ΚΕΙΜΕΝΟ
Πολλές είναι οι προσδοκίες για τον 21χρονο πιλότο, που θα αγωνιστεί στο πρώτο του Γκραν πρι σε κορυφαίο επίπεδο. Ο λόγος για τον γιο του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ. Πριν δούμε την ιστορία του, να ξέρετε ότι εδώ θα βρίσκετε κάθε μέρα τα πιο δυνατά προγνωστικά!
Το να φέρεις λοιπόν, το επώνυμο ενός από τους πιο διάσημους οδηγούς της Φόρμουλα 1, σίγουρα συνοδεύεται από μεγάλη πίεση. Ωστόσο, ο Μικ Σουμάχερ δείχνει να αισθάνεται κυρίως υπερηφάνεια. Ο 21χρονος, γιος του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Μίχαελ, προετοιμάζεται για την πρώτη του σεζόν στη διοργάνωση. Μάλιστα, ακριβώς 30 χρόνια αφότου ο πατέρας του έκανε το δικό του ντεμπούτο στο Σπα.
Ο πρώτος αγώνας του Σουμάχερ θα είναι με την αμερικανική ομάδα Haas στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν στις 28 Μαρτίου. Φαίνεται να κατανοεί απόλυτα ότι τα βλέμματα όσων ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα είναι στραμμένα πάνω του.
“Μετράει κυρίως η προσδοκία που έχω για τον εαυτό μου. Θέλω προφανώς να τα πάω καλά, αλλά επίσης είναι μεγάλο προνόμιο για μένα να φέρνω το επώνυμο Σουμάχερ ξανά πίσω στη Φόρμουλα 1. Και προφανώς να το έχω στο αυτοκίνητό μου και να μπορώ να κάνω τους γύρους μου στην πίστα με αυτό”, αναφέρει χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του.
Τα αρχικά βήματα
Θα έλεγε κανείς ότι ο Σουμάχερ ετοιμαζόταν για αυτή τη στιγμή σχεδόν όλη τη ζωή του. Ήδη την ηλικία των δύο, έκανε βόλτες στον κήπο του σπιτιού του με καρτ και όταν έγινε 11 ετών, ήξερε ότι ήθελε να αγωνιστεί επαγγελματικά. Για να επιτρέψει στα ταλέντα του να ανθίσουν και να αποφύγει οποιαδήποτε ανεπιθύμητη προσοχή από τα ΜΜΕ, αρχικά αγωνίστηκε με το επίθετο της μητέρας του, Μπετς, στις κατώτερες κατηγορίες της Ευρώπης.
“Μου έδωσε τη δυνατότητα να αγωνιστώ απαρατήρητος, αν αυτό έχει νόημα. Έτσι, ήμουν σε θέση να αναπτυχθώ και να κάνω τα βήματα που χρειαζόμουν στον κατάλληλο χρόνο”, τονίζει για το θέμα, συμπληρώνοντας τα εξής: “Μπορούσα να είμαι ήρεμος, χωρίς βιασύνη. Δεν είχα προσοχή από τα μέσα ενημέρωσης εκείνη την εποχή. Κάτι που προφανώς ήταν πολύ θετικό γιατί μπορούσα να συμπεριφέρομαι ως παιδί και να απολαύσω αγώνες”.
Μόλις έφτασε στη Φόρμουλα 4 αποφάσισε να αγωνιστεί με το επώνυμο του πατέρα του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, τα ΜΜΕ γνώριζαν πολύ καλά ότι υπήρχε ένας ακόμη Σουμάχερ που είχε ανοδική πορεία στα κυκλώματα. Έτσι, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να αγκαλιάσει το επίθετο και ό, τι το συνοδεύει. Τι λέει ο ίδιος για το θέμα; “Ήταν η κατάλληλη στιγμή για να το συνηθίσω. Ξεκίνησα με τα αυτοκίνητα της Φόρμουλα και δεν πέρασε πολύς καιρός μέχρι να αρχίσω να ανεβαίνω στις μικρές κατηγορίες. Και προφανώς, η προσοχή των μέσων ενημέρωσης άρχισε να αυξάνεται”.
Ίδιο επώνυμο, άλλη πορεία
Τον καιρό που ο Μίχαελ Σουμάχερ ήταν στις δόξες του στη Φεράρι, ο Μικ ήταν πολύ μικρός για να κατανοήσει πλήρως τι σήμαινε ο πατέρας του για πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Για εκείνον, ο προβεβλημένος οδηγός ήταν απλώς ο μπαμπάς του. Καθώς όμως μεγάλωνε, άρχισε να βλέπει την αξία των μαθημάτων που του έδωσε.
Πίσω στο σήμερα, βλέπει πολλά από τα χαρακτηριστικά του πατέρα του στο δικό του στυλ οδήγησης και δεν αποφεύγει τις συγκρίσεις. “Υποθέτω ότι είμαστε διαφορετικοί με κάποιους τρόπους, αλλά είμαστε και παρόμοιοι με άλλους. Είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς κινούμαστε στην πίστα. Όταν συγκρίνομαι με εκείνον τον σκέφτομαι στην ακμή του, στο αποκορύφωμα της καριέρας του όταν αγωνιζόταν με τη Φεράρι και κατακτούσε παγκόσμια πρωταθλήματα”, εξηγεί ο Σουμάχερ.
“Αλλά είναι επίσης καλό για μένα να συγκρίνω τον εαυτό μου με αυτόν όταν ξεκινούσε στη Φόρμουλα 1. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε και τις δύο φάσεις θα έλεγα. Να δούμε την αρχή, αλλά και το τέλος της καριέρας του. Πρέπει πάντα να μετράς τον εαυτό σου σε σχέση με τους καλύτερους σήμερα, αλλά και αυτούς στο παρελθόν. Σίγουρα ο μπαμπάς μου είναι ο κορυφαίος και πάντα θα παραμείνει. Νιώθω προνομιούχος να μπορώ να συγκρίνω τον εαυτό μου με αυτόν και να βλέπω τα βήματα που έκανε με τα χρόνια, αλλά και τις διαφορετικές του επιλογές και να μαθαίνω από όλα αυτά”.
Παρά το γεγονός ότι είναι γιός ενός από τους μεγαλύτερους οδηγούς όλων των εποχών, δεν ήταν πάντα δεδομένο ότι ο Σουμάχερ θα έφτανε να γίνει μέρος της ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 2019 ολοκλήρωσε την πρώτη του σεζόν στη Φόρμουλα 2 στη 12η θέση, 213 βαθμούς πίσω από τον τελικό πρωταθλητή, παρά το γεγονός ότι συμμετείχε με την καλύτερη ομάδα του πρωταθλήματος. Μετά από μια ειλικρινή συζήτηση με τους ανθρώπους της ομάδας PREMA Racing, η τύχη του άλλαξε και το 2020 στέφθηκε πρωταθλητής της Φόρμουλα 2, κερδίζοντας τον τίτλο με διαφορά 14 πόντων.
Η Φεράρι, η ομάδα με την οποία ο Μίχαελ Σουμάχερ καθιερώθηκε, ήταν καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη του Μικ ως οδηγού. Ο Γερμανός πιλότος είναι μέλος της διάσημης ακαδημίας της ιταλικής ομάδας. Εγγράφηκε το 2019 και μπήκε σε λίστα που περιλαμβάνει ονόματα όπως του Σαρλ Λεκλέρκ και του Αντόνιο Τζιοβινάτσι.
Αν και η θέση του στο άθλημα μπορεί να φαινόταν κάπως επισφαλής στους έξω, ο Σουμάχερ διαθέτει κίνητρο και θέληση για δουλειά που τον έβαλαν στον δρόμο της επιτυχίας. “Φυσικά πρέπει κανείς να έχει και κάποιο ταλέντο σε οτιδήποτε κάνει. Αισθάνομαι ότι μέσω των καρτ και των αγώνων, μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι πολύ εύκολα. Γι ‘αυτό μπορώ και μαθαίνω γρήγορα νέα πράγματα, ειδικά όταν πρόκειται για αθλήματα”, σχολιάζει ο ίδιος.
“Υποθέτω ότι στον κλάδο μας, αν αγαπάς αυτό που κάνεις, έχεις λίγο ταλέντο και είσαι πρόθυμος να δουλέψεις για το όνειρό σου, τότε έχεις όλα όσα χρειάζεσαι για να ακολουθήσεις μια σωστή πορεία. Αν είσαι διατεθειμένος να εργαστείς σκληρά καθημερινά, κάθε λεπτό να προσπαθείς να βελτιώνεσαι και να αφιερώσεις με λίγα λόγια τη ζωή σου στο άθλημα, τότε πιθανότατα θα τα πας καλά. Αυτό κάνω και εγώ”.
Μάλιστα, παραδέχεται ότι η αγάπη του για την οδήγηση είναι τόσο μεγάλη, που δεν είχε ποτέ εναλλακτικό σχέδιο στα επαγγελματικά του. Στα τέλη του Μαρτίου στο Μπαχρέιν, το όνειρό του να γίνει οδηγός της Φόρμουλα 1 όπως ο πατέρας του θα πραγματοποιηθεί. “Υποθέτω ότι θα είμαι λίγο νευρικός, αλλά παρ’ όλα αυτά νομίζω ότι είμαι προετοιμασμένος”, λέει για το ντεμπούτο του, προσθέτοντας: “Θα είναι πολύ διασκεδαστικό. Νομίζω ότι θα είναι μια βόλτα”.