Πριν από ένα χρόνο παγκόσμιο σάλο είχε προκαλέσει η ανακοίνωση Νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας για απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών, υβριδικών και οχημάτων υδρογόνου στα πλοία της, για λόγους ασφαλείας: αν οι μπαταρίες λιθίου πάρουν για οποιοδήποτε λόγο φωτιά, η τραγωδία είναι αναπόφευκτη. Είχα αναπτύξει τότε το θέμα στο τηλεοπτικό Ανατρεπτικό Δελτίο του Alert TV.
Ακολούθησε η Αυστραλιανή κυβέρνηση, η οποία στις 25/10/2023 εξέδωσε προειδοποιητική Οδηγία Ασφαλείας (Safety Alert) για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEV) με εμπορικά πλοία (τύπου roll-on, roll-off – RORO ferries). Η οδηγία είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση https://www.amsa.gov.au/vessels-operators/domestic-commercial-vessels/dcv-safety-alert-022023-risks-associated-carriage. Εάν ο σύνδεσμος κάποια στιγμή πάψει να είναι ενεργός, μπορείτε να τη δείτε εδώ.
Την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενο, το Ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας θυμήθηκε το Νοέμβριο 2023 να εκδώσει την οδηγία “Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ- Ο/Γ πλοία“, μόνο που η οδηγία βασίζεται στη μελέτη του European Maritime Safety Agency (EMSA) “Guidance on the carriage of AFVs in Ro-Ro spaces- Τελική έκδοση 1.1, 23.05.2022“. Άγνωστο το γιατί το Υπουργείο χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να εκδώσει τη δική του οδηγία: σ’ όλο αυτό το διάστημα οι επιβάτες της ακτοπλοΐας ταξιδεύαμε εντελώς απροστάτευτοι απ’ τον κίνδυνο πυρκαγιάς από μπαταρίες λιθίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι βεβαίως η ίδια κυβέρνηση που στην επέτειο της μαζικής δολοφονίας στα Τέμπη διαβεβαίωνε -ξανά-για την ασφάλεια των τρένων, την ίδια στιγμή που στο διαδίκτυο βλέπαμε το τρένο να σταματά στο Πολύσιτο Ξάνθης για να ελέγξει ισόπεδη διάβαση, αφού κανένα σύστημα ασφαλείας δεν λειτουργούσε. Αυτά μόνο η Δικαιοσύνη δεν τα βλέπει …
Το νέο στην υπόθεση “φωτιές από μπαταρίες λιθίου” μας έρχεται απ’ την πολιτεία της Νέας Υόρκης στις ΗΠΑ, η οποία …
τον Φεβρουάριο 2024 έθεσε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι 5/3/2024 νέα, επιπρόσθετα μέτρα πυρασφάλειας από συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρισμού σε μπαταρίες λιθίου (BESS, Battery Energy Storage Systems) ισχύος >600kwh, μια στάθμη εξαιρετικά χαμηλή (τροφοδοσία 600w για διάρκεια μιας ώρας).
Η σημερινή τεχνολογία μπαταριών λιθίου χρησιμοποιεί υγρούς ηλεκτρολύτες και είναι ασταθής. Ήδη οι μεγαλύτεροι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν προσανατολιστεί στην ανάπτυξη μπαταριών με ηλεκτρολύτες στερεάς κατάστασης πριν το 2030, προκειμένου να βελτιώσουν τους χρόνους φόρτισης και να λύσουν τα προβλήματα με τις φωτιές. Οι σημερινές μπαταρίες είναι ήδη ξεπερασμένη τεχνολογία, αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδοτεί την εγκατάστασή τους, αδιαφορώντας για τους εν δυνάμει κινδύνους από ασταθείς μπαταρίες. Χωρίς σχόλια …
Με πληροφορίες από
https://www.nyserda.ny.gov/All-Programs/Energy-Storage-Program/New-York-Inter-Agency-Fire-Safety-Working-Group
ck-energy.blogspot.com/p/welcome.html