καταλυμάτων, κατασκηνωτικών χώρων, στρατοπέδων, βιομηχανιών και βιοτεχνιών.
5. Οι ελάχιστες αποστάσεις που αναφέρονται στους πίνακες του Παραρτήματος του άρθρου 20 του παρόντος πρέπει να τηρούνται και στις περιπτώσεις που πρόκειται να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις, χώροι ή δραστηριότητες που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και χρήζουν προστασίας. Ενδεικτικά αναφέρονται εκείνες που σχετίζονται με την άμυνα της Χώρας, τη δημόσια ασφάλεια και την υγεία. Στην περίπτωση που επιβάλλεται οι αποστάσεις να είναι μεγαλύτερες, τότε απαιτείται μετεγκατάσταση της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, η οποία πραγματοποιείται υπό την προϋπόθεση της προηγούμενης και πλήρους αποζημίωσης του ιδιοκτήτη της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, από τον φορέα, υπέρ του οποίου επιβάλλεται η μετεγκατάσταση. Οι όροι, η διαδικασία της μετεγκατάστασης, το ύψος της αποζημίωσης και ο ορισμός νέων αποστάσεων καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του τυχόν συναρμόδιου Υπουργού, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής σταυλισμού και της AAA. Κατά της απόφασης αυτής ο θιγόμενος μπορεί να προσφύγει στο αρμόδιο Διοικητικό Πρωτοδικείο για το δικαστικό προσδιορισμό πλήρους αποζημίωσής του.
6. Οι αποστάσεις των χώρων που αναφέρονται στο Παράρτημα του άρθρου 20 από εκτροφεία θηραμάτων, των οποίων τα εκτρεφόμενα ζώα αποτελούν αντικείμενο ελεγχόμενου κυνηγιού, όπως λαγοί, αγριόχοιροι, αγριοπρόβατα, αγριοκάτσικα, ελαφοειδή, φασιανοί, ορτύκια, μπεκάτσες και γουνοφόρα ζώα και από εκτροφεία λοιπών ειδών άγριας πανίδας, εγχώριας ή εισαγόμενης, όπως σαλιγκάρια, κροκόδειλοι, χελώνες και φίδια, καθορίζονται κατά περίπτωση, κατά την κρίση της AAA, μετά από γνωμοδότηση της επιτροπής σταυλισμού, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία και να μην επηρεάζεται δυσμενώς το περιβάλλον.
7. Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της AAA, που εκδίδεται μετά από γνώμη της επιτροπής σταυλισμού, επιτρέπεται να μειωθούν μέχρι και είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), οι αποστάσεις που αναφέρονται στους πίνακες του Παραρτήματος του άρθρου 20.
Η διαδικασία κινείται με την υποβολή σχετικής αίτησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον. Έννομο συμφέρον έχει ο φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή των εγκαταστάσεων της υποπερ. εε) της περ. β) της παρ. 4.
Στην περίπτωση υποβολής αίτησης από φορέα εγκατάστασης της υποπερ. εε) της περ. β) της παρ. 4, η ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της ΑΑΑ εκδίδεται μετά από γνώμη της επιτροπής σταυλισμού, καθώς και κατά περίπτωση της αδειοδοτούσας αρχής κάθε εγκατάστασης της ως άνω υποπερίπτωσης ή του αρμόδιου καθ` ύλην Υπουργείου.
Κριτήρια για την έκδοση της παραπάνω απόφασης είναι η προστασία της δημόσιας υγείας, οι ειδικές γεωγραφικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν γύρω από τη συγκεκριμένη μονάδα, καθώς και η κύρια απασχόληση των κατοίκων της περιοχής.
8. α) Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της AAA, που εκδίδεται μετά από γνώμη της επιτροπής σταυλισμού, επιτρέπεται να μειωθούν μέχρι και πενήντα τοις εκατό (50%) οι αποστάσεις που αναφέρονται στους πίνακες του Παραρτήματος του άρθρου 20, όταν ανάμεσα στους χώρους ή δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας και στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις μεσολαβούν λόφοι, χαράδρες, κοιλάδες ή άλλες σοβαρές μεταβολές του ανάγλυφου του εδάφους.
β) Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της AAA, που εκδίδεται μετά από γνώμη της επιτροπής σταυλισμού, επιτρέπεται να μειωθούν μέχρι και πενήντα τοις εκατό (50%) οι αποστάσεις που αναφέρονται στους πίνακες του Παραρτήματος του άρθρου 20, για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε απόσταση έως και δέκα (10) χιλιόμετρα από τα σύνορα της ηπειρωτικής χώρας.
9. Εκτός των αποστάσεων του Παραρτήματος του άρθρου 20 του παρόντος, είναι δυνατόν, με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που εκδίδεται εντός έξι (6) μηνών από την ψήφιση του παρόντος, να εφαρμοστεί και ένα σύστημα μέτρησης συγκεκριμένων ρύπων, ώστε να αξιολογείται ο βαθμός επιβάρυνσης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος από τη λειτουργία της κτηνοτροφικής μονάδας και να τροποποιούνται αναλόγως οι προαναφερθείσες αποστάσεις του άρθρου 20 του παρόντος.
10. Εντός της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή σε όμορο ακίνητο επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία εγκαταστάσεων:
α) Επεξεργασίας ομοειδών ζωικών προϊόντων, τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από την ίδια κτηνοτροφική εγκατάσταση, όπως προϊόντων γάλακτος και προϊόντων με βάση το κρέας,
β) ωοσκόπησης και συσκευασίας αυγών με την προϋπόθεση ότι τα αυγά προέρχονται αποκλειστικά από την ίδια πτηνοτροφική εγκατάσταση,
γ) επεξεργασίας ζωικών υποπροϊόντων, τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από την ίδια κτηνοτροφική εγκατάσταση.
Η λειτουργία των εγκαταστάσεων των ανωτέρω περιπτώσεων τελεί υπό την επιφύλαξη της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας, ιδίως της κτηνιατρικής και υγειονομικής, της νομοθεσίας περί ζωικών υποπροϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της αδειοδότησης, καθώς και της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή, την εξασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών για την ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων και τη συμμόρφωση με την ορθή επισήμανση της χώρας καταγωγής των παραγόμενων προϊόντων, την ορθή χρήση των ενδείξεων «Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.)», «Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (Π.Γ.Ε.)», «Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (Ε.Π.Ι.Π.) και «βιολογικά προϊόντα».».
Οι εγκαταστάσεις των ανωτέρων περιπτώσεων λειτουργούν υπό τον ίδιο με την κτηνοτροφική εγκατάσταση φορέα και μεταβιβάζονται ενιαία. Η έκδοση των απαραίτητων παραστατικών για τη διακίνηση των προϊόντων δεν μεταβάλλει το ασφαλιστικό καθεστώς του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης.
11. Φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων επιτρέπεται να διαθέτουν:
α) ιδιοπαραχθέντα γαλακτοκομικά προϊόντα της περ. α) της παρ. 10, σύμφωνα με την υπ` αρ. 3724/162303/22.12.2014 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β` 3438), και
β) πουλερικά και λαγόμορφα, σύμφωνα με την υπ` αρ. 2379/82701/19.7.2016 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β` 2330).»
Συνεπώς και προς αποκατάσταση της πραγματικότητας η εγκατάσταση των όποιων κτηνοτροφικών μονάδων στην τοπική κοινότητα Σκήτης έχει γίνει από την άνωθεν περιγραφόμενη υπηρεσία (Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ΠΕ Κοζάνης) με βάση τους άνωθεν λεπτομερώς περιγραφόμενους όρους και ως εκ τούτου ο Δήμος Κοζάνης ουδεμία αρμοδιότητα φέρει όποτε είναι και άστοχη κάθε μορφής διαμαρτυρίας έναντι αυτού. Είναι προφανές δηλ. ότι η αδειοδότηση κτηνοτροφικών μονάδων αφορά τον σχεδιασμό της εθνικής εν γένει αγροτικής πολιτικής της χώρας μας η οποία γίνεται από την εκάστοτε κεντρική Κυβέρνηση δια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Από εκεί και πέρα η απόκτηση άδειας λειτουργίας κτηνοτροφικής μονάδας για έναν κτηνοτρόφο είναι πλέον υποχρεωτική και συνακόλουθα απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την λήψη κρατικών και κοινοτικών επιδοτήσεων όσο και για τον χαρακτηρισμό του νερού και του ηλεκτρικού ρεύματος της μονάδος του ως κτηνοτροφικού προκειμένου να καταστεί η επιχείρησή του βιώσιμη και λειτουργική . Η μη απόκτηση δε αυτής συνιστά βαρύτατο διοικητικό και ποινικό παράπτωμα που επισύρει υψηλά διοικητικά πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις.
Είναι γνωστό στους κατοίκους της τοπικής κοινότητας Σκήτης ότι οι σταυλικές εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες είναι εντός του οικισμού και συνεπώς δεν αδειοδοτούνται οπότε η δημιουργία νέων και νόμιμα αδειοδοτούμενων εγκαταστάσεων με τους όρους που προβλέπει ο νόμος είναι μονόδρομος . Η υπόδειξη δε του χώρου για την δημιουργία ή η δημιουργία αυτή καθ΄ αυτή κτηνοτροφικού πάρκου στην ΤΚ Σκήτης δεν είναι απλή υπόθεση καθώς αυτό απαιτεί ειδική χωροθέτηση, δημιουργία βασικών υποδομών ( νερού, ηλεκτρικού ρεύματος οδοποίιας κτλ) και σε κάθε περίπτωση απαιτεί χρόνο και δεν είναι υπόθεση του Δήμου Κοζάνης μόνο. Από την άλλη ας ληφθεί υπόψιν ότι τα κτηνοτροφικά πάρκα σε περιόδους μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών είναι ότι χειρότερο για την υγεία και την εν γένει επιβίωση του ζωϊκού κεφαλαίου της περιοχής. Σε κάθε περίπτωση όμως ο απλός κτηνοτρόφος δεν μπορεί να περιμένει πότε θα δημιουργηθεί κτηνοτροφικό πάρκο για να πάρει μια νόμιμη άδεια λειτουργίας όταν ανα πάσα στιγμή μπορεί να να βρεθεί ποινικά και διοικητικά υπόλογος από την μια και από την άλλη να απωλέσει μεγάλα ποσά κρατικών και κοινοτικών επιδοτήσεων. Η λύση λοιπόν που έχει είναι με ένα λογικό κόστος να μεταφερθεί σύμφωνα με τους όρους του νόμου σε μια περιοχή ιδιόκτητη ( συνήθως) , που θα έχει ευχέρεια σύνδεσης με το τοπικό δίκτυο ύδρευσης και ηλεκτρικού ρεύματος και που θα είναι σχετικά πλησίον της μόνιμης κατοικίας του με μικρό κόστος μετακίνησης. Εάν λοιπον απ’ αυτό κάποιοι κάτοικοι στην ΤΚ Σκήτης ενοχλούνται γιατί δημιουργούνται νόμιμα κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις έξω από τον οικισμό γιατί απλά τους ενοχλεί η διατάραξη της αισθητικής του χώρου ( που και αυτό είναι πάντα υποκειμενικό, το τι εστί δηλ διατάραξη) τότε λυπούμαστε πολύ!!! .Ας μην ξεχνάμε ότι οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις δεν παράγουν ούτε τοξικά αέρια ούτε τοξικά λύματα ούτε μολύνουν το περιβάλλον ούτε και μπαζώνουν ρέματα χωρίς καμία μέριμνα αποκατάστασης όπως έκαναν κάποιες τοπικές επιχειρήσεις στο παρελθόν. Αντιθέτως εκτρέφουν οικόσιτα ζώα που συνυπάρχουν επί χιλιάδες έτη με τον άνθρωπο, παράγουν ποιοτικά προϊόντα για τους καταναλωτές, στηρίζουν την εθνική οικονομία, στηρίζουν το τοπικό εισόδημα, τονώνουν την τοπική απασχόληση. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και σήμερα στα χωριά προβλέπεται εντός της οικίας ενός χωριού να εκτρέφεται ένας μικρός αριθμός οικόσιτων ζώων χωρίς καμία απολύτως άδεια λειτουργίας ( κότες, περιστέρια κτλ) . Η ύπαρξη συνεπώς νόμιμα εγκαταστάσεων υπό τους όρους του νομου ειδικά για τους νέους κτηνοτρόφους αποτελεί υγιή και βιώσιμη τοπική ανάπτυξη και αποτροπή οικονομικού μαρασμού των χωριών μας και μόνο χαρά και ευχαρίστηση θα έπρεπε να δημιουργηθεί στους κατοικούντες εν αυτά. Από κει και πέρα ας μην ανησυχεί κανένας ότι τα ζώα που θα σταυλίζονται στις νέες εγκαταστάσεις τους θα διέρχονται εντός τους οικισμού για να βοσκήσουν καθώς όπως πολύ καλά γνωρίζουν όλοι οι κάτοικοι στην ΤΚ Σκήτης η διαδρομή για τα εαρινά και θερινά βοσκοτόπια διέρχεται πέριξ του οικισμού και όχι εντός αυτού, τον δε χειμώνα αναγκαστικά θα είναι εσώκλειστα .
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ
Ο ΒΟΥΡΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥ Γ.Γ ΚΟΖΑΝΗ 14/12/2022