– Θέλησα να ταξιδέψω με το αυτοκίνητο μου, Κοζάνη- Αθηνα μέσω Εθνικής οδού, από τον ποιο σύντομο δρόμο.
Έπρεπε αναγκαστικά να περάσω από την υψηλή γεφυρα των Σερβιων, μήκους 1372 m, που είναι η δεύτερη σε μήκος γέφυρα στην Ελλάδα.
Κατασκευάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία το 1976. Συνδέει την Δυτική
Μακεδονία, με την κεντρική και νότια Ελλάδα.
Με ενημέρωσαν ότι η γέφυρα είναι ΚΛΕΙΣΤΗ. επ’ αοριστον από 17 Μαρτίου, λόγω διεύρυνσης ρωγμών στους τένοντες της γέφυρας.
Η γέφυρα κόσμημα της Δυτικής Μακεδονίας, πενήντα (50) χρόνια περίπου έμεινε ασυντήρητη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
-Σαν δεύτερη επιλογή μου σκέφτηκα τον σιδηρόδρομο, αλλά πληροφορήθηκα, πως η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο είναι ΚΛΕΙΣΤΗ τμήμα Ποντοκώμης -Πτολεμαΐδας (9km )από το 2010
Η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο μήκους 60 km, ανακαινίστηκε το 2007 και κόστισε στον Ελληνικό λαό 25 εκατομμύρια ευρώ αλλά δεν ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ.
– Σαν τρίτη επιλογή μου σκέφτηκα το Αεροπλάνο Κοζάνη -Αθήνα.
Προς έκπληξη μου διαπίστωσα πως 15 Περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ αυτών της Κοζάνης και της Καστοριάς δεν διαθέτουν ΕΛΕΓΚΤΉ εναέριας κυκλοφορίας και τον έλεγχο τον κάνει κάποιος υπάλληλος που έχει πλημμελή εκπαίδευση .
Αυτός ήταν και ο λόγος, μαζι με το ωράριο λειτουργίας ,που η σχολή εκπαίδευσης πιλότων Egnatia Aviation εγκατέλειψε το αεροδρόμιο Κοζάνης και ΜΕΤΑΦΈΡΘΗΚΕ στην Καβάλα, χάνοντας η τοπική κοινωνία κέρδη από την δραστηριότητα της σχολής 1,5 εκ ευρώ περίπου τον χρόνο.
– Τετάρτη επιλογή μου ήταν να ταξιδέψω με υδροπλάνο, από κάποια λίμνη της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχεδιάστηκαν τέσσερα (4) υδατοδρομια και αδειοδοτήθηκαν Δυο(2) στις 4 μεγαλύτερες λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας.
Τα υδροπλάνα προσπαθούν να απογειωθούν από το 2008 αλλά το υπουργείο Μεταφορών, τους επενδυτές τους φέρνει ένα σωρό ΕΜΠΌΔΙΑ.
Είναι ένα σύγχρονο εγχείρημα τα υδροπλάνα από τους ιδιώτες ,μια νέα μεταφορική ιδέα, μια αναβάθμιση του τουρισμού, μια βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, δημιουργία θέσεων εργασίας και μεταφορά των προϊόντων τους( ψάρια, ροδάκινα κλπ)
Ο Προϋπολογισμός του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι 7 δις ευρώ τον χρόνο συν τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ.
Η απορία μου είναι ,τι ποσοστό επενδύθηκε από τα παραπάνω χρήματα στην Δυτική Μακεδονία, έτσι ώστε να έχουμε γρήγορη ,ασφαλή και οικονομική μετάβαση, τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επαγγελματίες, από και προς σε όλα τα μέρη της υπόλοιπης Ελλάδας .
Δέκα χιλιάδες κάτοικοι(10000 )από δήμους Σερβιων και Βελβεντου, νότια της γέφυρας έχουν αποκλειστεί από την Κοζάνη και δεν μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους, στην Βόρεια Ελλάδα.
Πως να έχει οικονομική ανάπτυξη η Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποιηση αφού δεν διαθέτει επαρκείς μεταφορικές υποδομές;
* Πρώην Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας