Αμετανόητη συνεχίζει η κ. Πέρκα στο ζήτημα του σιδηροδρόμου, όπου αντί απαντήσεων σε απλά ερωτήματα διολισθαίνει στο μέγα ατόπημα υποτίμησης της νοημοσύνης των πολιτών.
Η βουλευτής ισχυρίζεται ότι η γραμμή Κοζάνη-Καλαμπάκα με χρηματοδότηση 800 εκ ευρώ κακώς είχε συμπεριληφθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων ( ΣΠΕΜ ) το 2014 γιατί το έργο ανήκει σε κατηγορία έργων που πρέπει να ολοκληρωθούν το 2050. Μάλιστα, μας ενημερώνει ότι θα πληρώναμε βαριά πρόστιμα παραβίασης του κανονισμού στην Ε.Ε. αν δεν διορθώναμε το λάθος.
Χωρίς υπερβολή ζητάει και τα εύσημα όλων μας γιατί επανέφερε την ευρωπαϊκή κανονικότητα και γλιτώσαμε τα χειρότερα.
Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και την απάντηση τη δίνει το ίδιο το ΣΠΕΜ του ΣΥΡΙΖΑ (Ιούνιος 2019) στη διαμόρφωση του οποίου προφανώς συμμετείχε ως Γ.Γρ. Υποδομών.
– Ο εθνικός κατάλογος σιδηροδρομικών έργων από 33 έργα προϋπολογισμού 3,9 δις ευρώ το 2014 με την αναθεώρηση ΣΥΡΙΖΑ έφτασε στα 53 έργα με προϋπολογισμό 6,8 δις ευρώ. Το μόνο μεγάλο έργο που απουσιάζει στο νέο κατάλογο είναι το δικό μας έργο.
-Στη λίστα 2019 τα περισσότερα έργα που έχουν προστεθεί είναι παντελώς άσχετα με το κεντρικό δίκτυο, από τις γραμμές Πάτρα-Πύργος, Καλαμάτα-Κυπαρισσία μέχρι και τον προαστιακό Θεσσαλονίκη-Σκύδρα. Με το φοβερό σκεπτικό της κυρίας Πέρκα αναμένονται τεράστια πρόστιμα στη χώρα από την Ε.Ε.
-Η μεγέθυνση του εθνικού καταλόγου έργων ουδόλως σχετίζεται με το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για το σιδηρόδρομο. Το ΣΠΕΜ μας ενημερώνει ότι η υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων το 2015-19 έφτασε μόλις τα 37 εκ ευρώ.
Άλλα κόλπα κρύβονται πίσω από τη διόγκωση του καταλόγου, αλλά αυτό είναι άσχετο με το θέμα μας που είναι οι υποδομές στη Δυτική Μακεδονία.
Για να γνωρίζουν οι πολίτες, χωρίς τις περικοκλάδες και τις κουτοπονηριές που μετέρχεται η βουλευτής, παραθέτω τα στοιχεία του έργου που ενδιαφέρει όλους τους Δυτικομακεδόνες.
1. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με τα λιμάνια Πειραιά και Ηγουμενίτσας και η δημιουργία παράλληλα εμπορευματικού σταθμού στα Κοίλα, είναι η πιο νευραλγική υποδομή για το μέλλον της περιφέρειας μας. Αυτή η απλή διαπίστωση ορίζει με απόλυτο τρόπο την ιεράρχηση του έργου τόσο σε περιφερειακό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
2. Η συγχρηματοδότηση οποιουδήποτε έργου μεταφορών από την Ε.Ε. έχει ως βασική προϋπόθεση την ένταξη του στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών κάτι που για το συγκεκριμένο πιο πάνω έργο έχει συντελεστεί προ πολλού.
3. Προτεραιότητα στην υλοποίηση έργων μεταφορών έχει παντού στην Ε.Ε. το λεγόμενο κεντρικό δίκτυο και από τα έργα του λεγόμενου εκτεταμένου δικτύου αυτά που προτείνονται από κάθε Κράτος Μέλος μέσω του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών ( ΣΠΕΜ ) και χαρακτηρίζονται ως έργα κοινού ενδιαφέροντος με την ΕΕ όπως έγινε και ισχύει για το ίδιο έργο.
4. Ισχυρό στοιχείο τεκμηρίωσης της σημαντικότητας του έργου αποτέλεσε αναμφίβολα ότι η Κοζάνη είναι η μόνη πόλη της Δυτικής Μακεδονίας που αναφέρεται στο δίκτυο των πόλεων-Κόμβων Κεντρικού και Εκτεταμένου Δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (Παράρτημα II του κανονισμού). Ανάλογης σημασίας ήταν και η ωριμότητα του έργου σε επίπεδο μελέτης και των απαραίτητων εγκρίσεων.
4. Στο Ελληνικό ΣΠΕΜ που υποβλήθηκε στην Ε.Ε. το 2014 αναφέρεται ρητά ότι στον 1ο τομέα δράσης το βάρος θα δοθεί στα έργα ολοκλήρωσης-αναβάθμισης-ηλεκτροκίνησης της βασικής γραμμής Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και «….Παράλληλα προωθείται η υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Κοζάνη, ώστε να προωθηθεί ο σχηματισμός σιδηροδρομικού δικτύου και περιλαμβάνονται δράσεις αναβάθμισης/συντήρησης του δικτύου ΔΕΔ-Μ σε εντοπισμένα τμήματα».
5.Η ως άνω διατύπωση επαναλαμβάνεται στην αναθεώρηση του ΣΠΕΜ (Ιούνιος 2019) με τη διαφορά ότι η χρηματοδότηση του έργου που είχε το ΣΠΕΜ 2014 εξαφανίζεται στην αναθεώρηση.
Αυτή η εξαφάνιση είναι το σημείο διαφωνίας μας με την κυρία Πέρκα και είναι κορυφαίας σημασίας, αφενός γιατί το ποσό που έκανε φτερά ανέρχεται στα 800 εκ ευρώ, αφετέρου και κυρίως γιατί αφορά έργο στρατηγικής σημασίας για το μέλλον του τόπου. Το έργο παρέμεινε στο πρόγραμμα χωρίς λεφτά για τον απλό λόγο ότι οι αρμόδιοι της περιόδου 2015-19, ΣΥΡΙΖΑ στο σύνολο τους, ζήτησαν αλλαγές στο σχεδιασμό οι οποίες έμειναν στα χαρτιά γιατί κανένας δεν έτρεχε πίσω από το έργο για να το κινήσει, ούτε καν η κυρία Πέρκα ως Γ.Γρ. Μεταφορών.
Αντί να ζητήσει συγνώμη από τους πολίτες γιατί αδιαφόρησε για ένα νευραλγικό έργο αρμοδιότητας της προτιμά να μας δέσει τα μάτια για να μη βλέπουμε την πραγματικότητα. Με τί ανάστημα άραγε θα σταθεί μετά από όλα αυτά στην επίθεση που δέχεται η περιοχή; Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό, αλλά εντελώς συγκεκριμένο, Η σημερινή κυβέρνηση στο ΣΔΑΜ που ενέκρινε για την περιοχή δεν αναφέρεται καθόλου στο σιδηρόδρομο και η βουλευτής εμφανίζεται ως αυτόκλητη υπερασπιστής της επιλογής αυτής καθώς πασχίζει να μας πείσει ότι το έργο πρέπει να περιμένει, αλλιώς θα μας ρίξουν…πρόστιμα. Για να καλύψει τις δικές της ευθύνες και του κόμματος της, συνειδητά ή όχι, δεν έχει καμία σημασία, γίνεται συνεργός της σημερινής κυβέρνησης στην ερημοποίηση της περιοχής.
Ακριβώς όπως στην ταινία «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» όπου η προσπάθεια συγκάλυψης ενός φόνου καταλήγει σε ένα δεύτερο από τον ίδιο δράστη. Ευχαριστούμε. πολύ, αλλά δεν θα πάρουμε.