75
Εκατοντάδες ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ από την Καστοριά, μεταβαίνοντας στα τοπικά γραφεία του Οργανισμού, διαπιστώνουν πως όχι μόνο δεν είναι οικονομικά τακτοποιημένοι ως προς τις εισφορές τους, αλλά οφείλουν και τεράστια ποσά στο ταμείο τους εξαιτίας λαθών που έγιναν πριν από περίπου 20 χρόνια, κατά τη διάρκεια της μετάβασης από τις χειρόγραφες καταστάσεις που παλαιότερα διατηρούσε ο Οργανισμός στην μηχανοργάνωση. Αρμόδιοι και υπάλληλοι του τοπικού γραφείου του ΟΑΕΕ της Καστοριάς, ενημέρωσαν το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Καστοριάς ότι τη χρονιά 1994-1995 που ο Οργανισμός ξεκίνησε να διατηρεί ηλεκτρονικά αρχεία, έγιναν λάθη από τους τότε υπαλλήλους στα στοιχεία των ασφαλισμένων με αποτέλεσμα να χρεωθούν οι τελευταίοι με υπέρογκα ποσά, με προσαυξήσεις, πρόστιμα κλπ. χωρίς να γνωρίζουν το παραμικρό και πλέον αδυνατούν να θεωρήσουν τα βιβλιάρια υγείας τους ή να πάρουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα. Ελάχιστοι από τους ασφαλισμένους αυτούς έχουν διαπιστώσει το πρόβλημα και είτε εξόφλησαν τα ποσά που φέρεται να όφειλαν χωρίς να ζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες λόγω της απίστευτης γραφειοκρατίας, ενώ κάποιοι λίγοι έχουν προσφύγει στην Επιτροπή Ενστάσεων του ΟΑΕΕ για να βρουν το δίκιο τους και να μπορέσουν να θεωρήσουν το βιβλιάριο τους και να πάρουν έστω προσωρινή ασφαλιστική ενημερότητα. Οι υπάλληλοι του τοπικού γραφείου του ΟΑΕΕ Καστοριάς υπολογίζουν ότι από αυτή την κατάσταση επηρεάζονται περίπου 1.500 ασφαλισμένοι εκ των οποίων μόλις οι 150 έχουν κάνει ένσταση και αναμένουν τη λύση του προβλήματος ενώ υπολογίζεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των 1.500 περίπου ασφαλισμένων δεν έχει λάβει γνώση της οφειλής και θα το βρουν μπροστά τους όταν επισκεφθούν τα γραφεία του ΟΑΕΕ για να διεκπεραιώσουν κάποια άλλη υπόθεση τους. Το εκπληκτικό είναι ότι, όταν οι υπεύθυνοι του γραφείου του ΟΑΕΕ στην Καστοριά ενημέρωσαν το Υπουργείο Εργασίας για το πρόβλημα, έλαβαν εντολή να μην δέχονται άλλες ενστάσεις και σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, οι πρώτες ενστάσεις που έγιναν από όσους ασφαλισμένους ενημερώθηκαν για τις οφειλές τους ακυρώθηκαν ή απορρίφθηκαν. Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: Έχει πρόθεση το Υπουργείο Εργασίας να εξετάσει ενδελεχώς το πρόβλημα και να δώσει μια δίκαια λύση διότι δεν είναι δυνατόν να ευθύνονται οι ασφαλισμένοι για τα λάθη των υπαλλήλων του ΟΑΕΕ; Σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και την τοπική Δ.Ο.Υ. Καστοριάς θα δρομολογηθεί έγκαιρη και έστω προσωρινή λύση στο πρόβλημα των ασφαλισμένων αυτών οι οποίοι φέρονται να χρωστάνε υπέρογκα ποσά εδώ και πολλά χρόνια με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάρουν φορολογική ενημερότητα; Θα δέχεται το Υπουργείο Εργασίας τις τυχόν ενστάσεις που καταθέτουν οι θιγμένοι ασφαλισμένοι, ή εκβιαστικά θα τους αναγκάσει να στραφούν σε Δικαστική λύση η οποία θα ολοκληρωθεί μετά από αρκετά χρόνια; Θα μεριμνήσει το Υπουργείο Εργασίας έτσι ώστε να θεωρούνται τα βιβλιάρια υγείας και να λαμβάνουν ασφαλιστική ενημερότητα οι ασφαλισμένοι αυτοί; Θα αποζημιώσουν τους ασφαλισμένους οι οποίοι αναγκάστηκαν και πλήρωσαν τις οφειλές τους για να έχουν θεωρημένο βιβλιάριο και ασφαλιστική ενημερότητα ενώ αυτές οφειλόταν ξεκάθαρα σε λάθη που έγιναν την περίοδο της μηχανοργάνωσης του Οργανισμού τη χρονιά 1994-1995; Ποια υπηρεσία ή φυσικό πρόσωπο είναι υπεύθυνοι για το «λάθος» το οποίο καλούνται να πληρώσουν τώρα οι ασφαλισμένοι; Έχουν επιβληθεί κυρώσεις και εάν όχι, γιατί;