563
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. σε εκκαθάριση – Ποιος θα σώσει τα έργα της Δυτικής Μακεδονίας;
Χαρίσιος Γκοβεδάρος
Ήταν γνωστό, τουλάχιστον σε όσους είμαστε κοντά στο αντικείμενο, ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. είχε χάσει την αίγλη της τα τελευταία χρόνια.
Δυσκολία στην επικοινωνία, αναβολή στους χρόνους παράδοσης μελετών, ξαφνική αλλαγή προϋπολογισμών έργων με μεγάλη απόκλιση από τους αρχικούς ήταν μερικά από τα θέματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με τον Περιφερειάρχη την περίοδο που ασκούσα καθήκοντα αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Δυτικής Μακεδονίας.
Και αναφέρομαι κυρίως στα έργα οδοποιίας “Κήπος-Γέφυρα Ρυμνίου” και “Πτολεμαΐδα-Ξυνό Νερό-Αμμοχώρι-Φλώρινα”.
Λίγες μέρες πριν, είχα τοποθετηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την ξαφνική εκτίναξη του προϋπολογισμού του τμήματος “Πτολεμαΐδα-Ξυνό Νερό” από περίπου 50.000.000,00€ σε 140.000.000,00 με αποτέλεσμα το τμήμα να μην “χωράει” να ενταχθεί στον Πυλώνα ΙΙΙ και να αναζητεί νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Η Εταιρεία οδηγείται σε οικονομική εκκαθάριση στις 31/12/2025, σύμφωνα με δημοσίευμα του epiruspost, και η ανησυχία είναι τι μέλλει γενέσθαι για τα παραπάνω δύο έργα, τον “Περιφερειακό Δακτύλιο της Κοζάνης” αλλά και για τη συνέχιση του έργου της “Σήραγγας της Κλεισούρας”.
Ως γνωστό η Εγνατία Οδός Α.Ε. με βάσει παλαιότερη ΚΥΑ έχει αναλάβει τα παραπάνω έργα ως φορέας υλοποίησης.
Μια ενδεχόμενη λύση για το μεγάλο όγκο έργων-μελετών-δημοπρατήσεων-συμβάσεων-επίβλεψης-εκτέλεσης, που αφορούν την περιοχή μας, θα ήταν μέσω νέας ΚΥΑ να αναλάβει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (προφανώς με απαραίτητη ενίσχυση στελεχιακού δυναμικού των τεχνικών υπηρεσιών) ως νέος φορέας υλοποίησης, κάτι που είχα προτείνει κατά καιρούς και στο πρόσφατο παρελθόν, διακρίνοντας τη δυσκολία επικοινωνίας και συνεννόησης αλλά κυρίως τις μεγάλες καθυστερήσεις στα παραδοτέα και τις μεγάλες αποκλίσεις στους προϋπολογισμούς.









