Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Γιατί ανέβηκαν τόσο οι τιμές;

0 comment 4 minutes read

 

Ψάχνοντας ανάμεσα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν παρατηρήσει ότι οι τιμές τους έχουν ανέβει σημαντικά, συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο περίπου τριών ετών, πωλείται σε τιμές πολύ κοντά στο καινούργιο. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, ένα μεταχειρισμένο SUVτης μεσαίας κατηγορίας, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2019, σήμερα πωλείται κατά μέσο όρο 25.000 €, ενώ το αντίστοιχο καινούργιο, με 0 χιλιόμετρα από την αντιπροσωπεία, μόλις… 26.000 €.

Το πιο περίεργο της όλης υπόθεσης, είναι ότι το 2019 το ίδιο όχημα έκανε περίπου 22.000-23.000 €, πριν πάρει 3.000-4.000 € αύξηση και φτάσει στο σημερινό επίπεδο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κάποιος που το αγόρασε το 2019, το πουλάει το 2022 έχοντας κάνει περίπου 30.000 χιλιόμετρα και «βγάζει» και 2.000 με 3.000 €. Αυτό συμβαίνει πρώτον επειδή η αναμονή για το καινούργιο ξεπερνά τους 8 μήνες σύμφωνα με την αντιπροσωπεία (μπορεί να κάνει και 1 χρόνο στην πραγματικότητα) και δεύτερον, επειδή η τιμή του έχει αυξηθεί σημαντικά.

Υπάρχει και ένας τρίτος λόγος. Η αντιπροσωπεία για να περιορίσει την άνοδο της τιμής, κόβει μερικά πράγματα από τον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Οπότε, αυτό του 2019 είναι ετοιμοπαράδοτο και με περισσότερο εξοπλισμό. Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπει στο δίλημμα να αγοράσει ένα νέο, με περίπου 1.000 € περισσότερα, αναμονή έως 1 χρόνο, λιγότερο εξοπλισμό ή να πάρει μέσα σε λίγες μέρες ένα όχημα τριετίας με περίπου 30.000 χλμ (ή και λιγότερα), καλύτερα εξοπλισμένο και ελαφρώς φθηνότερο.

Η περίεργη κατάσταση που ισχύει σήμερα στην αγορά των καινούργιων έχει επηρεάσει σημαντικά και τα μεταχειρισμένα. Οι πιο τυχεροί ήταν όσοι πρόλαβαν να αγοράσουν καινούργιο μέχρι και το 2021, όταν ακόμη οι τιμές ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα, ο εξοπλισμός δεν είχε «κοπεί» και η αναμονή δεν ξεπερνούσε τους 2 με 3 μήνες. Ωστόσο, η άνοδος τιμής στα μεταχειρισμένα δεν ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα 2-3 ετών. Ισχύει και για τα παλαιότερα. Για παράδειγμα, κάποια dieselsuperminiτου 2012-2014 «τσίμπησαν» πάνω από 2.000 € στις τιμές τους το τελευταίο διάστημα.

Ολόκληρη η αγορά ανέβηκε, οπότε ήταν λογικό να αυξηθεί και σε αυτά. Όμως, εδώ υπάρχει ακόμη μια… υποπερίπτωση: ο αφανισμός του diesel. Σήμερα, ελάχιστα νέα μικρά αυτοκίνητα προσφέρονται με πετρελαιοκινητήρα. Τα πιο πολλά έρχονται με βενζινοκίνητα, ήπια υβριδικά ή fullυβριδικά συστήματα κίνησης, με υψηλότερες τιμές. Ο dieselαποτελεί σπάνια περίπτωση στα μικρά μοντέλα, οπότε τα παλαιότερα ακρίβυναν. Ποιος δεν θέλει ένα μικρό αυτοκίνητο με κατανάλωση περίπου 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες, με κόστος που δεν ξεπερνά τις 10.000 €;

Είναι ένα πακέτο που δεν βρίσκεις σήμερα στην αγορά καινούργιων. Και αν το βρεις, από συγκεκριμένες εταιρείες, τότε η τιμή θα ξεπερνά για τα καλά τις 20.000 €. Είναι προφανές ότι τώρα, η αγορά ευνοεί όσους πουλάνε και δυσκολεύει όσους αγοράζουν. Αυτό όμως, είναι αμφίδρομο. Αν πουλήσει κάποιος το αυτοκίνητό του σε υψηλότερη τιμή από ότι θα το πούλαγε πριν από μερικούς μήνες, συνήθως θα πρέπει να αγοράσει ένα άλλο. Το οποίο, θα το πληρώσει πολύ περισσότερο από ότι αν το αγόραζε μερικούς μήνες πριν.

Άρα, ότι παραπάνω έβγαλε από την πώληση, το έδωσε για την επόμενη αγορά. Ίσως και ακόμη περισσότερα! Αυτό που θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους οι αγοραστές, είναι ότι στην αγορά αυτοκινήτου κανείς δεν χαρίζει και οι πραγματικές ευκαιρίες σπανίζουν. Μπορεί να νομίζει ότι βρήκε την τέλεια περίπτωση, όμως αν η τιμή είναι χαμηλή και εκτός των δεδομένων αγοράς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι «κάτι παίζει». Κανείς δεν βάζει το αυτοκίνητο για πώληση αν δεν δει τις τιμές που κυμαίνονται αντίστοιχα μοντέλα σαν το δικό του. Και αν αυτό, ισχύει μια φορά για έναν ιδιώτη, τότε για τους εμπόρους ισχύει… 100! Ένας επαγγελματίας ξέρει την αγορά αυτοκινήτου καλύτερα και από τον ίδιο του τον εαυτό. Άρα αν πουλάει ένα αυτοκίνητο σε χαμηλή τιμή, πρέπει να έχετε τα μάτια σας… 114.

Ο σωστός, διεξοδικός έλεγχος από μηχανικό εμπιστοσύνης, επιβάλλεται. Το ίδιο και από έναν έμπειρο φαναρτζή. Είτε μιλάμε για «ελληνικό» είτε για «εισαγωγής». Στα δεύτερα, είναι πιο εύκολο να… θολώσουν το παρελθόν και ένα «βαρύ» ιστορικό που ίσως το συνοδεύει. Όμως οι έμπειροι τεχνικοί θα ανακαλύψουν αν υπάρχει μια υποβόσκουσα ζημιά που θα «σκάσει» σύντομα και θα είναι ακριβή, αν το αυτοκίνητο έχει τρακάρει σοβαρά με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον το ίδιο σε σύγκριση με πριν ή αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί, για να ικανοποιηθούν οι απαιτητικοί πελάτες που ψάχνουν μεταχειρισμένα «ευκαιρία» με λίγα χιλιόμετρα.

Το σημαντικότερο είναι να μην τρομάζει ο κόσμος με την ένδειξη του χιλιομετρητή. Ένα μεταχειρισμένο με 200.000 χιλιόμετρα που συντηρήθηκε ευλαβικά είναι καλύτερη περίπτωση από ένα με 140.000 χιλιόμετρα, που ο ιδιοκτήτης του το είχε παρατήσει στο έλεος του θεού και άλλαζε λάδια όποτε το θυμόταν. Για να μη συζητήσουμε την πιθανότητα να έχει… 240.000 χιλιόμετρα το δεύτερο όχημα και κάποιος καλοθελητής να έκανε… έκπτωση 100.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, για να δείχνει πιο δελεαστικό.

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00