Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΦΕΥΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗ

0 comment 16 minutes read

 

BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΦΕΥΡΕΤΗ (του σημαντικότερου διαγνωστικού τεστ δυσλεξίας) – ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗ* στον Θοδωρή Σαλακίδη

www.dyslexiacenters.gr

*Επιστημονικός Διευθυντής των 39 ‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’

Aπό 23 ετών, επί 44 έτη καθηγητής Ψυχολογίας και Μαθησιακών Δυσκολιών σε γνωστές σχολές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών και Ιατρικής, γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ.

Διεθνώς καταξιωμένη Αυθεντία στη Δυσλεξία, στη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ), στο Bullying και στην Οφθαλμοκίνηση.

Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας από το 1983

Εφευρέτης νέων τεχνολογιών και μεθόδων, παγκόσμιας αναγνώρισης και ακτινοβολίας.

gpavlidiss@yahoo.com

 

Κύριε καθηγητά, τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying ?

BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας

‘Είναι άμεση ή έμμεση ΒΙΑ, σκόπιμη, αναίτια, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη. Ασκείται από ισχυρότερους προς αδύναμους. Αφορμή είναι κυρίως κάποια αδυναμία, μειονεξία, διαφορετικότητα, μειονότητα ή ιδιαιτερότητα του θύματος (π.χ. μαθησιακή δυσκολία, δυσλεξία, αριστεία, ΔΕΠΥ, εμφάνιση, παχυσαρκία, θρησκεία, φυλή, εθνικότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός).

Σκοπός του θύτη είναι να προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο στο θύμα, μειώνοντάς το να αποκτήσει υπεροχή έναντι του θύματος να Καταξιωθεί Κοινωνικά και να κυριαρχήσει τυραννικά στο περιβάλλον του, διά της ΒΙΑΣ.
Το bullying δεν περιορίζεται στο σχολείο, αλλά υπάρχει παντού, σε όλα τα περιβάλλοντα και με 3 διαφορετικές μορφές:

ΣΩΜΑΤΙΚΗ (περισσότερα τα Αγόρια), π.χ. Κλωτσιές, Μπουνιές, Χτυπήματα, Σπρωξίματα, Μικροληστείες

ΛΕΚΤΙΚΗ (περισσότερα τα Κορίτσια), π.χ. Συκοφαντίες, Αρνητικές – Ταπεινωτικές Φήμες με Σκοπό την Υποτίμηση, Δυσφήμιση και Κοινωνική Απομόνωση του Θύματος, Σεξουαλική Παρενόχληση, Βρισιές, Υποτιμητικά Σχόλια Παρατσούκλια, Απειλές, κλπ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ – CYBERBULLYING, Οι θύτες Απευθύνονται σε Ευρύ Κοινό μέσω κινητών, Tablets ή ίντερνετ, με Ενοχλητικά, Ταπεινωτικά, Απαξιωτικά, Εξευτελιστικά Μηνύματα, Άσεμνες Φωτογραφίες, Σχόλια, Αισχρά Σκίτσα, Απειλές και Εκβιασμούς.  Εσφαλμένα αισθάνονται Μειωμένη Ευθύνη για τις πράξεις τους, διότι είναι κρυμμένοι πίσω από έναν Υπολογιστή ή κινητό, σε σχέση με την Πρόσωπο με Πρόσωπο Αντιμετώπιση.  Ίσως δεν γνωρίζουν ότι η αστυνομία τους ανακαλύπτει πολύ εύκολα.

Ø   90% ΘΥΜΑΤΑ Cyber bullying, είχαν Υποστεί & Άλλου Είδους BULLYING
Ø   43% των Εφήβων 13 ως 17 ετών, θύματα ηλεκτρονικού Εκφοβισμού τουλάχιστον μία φορά την Εβδομάδα
Ø   77% των θυτών ήταν άτομα που Γνώριζαν
Ø   Κορίτσια Συχνότερα θύματα, από τα Αγόρια
•             Το είδος της Βίας Επηρεάζεται από τα Αναμενόμενα Κοινωνικά Στερεότυπα
•             Η Έμμεση θυματοποίηση συχνά είναι 2πλάσια από την άμεση βία
•             Τα Αγόρια πέφτουν θύματα σε Ποσοστό 2πλάσιο από αυτό των κοριτσιών

Ποιες είναι οι Συχνότερες Αφορμές για το BULLYING
Ø   55% Εξωτερική Εμφάνιση
Ø   37% Σωματικό Βάρος (ΧΟΝΤΡΟΣ).
Ø   16% Εθνικότητα
Ø   30 – 80% Διαφορετικό Σεξουαλικό Προσανατολισμό
Τo Ανησυχητικό γεγονός είναι ότι η Ελλάδα κατέχει την 3η υψηλότερη θέση στα ποσοστά bullying ανάμεσα σε 60 χώρες.

Το Bullying έχει διά βίου σημαντικές αρνητικές ψυχο-κοινωνικές, επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνέπειες που σημαδεύουν τη ζωή, τόσο των θυμάτων όσο και αργότερα των θυτών.

Οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν ότι δυστυχώς μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών παρεμβαίνει για να σταματήσει το bullying, ενώ στην πλειοψηφία τους παραμένουν παρατηρητές, με αποτέλεσμα να το ενισχύουν εμμέσως. ­

Θύτες δεν είναι μόνον αυτοί που εξασκούν τη βία-bullying, αλλά και αυτοί που σιωπηλά την παρατηρούν και την ανέχονται, χωρίς να παρεμβαίνουν υπέρ του θύματος.

 

Στατιστικά από Ελλάδα (2022) (ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, συμμετείχαν 22.340 μαθητές/μαθήτριες & 3.467 εκπαιδευτικοί και 1.848 γονείς):

Ø  1 στα 6 παιδιά δήλωσε ότι το σχολείο τους δεν τους μαθαίνει να μην εκφοβίζουν τους συμμαθητές τους

Ø  100% των παιδιών θα προτιμούσε να απευθυνθεί για βοήθεια σε τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης.

Ø  1 κλήση την ήμερα για ψυχολογική υποστήριξη σε φαινόμενα Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού

Ø  2 παρεμβάσεις πρόληψης ανά σχολική ημέρα για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό

Ø  Αύξηση 174% στις Παρεμβάσεις πρόληψης για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό

 

Κύριε Παυλίδη, Ποια ήταν τα αποτελέσματα της Έρευνάς σας για το BULLYING σε Φοιτητές;

Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί:

1.      Αν το % των Φοιτητών (που είναι Καλύτεροι Μαθητές από τον Μέσο Όρο της τάξης τους) που Συμμετείχαν κατά τα Μαθητικά τους χρόνια σε Bullying ως Θύτες, Θύματα ή Παρατηρητές, διαφέρει από το Μέσο Όρο.

2.      Αν θα εμφάνιζαν Υψηλότερα % Bullying Φοιτητές Σχολών Θετικής κατεύθυνσης, τα Αγόρια και οι Φοιτητές με Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία ή με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).

Συμμετείχαν 1.407 Φοιτητές από το ΠΑ.ΜΑΚ., ΑΠΘ & ΑΤΕΙ, ( Άντρες 37,5% και Γυναίκες 62,5%).
θεωρητικής (44,6%), θετικής κατεύθυνσης (55,4%).
Διαδικασία Οι συμμετέχοντες Συμπλήρωσαν Ανώνυμα το Εκτενές Ερωτηματολόγιο Παυλίδη για το bullying.
Εντυπωσιάζει το Υπερδιπλάσιο % Φοιτητών (46%, Αναμενόμενο 21%) που Συμμετείχαν κατά τα Μαθητικά τους χρόνια σε Bullying ως Θύματα (41%), Θύτες (23% ) & Παρατηρητές (68%).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Οι Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες ήταν σημαντικά περισσότερο Θύματα, λόγω της Ταπεινωτικής Σχολικής τους Αποτυχίας, που οδηγεί σε Χαμηλή Αυτοεκτίμηση και Απομόνωση.
Οι φοιτητές των θετικών Επιστημών εμφανίζουν μεγαλύτερα % Bullying- Θύτες από τους φοιτητές των θεωρητικών σχολών, επειδή στις Θετικές επιστήμες φοιτούν Περισσότεροι Άντρες και επειδή από επιλογή ή κλίση είναι λιγότερο ευαισθητοποιημένοι σε κοινωνικά θέματα και έχουν μεγαλύτερα % φοιτητών με ΔΕΠΥ και με Μαθησιακές Δυσκολίες.
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, με διάσπαση προσοχής και με υπερκινητικότητα πέφτουν θύματα bullying σημαντικά συχνότερα σε σχέση με τους άλλους μαθητές που δεν έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.. Αυτό όμως που έχει καταγραφεί και αναδειχθεί από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας και δεν έχει επισημανθεί τόσο έντονα από άλλες έρευνες είναι ότι η παρορμητικότητα βρέθηκε να είναι περισσότερο συσχετιζόμενη με το bullying τόσο για τα θύματα όσο και για τους θύτες.

Σε τι Διαφέρει το BULLYING από την κοινή βία ή πώς θα ξεχωρίσω το bullying από το φιλικό πείραγμα;
Η κοινή βία έχει κάποια αιτία και μπορεί να συμβαίνει μία φορά μεταξύ ίσων, ενώ το bullying είναι αναίτιο και διαπράττεται επαναλαμβανόμενα και πάντοτε από ισχυρότερους προς αδύναμους.
Το πείραγμα γίνεται bullying όταν καταντάει ενοχλητικό, όταν το θύμα ζητάει από τον θύτη να σταματήσει, αλλά ο θύτης εξακολουθεί να το ενοχλεί και να το βασανίζει.  Ένα άτομο είναι Θύμα Bullying αν Σκόπιμα εξαναγκάζεται να αισθάνεται, άβολα, ενοχλημένο, θιγμένο ή ταπεινωμένο.
Πώς σχετίζεται η Κοινωνική Μάθηση με το  Bullying;
Κοινωνική Μάθηση = Ό,τι βλέπουμε σε άτομα που θαυμάζουμε, συνήθως το Μιμούμαστε.  Γι’ αυτό ο υποτιμώμενος υποτιμά, ο  εξευτελιζόμενος εξευτελίζει, ο  ταπεινωμένος ταπεινώνει, ο  δερνόμενος δέρνει και ο  βασανιζόμενος βασανίζει.
 
Κύριε Καθηγητά, πώς θα υποπτευθώ ότι το παιδί μου συμμετέχει ή υφίσταται bullying ;
•        Συμπεριφέρεται Παράξενα – Διαφορετικά από το παρελθόν

•        Άλλαξαν οι Διατροφικές Συνήθειες ή του Ύπνου

•        Μειωμένη Σχολική Επίδοση

•        Ψάχνει Δικαιολογίες για να απουσιάζει

•        Αποφεύγει Ορισμένα Μέρη ή να Παίξει Έξω Μόνος

•        Ζητά όλο & Περισσότερα Χρήματα ή Αντικείμενα

•        Αισθάνεται Μειωμένος, ότι δεν Αξίζει

•        Κατηγορεί τον Εαυτό του για τα Προβλήματά του

•        Έχει Λιγότερους Φίλους

•        Αισθάνεται Αβοήθητος

•        Δυσκολεύεται να Κοιμηθεί

•        Συζητά για Αυτοκτονίες

Γιατί τα θύματα συνήθως δεν το εξομολογούνται στους γονείς τους;
Ø  64% των θυμάτων το Αποσιωπούν

Ø  Αισθάνεται Ντροπιασμένος & Ρεζιλεμένος. Γνωρίζει τις Αδυναμίες του & Φοβάται να μην φανούν, που ίσως είναι Χειρότερο από το bullying.

Ø  Φοβάται ότι θα τον πουν Μωρό ή Προδότη. Δυσκολεύεται να καταλάβει τη Διαφορά μεταξύ Καθήκοντος-Υποχρέωσης & Προδοσίας

Ø  Αν οι Γονείς Αντιδρούν Επιθετικά & Πιστεύει ότι θα ενεργήσουν Ακατάλληλα, π.χ. θα πάνε & θα Μαλώσουν με τους Θύτες ή με τους Γονείς τους και έτσι θα γίνουν οι ίδιοι Ρεζίλι.

Ø  Φοβάται ότι θα βάλει σε Μπελάδες τους Γονείς του, ιδιαιτέρως αν οι Γονείς του Θύτη είναι ‘Ισχυρότεροι’ από τους Δικούς του.

Ø  Φοβάται την Εκδίκηση του Θύτη

Ø  Αισθάνεται Πίεση να Μην Μιλήσει

Ø  Προτιμάει το Bullying για να Παραμείνει στην ‘Ομάδα των Θυτών, παρά να Απομονωθεί

Ø  Φοβάται ότι δεν θα τον Πιστέψουν, Ιδιαιτέρως αν συνηθίζει να λέει Ψέματα

Ø  Νομίζει ότι Bullying είναι μόνον η Σωματική Βία. Δεν Αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν και άλλες μορφές Bullying.

Ø  Φοβάται ότι θα Ξευτιλιστεί στους Γονείς του, αν Μάθουν ότι τον Βασανίζουν και αυτός είναι Ανίκανος να αντιδράσει.

Ø  Φοβάται ότι αν αναφέρει CYBERBULLYING, θα τον Απαγορεύσουν να χρησιμοποιεί Η/Υ ή Tablets ή Κινητά.

Ø  Αναφέρουν Εμμέσως το Bullying που δέχονται, π.χ. Λέγοντας ότι πέφτει ξύλο στο Σχολείο ή ότι δεν έχει Φίλους.

Ø  Πιστεύει ότι αυτός το Προκαλεί & του Αξίζει.

Ø  Τα παιδιά γνωρίζουν τις Αδυναμίες τους και όταν τις χρησιμοποιούν εναντίον τους, θεωρούν ότι Αξίζουν την ‘Τιμωρία’.

 

Τι πρέπει να κάνουμε οι γονείς για να μας εμπιστεύονται τα παιδιά μας:
Αξιοπιστία, εμπιστοσύνη, υποστήριξη, πολύ καλοπροαίρετη συζήτηση με τα παιδιά μας.

 
Γιατί οι παρατηρητές παραμένουν σιωπηλοί;
Ø  Αισθάνεται ότι δεν έχει καθήκον να το αναφέρει ή να ενεργήσει υπέρ του θύματος
Ø  Υποθέτει ότι ακόμη και αν το αναφέρει, δεν θα ληφθούν μέτρα από τους ενήλικες ή από το σχολείο.
Ø  Πιστεύει ότι το θύμα το προκαλεί & του αξίζει, ιδιαιτέρως αν το θύμα συνήθως είναι ζωηρός, ενοχλητικός ή Προκλητικός.
Ø  Φοβούνται την εκδίκηση του θύτη.

Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με ΔΕΠΥ, ιδίως οι παρορμητικοί-υπερκινητικοί είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα bullying. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν δυσανάλογα πολύ συχνότερα από τους άλλους στο bullying.

 
Κύριε Καθηγητά, Ποιες είναι οι συνέπειες του Bullying στους Ενήλικες;
Τα θύματα σε σχέση με μη εμπλεκόμενα παιδιά είναι Πιθανότερο:
•         Ψυχοκοινωνικά προβλήματα
•         27% να μην λάβουν Πτυχίο ΑΕΙ
•         25,1% Οικονομικά προβλήματα – φτώχεια
•         22,5% να Εγκαταλείψουν το σχολείο
•         13 -18% να Απολύονται από την εργασία

Ποιες είναι οι οικονομικές συνέπειες του Bullying στους Ενήλικες ;
Το BULLYING που Διαπράττεται στα σχολεία της Σουηδίας στη διάρκεια 1 έτους, κοστίζει για τα επόμενα 30 χρόνια: 1,8 Εκατομμύρια EURΟ, ενώ στις ΗΠΑ Κοστίζει ανά άτομο, στη διάρκεια ζωής του 1,5 Εκατομμύρια δολάρια.
Ποιες είναι οι Μελλοντικές Αρνητικές ψυχο-κοινωνικές Συνέπειες στο Θύμα και στον Θύτη:
Από αυτούς που Πυροβολούν & Σκοτώνουν Μαθητές στα Σχολεία των ΗΠΑ, το 86% ήταν Θύματα BULLYING, πριν το περιστατικό και το  71%, υπήρξαν οι ίδιοι ΘΥΜΑΤΑ BULLYING.
•              Εκδίκηση το βασικότερο Κίνητρο Πυροβολισμών στα Σχολεία (Μαθητές τάξεων 7-12)
Ø   Υψηλή Συσχέτιση μεταξύ bullying και Αυτοκτονιών (πιθανή μεσολάβηση και άλλων Αιτιών, όπως η κατάθλιψη).
Ø   Θύματα bullying 330% Περισσότερο να έχουν κάνει Απόπειρα Αυτοκτονίας
Ø   Θύματα bullying 240% Περισσότερο με  σκέψεις αυτοκτονίας
Ø   Όταν κάποιος είναι θύμα bullying, δεν είναι φυσικό Επακόλουθο η Αυτοκτονία, αλλά έχει περισσότερες πιθανότητες.
Ø   ΘΥΤΕΣ: Υψηλότερα Ποσοστά Χρήσης Ουσιών, Σχολικών Προβλημάτων και Βίαιης Συμπεριφοράς στην Ενήλικη Ζωή.
Οι θύτες είναι 3 φορές πιθανότερο να έχουν πολλαπλές Ποινικές Καταδίκες από τα 20 τους χρόνια και Μεγαλύτερη χρήση Ναρκωτικών ουσιών και Αλκοόλ.
Ø   Θύτες, Θύματα ή Παρατηρητές του Bullying εμφανίζουν Υψηλότερα Ποσοστά Αυτοκτονικών Συμπεριφορών
Ø   Θύτες και Θύματα: Υψηλότερος Κίνδυνος εμφάνισης Συμπεριφορικών Προβλημάτων, σε Σύγκριση με τους θύτες ή τα θύματα.
Κύριε Καθηγητά, ποια πρέπει να είναι η Πρόληψη και η Αντιμετώπιση του BULLYING;
Η Σωστή Αξιολόγηση των Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Αιτιών που επιδρούν στη ζωή Θυτών & των Θυμάτων.
Είναι Ευθύνη των γονέων, εκπαιδευτικών, των ψυχολόγων και άλλων Επαγγελματιών του Σχολείου
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι πολύ καλά ενημερωμένοι, για να είναι σε θέση να εκτιμούν το Μέγεθος του Προβλήματος και για να εφαρμόζουν τα κατάλληλα μέτρα.
Στο Διάλειμμα οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στην Αυλή και στους Διαδρόμους, για να σταματούν το Bullying.
Περιθωριοποίηση της Απαράδεκτης Συμπεριφοράς
•              Φίλοι = Ασπίδα Προστασίας
•              Ανάπτυξη της φιλίας, Κοινωνικότητας
•              Ενσυναίσθηση = Να μπαίνουν στη θέση του άλλου & έτσι να Καταλαβαίνουν πώς Νιώθουν οι Άλλοι
•              Φωνάξτε κι άλλους φίλους για να βοηθήσουν το θύμα
•              Φύγετε με τους Φίλους σας

Πώς μπορούμε να το μειώσουμε;
•              57%, Σταματάει το bullying σε 10 Δευτερόλεπτα, όταν ένας Συνομήλικος Παρέμβει.
•              25% Μειώνουν το BULLYING τα Σχολικά Προγράμματα Πρόληψης.

Κύριε Καθηγητά Παυλίδη: Ως διεθνώς ο πλέον αρμόδιος επιστήμονας, εξηγήστε μας τι είναι δυσλεξία και πώς αντιμετωπίζεται; Περιγράψτε μας περιληπτικά τα κύρια χαρακτηριστικά της.

Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ είναι το κοινό χαρακτηριστικό που όχι μόνον δεν εμπόδισε αλλά και βοήθησε να γίνουν Διάσημοι Εφευρέτες, Νομπελίστες, Καλλιτέχνες, Επιχειρηματίες, Αθλητές και Ηγέτες οι Δυσλεξικοί, Αϊνστάιν, Έντισον, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στηβ Τζομπς, Μπιλ Γκέιτς, Μοχάμεντ Αλή, Λουγκάνης, Γιαννιώτης, Κέννεντυ και Τσόρτσιλ, κλπ

Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία της, που χαρακτηρίζεται από την πολύ αργή ανάγνωση, την ανορθογραφία (μολονότι γνωρίζουν τους κανόνες) και από τη δυσκολία να μεταφέρουν την εξαιρετική τους σκέψη στο γραπτό. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από τη χαμηλή σχολική τους επίδοση στα γραπτά και στα θεωρητικά μαθήματα. Όμως, αποδίδουν πολύ καλύτερα στα πρακτικά μαθήματα και στα προφορικά, γι’ αυτό δικαίως εξετάζονται προφορικά. Το θεμελιώδες διαγνωστικό κριτήριο της Δυσλεξίας είναι η πολύ αργή και με λάθη ανάγνωση, διά βίου.

Η δυσλεξία όπως και η διάσπαση προσοχής, παρορμητικότητα-υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) υπάρχουν από τη γέννα, συνήθως συνυπάρχουν και προκαλούνται από νευρο-αναπτυξιακές αιτίες και είναι κυρίως κληρονομικές. Οι δυσλεξικοί είναι περίπου 10% (5-15%) του πληθυσμού, διεθνώς.

Η άγνοιά μας προκαλεί την άδικη και καταστροφική αρνητική κριτική που σε συνδυασμό με τις μαθησιακές δυσκολίες καταστρέφουν την Αυτοπεποίθηση και την Αυτοεκτίμηση των παιδιών μας και τα οδηγούν στη δυστυχία. Επίσης, συχνά πέφτουν θύματα bullying.

Η γνώση, η κατανόηση, η αποδοχή, η ενθάρρυνση και η υποστήριξή μας οδηγεί τους Δυσλεξικούς στην Επιτυχία και στην Ευτυχία.

 

Τι είναι ΔΕΠΥ και ποια τα κυριότερα συμπτώματα καθώς επίσης πώς μπορεί ένας γονιός να υποψιαστεί ότι το παιδί του έχει αυτή την ιδιαιτερότητα;

Η Διάσπασης Προσοχής, Παρορμητικότητα, Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), αποτελείται από 3 διαφορετικές κατηγορίες συμπτωμάτων, που δεν είναι απαραίτητο, αλλά συνήθως συνυπάρχουν.

ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ) (διά βίου Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης), εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς το 90% εξακολουθεί να παρουσιάζει τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή.

1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς)

2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος θυμός, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)

3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος – Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα σε άνδρες.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και της δυσλεξίας με την οποία συχνότατα συνυπάρχει, είναι η κακοδιαχείριση και η αντίληψη του χρόνου.

Ο κ. Παυλίδης τονίζει ότι: «Καθίσταται επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία (π.χ. με το μοναδικό παγκοσμίως βιολογικό, αντικειμενικό και ακριβές ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ), που οδηγεί στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, και στη βελτίωση της Συμπεριφοράς, της Κοινωνικοποίησης και της Σχολικής Επίδοσης, ώστε τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα διά βίου δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. κατάθλιψη, αυτοκτονικές τάσεις, χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.

Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονέων να προστατέψουμε τα παιδιά μας από το ψυχο-κοινωνικά καταστροφικό bullying και να τα οδηγήσουμε από την αποτυχία και τη δυστυχία στην Επιτυχία και στην Ευτυχία.

Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά, γι’ αυτό και διεθνώς οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές-αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη διάγνωση, ακόμη και πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία, π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ του Έλληνα εφευρέτη-καθηγητή Παυλίδη (γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ)».

Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) συνήθως συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο βιολογικό τεστ, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ μπορούν να Προγνωσθούν – Διαγνωσθούν με ακρίβεια από την Προσχολική Ηλικία.

 

Πώς Αντιμετωπίζουμε και μειώνουμε το Bullying;
Οι Πολιτισμοί, Δημιουργούνται & Κατευθύνονται κυρίως από:
1. Θρησκεία – το περιεχόμενό της καθορίζεται από τον Θεό
2. Εκπαίδευση – Ευθύνη Δική μας
3. Περιβάλλον – Ευθύνη Δική μας
4. Νόμους (π.χ. Σόλωνος, Λυκούργου)
5. Τιμωρείται Πειθαρχικά & Ποινικά το Bullying & όσοι δημόσιοι λειτουργοί με την Ένοχη Σιωπή τους το Ανέχονται = Ενθαρρύνουν. ΝΟΜΟΣ BULLYING 4322/2015 Α. 312 ΠΚ
 

Κύριε Καθηγητά, ποιοι πρέπει να είναι οι κύριοι στόχοι μας;

Η μαθησιακή βελτίωση ταυτόχρονα με την αποδοχή των παιδιών μας, η αύξηση της Αυτοπεποίθησής τους, οι συχνές συζητήσεις με τα παιδιά μας, η προστασία τους από το καταστροφικό bullying και η ΕΥΤΥΧΙΑ των παιδιών μας.

Η ένοχη σιωπή μας, θεριεύει τη βία του bullying. ­Είναι ευθύνη όλων μας ενεργά να το σταματήσουμε.

          •Αν δεν το πράξουμε, τότε σήμερα θα είμαι το θύμα εγώ και αύριο εσύ.

 

Καθηγητά κ. Παυλίδη, πρόσφατα ανοίξατε Κέντρο σας στην Κοζάνη.  Παρέχει το Κέντρο σας της Κοζάνης ακριβώς τις ίδιες ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχετε στα 39 Κέντρα σας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;

Μάλιστα, ακριβώς τις ίδιες ποιοτικές υπηρεσίες και μάλιστα εγώ προσωπικά βγάζω όλες τις Διαγνώσεις, από όλα τα 39 Κέντρα μας, συνεπώς και της Κοζάνης (Κασταλίας 3, τηλ. 24610.23111).

 

Κύριε Καθηγητά, μπορείτε να μας πείτε περιληπτικά τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης); Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 39 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα, από 5 Ηπείρους και από 44 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;

Τόσο το ΤΕΣΤ όσο και η ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ, παρέχονται κατά Διεθνή  αποκλειστικότητα μόνον στα Κέντρα μας «Dyslexia Centers – Pavlidis Method”.

Το ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΤΕΣΤ είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία.

Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ.

Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες. Έχουν αποκτήσει το πλήρως αυτοματοποιημένο φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα της Οφθαλμοκίνησης, τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Boston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)

Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:

·     Δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή στη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ, διότι υπάρχουν από τη γέννα.

Όπως είπε και ο Ιπποκράτης, η Πρόγνωση-Πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία.

·     Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.

·     Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες γνωστών Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράληψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.

·      Η Δυσλεξία και η ΔΕΠΥ Βελτιώνονται Σημαντικά, όταν διαγιγνώσκονται και αντιμετωπίζονται έγκαιρα και σωστά. Ποτέ δεν είναι αργά να διαγνωσθούν και να αντιμετωπιστούν, αλλά το χθες είναι προτιμότερο από το σήμερα και αυτό από το αύριο.

 

 

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00