Είμαι αναγκασμένος σε λίγες μέρες από την τελευταία μου αρθρογραφία να επανέλθω και πάλι για τον νέο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Δυτική Μακεδονία ιδιαίτερα της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας, και ειδικά στην διασύνδεση με Αλβανία μέσω Καστορίας αλλά και την διασύνδεση με Θεσσαλονίκη μέσω Νάουσας.
Ήδη προωθείτε η νέα σύνδεση με την λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία, η οποία αφήνει απέξω την περιοχή της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας, δείτε τον σχετικό χάρτη που κυκλοφορεί πολύ έντονα το τελευταίο διάστημα.
Δυστυχώς μετά την τελευταία ανακοίνωση και του κόμματος των Πρασίνων *(τις προτάσεις τους παραθέτω πιο κάτω), η περιοχή της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας ,είναι εκτός σχεδιασμού και αυτού του κόμματος!!!!
Είναι άξιο έρευνας πως ξαφνικά και το κόμμα αυτό που γνωρίζουμε όλοι μας ότι η έδρα και η δύναμή του βρίσκεται στην Κοζάνη, έβγαλε και ανακοίνωσε τις προτάσεις του αυτή την περίοδο, και μάλιστα αφού είχε συνάντηση με το Εργατικό Κέντρο Πτολεμαΐδας, αλλά και τον σύλλογο για την απολιγνιτοποίηση και την προστασία του περιβάλλοντος.
Πιστεύω ότι μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η ανακοίνωση.
Ιδού οι προτάσεις των Πρασίνων.
* Οι “Πράσινοι” υπέβαλαν 7 προτάσεις για το σιδηρόδρομο και τις βιώσιμες μεταφορές για στενότερη οικονομική διασύνδεση με Θεσσαλονίκη, Μοναστήρι και Κορυτσά.
1. Γραμμή Φλώρινας: Συντόμευση διαδρομής (με νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σκύδρα μέσω Γιαννιτσών), ηλεκτροκίνηση, επέκταση προς Καστοριά και προς Αλβανία – Πόγραδετς – Κορυτσά. Προβλέπεται για το 2037, χρειάζεται επιτάχυνση και άμεση ωρίμανση της αρχικής μελέτης.
2. Άμεση λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινα – Μοναστήρι, στην ήδη ανακατασκευασμένη γραμμή.
3. Γραμμή Κοζάνης – σιδηροδρομική Εγνατία: ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Βέροια – Πλατύ, νέα γραμμή Βέροια – Κοζάνη. Επόμενο βήμα η επέκταση προς Καλαμπάκα και, στη συνέχεια, προς Γιάννενα & Ηγουμενίτσα.
4. Προαστιακή γραμμή Κοζάνη – Αμύνταιο – Φλώρινα: αποκατάσταση και ηλεκτροκίνηση της υπάρχουσας κομμένης γραμμής, για επικοινωνία της Κοζάνης με Φλώρινα – Έδεσσα – Μοναστήρι και, μελλοντικά, με Κορυτσά/Αλβανία. Για το τμήμα που είχε αποκοπεί το 2010 για άνοιγμα νέων λιγνιτωρυχείων, η αποκατάσταση αποτελεί υποχρέωση της ΔΕΗ.
5. Κέντρο συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στον μελλοντικό εμπορευματικό σταθμό της Κοζάνης, στο Μαυροδένδρι. Χωροθέτηση επιπλέον εμπορευματικού σταθμού, σε άλλο σημείο του λιγνιτικού άξονα, για συγκέντρωση και φόρτωση αγροτικών προϊόντων.
6. Επαρκής κάλυψη όλων των οικισμών με δρομολόγια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, σε συνεργασία με το σχεδιαζόμενο Πάρκο Ηλεκτροκίνησης, τους δήμους και τα ΚΤΕΛ.
7. Για επενδύσεις με σημαντικό αριθμό εργαζομένων και επισκεπτών, εξαντλείται κάθε δυνατότητα χωροθέτησης με άμεση πρόσβαση από σιδηροδρομικό σταθμό.
Μάλιστα μόλις χθές (07-07-2021 ) στα σιδηροδρομικά νέα διαβάζουμε ότι : Σιδηροδρομική ένωση Ελλάδας – Αλβανίας με τη βοήθεια της Ε.Ε. και του προγράμματος INTERREG.
https://sidirodromikanea.blogspot.com/2021/07/interreg.html#more
Επιμένουμε και παραμένουμε ως Πτολεμαίοι / Εορδαίοι ότι η προτεραιότητα, αλλά και οικονομικότερη είναι η διασύνδεση με Νάουσα και στην συνέχεια σύνδεση με Θεσσαλονίκη. Και σε αυτές τις θέσεις πρέπει να κινηθούν όλοι οι φορείς της Εορδαίας.
Φοβάμαι ότι μετά την βίαιη απολιγνιτοποίηση, Η ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ αν δεν δράσει άμεσα, δυναμικά, και με συντονισμό από όλους τους φορείς που θα συντονίζει ένα διαπαραταξιακό όργανο, η μια επιτροπή με αυξημένες αρμοδιότητες τις οποίες θα της εκχωρηθούν μετά από έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο, και με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
ΝΑ ΕΝΕΡΓΗΣΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ, ΤΗΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΝΑΟΥΣΑ, ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΗΣ.
Νικόλαος Χρ. Κωτίδης
(Ένας αθεράπευτος, ελεύθερος και αδέσμευτος
ενεργός πολίτης του Δήμου Εορδαίας)