Η ψηφιακή επικοινωνία των πολιτών με το Δημόσιο. Ποσοστά χρήσης και τάσεις 2024
Oι ενέργειες που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικά οι πολίτες στο πλαίσιο
συναλλαγής με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές. Περιλαμβάνονται συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες, τόσο
σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Οι βασικότεροι δείκτες που προέκυψαν παρατίθενται
ακολούθως:
• Στον συνολικό πληθυσμό της Χώρας ηλικίας 16 – 74 ετών, περίπου 2 στους 3 (66,3%) έκαναν χρήση
υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024, για
προσωπικούς λόγους (67,0% κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022-Μαρτίου 2023) Διευκρινίζεται ότι, για τον υπολογισμό του εν λόγω ποσοστού μέχρι και το 2021, οι υπηρεσίες και οι
ενέργειες που πραγματοποιούνταν στο πλαίσιο χρήσης των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δεν
καταγράφονταν αναλυτικά. Στο Γράφημα 4 παρουσιάζονται τα σχετικά ποσοστά για τα έτη 2014 – 2024.
Γράφημα 4. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση, 2014-2024

• Περίπου 6 στους 10 (61,6%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή
φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση
εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού,
παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή
εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.
Ως προσωπικός λογαριασμός θεωρείται το προσωπικό email, το ψηφιακό γραμματοκιβώτιο στη θυρίδα
πολίτη (my.gov.gr) ή/και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (“myAADE”), το κινητό τηλέφωνο
μέσω SMS που λαμβάνεται, αλλά και εφαρμογές στο κινητό, όπως το “myhealth” app.









