Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Ομιλία του ΥΜΑΘ Στάθη Κωνσταντινίδη στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2024

0 comment 9 minutes read

 

Ομιλία του ΥΜΑΘ Στάθη Κωνσταντινίδη στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2024

«Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό είναι ποσοτική και ποιοτική. Ταυτόχρονα, αφορά φυσικά τα έσοδα και τις δαπάνες του κράτους και τις άλλες πηγές χρηματοδότησης, αλλά και την κατανομή των ποσών στους διαφόρους τομείς της λειτουργίας του κράτους, αλλά αφορά φυσικά και τις επιλογές που θα κάνουμε για να γίνει η χώρα μας πιο ισχυρή, η οικονομία πιο ανθεκτική, η κοινωνία πιο συνεκτική, οι πολίτες να νιώθουν πιο ασφαλείς». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, στην ομιλία του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2024.

Σημείωσε ακόμη πως οι διαδοχικές θετικές αξιολογήσεις από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης, η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και όλες οι κατακτήσεις που επιτεύχθηκαν τη χρονιά που ολοκληρώνεται, συνέβησαν σε ένα διεθνές περιβάλλον πολεμικό, υφεσιακό και εντελώς ασταθές και, μάλιστα, υπό το βάρος των πρωτοφανών φυσικών καταστροφών.

Ακολούθως, ο κ. Κωνσταντινίδης εστίασε στις οικονομικές ενισχύσεις ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ του φετινού Προϋπολογισμού που, όπως είπε, «αποδεικνύουν ότι μπορούμε να πετύχουμε ταυτόχρονα ανάπτυξη, δημοσιονομική σταθερότητα με κοινωνική ευαισθησία».

Τέλος, αναφέρθηκε στα ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης). Για την ενεργειακή και αναπτυξιακή μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας σημείωσε ότι το στοίχημα σε αυτόν τον τομέα «είναι να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ από τα τεράστια κονδύλια που προορίζονται» προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ για τα έργα υποδομών που σχεδιάζονται και υλοποιούνται ότι «βάζουν ξανά τη Βόρεια Ελλάδα στον αναπτυξιακό χάρτη όχι μόνο της χώρας, αλλά και των Βαλκανίων και της Ευρώπης».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

«Κυρίες και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η κορυφαία αυτή διαδικασία της ψήφισης του κρατικού προϋπολογισμού αποτελεί την αποτίμηση μιας χρονιάς που ολοκληρώνεται, την καταγραφή της παρούσας κατάστασης στο εσωτερικό, αλλά και στο διεθνές περιβάλλον και, τέλος, τον προγραμματισμό για το επόμενο έτος.

Εστιάζουμε, λοιπόν, στις κατευθύνσεις και στους τομείς που θέλουμε να αναπτύξουμε, στις λειτουργίες του κράτους που πρέπει να βελτιώσουμε, στις υποδομές που σχεδιάζουμε να κατασκευάσουμε, στις υπηρεσίες που θέλουμε να αναβαθμίσουμε.

Για να το κάνουμε, όμως, αυτό κατά τρόπο ορθολογικό, σχεδιασμένο, στοχευμένο και τελικά αποτελεσματικό πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας τα δεδομένα, τις απειλές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες, να δούμε κατάματα τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις και να αποφασίσουμε ανυπόκριτα και χωρίς εύκολες και ευκαιριακές τοποθετήσεις τις αναγκαίες παρεμβάσεις, μεταρρυθμίσεις, ακόμα και τις συγκρούσεις εκεί που κατεστημένες νοοτροπίες και αντιλήψεις ζημιώνουν τα συμφέροντα της χώρας και των πολιτών.

Είναι συνεπώς η συζήτηση για τον προϋπολογισμό ποσοτική και ποιοτική. Ταυτόχρονα, αφορά φυσικά τα έσοδα και τις δαπάνες του κράτους και τις άλλες πηγές χρηματοδότησης, αλλά και την κατανομή των ποσών στους διαφόρους τομείς της λειτουργίας του κράτους, αλλά αφορά φυσικά και τις επιλογές που θα κάνουμε για το πώς θα κάνουμε τη χώρα μας πιο ισχυρή, την οικονομία πιο ανθεκτική, την κοινωνία πιο συνεκτική, τους πολίτες να νιώθουν πιο ασφαλείς.

Η αποτίμηση, βέβαια, αυτή των πεπραγμένων ως προϋπόθεση για έναν καλό σχεδιασμό πρέπει να είναι ειλικρινής, υπεύθυνη και αντικειμενική, στοιχεία που δυστυχώς δεν διαπιστώνουμε στις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της Αντιπολίτευσης.

Διότι δεν γίνεται να μη βλέπετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και να μην αναγνωρίζετε τα επιτεύγματα της χώρας που αναγνωρίζουν οι πάντες σε μια χρονιά που ολοκληρώνεται μία εκλογική -ας μην ξεχνάμε- χρονιά που επιδοκιμάστηκε αυτή η πολιτική από τους Έλληνες ψηφοφόρους, από τους εκλογείς, τη μείωση της ανεργίας που μέσα στη χρονιά που πέρασε έπεσε ακόμη και σε μονοψήφια επίπεδα, την ανάπτυξη που είναι μεγαλύτερη από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, τη ραγδαία μείωση του εξωτερικού χρέους, τη βελτίωση του ελληνικού αξιόχρεου και των spread δανεισμού της χώρας, με αποτέλεσμα βέβαια να δανειζόμαστε περίπου στα επίπεδα της Ιταλίας, τον τουρισμό που επίσης καταγράφει ιστορικά υψηλά ρεκόρ, έναν από τους χαμηλότερους πληθωρισμού στην Ευρώπη για το 2024 και τις επενδύσεις, που το 2023 αυξήθηκαν κατά 7,1%, ενώ το 2024 προβλέπεται να αυξηθούν κατά 15,1%, αξιοποιώντας τα πολύ σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία που εξασφαλίσαμε την προηγούμενη περίοδο.

Αυτά είναι επιτεύγματα που προκάλεσαν απανωτές θετικές αξιολογήσεις από τους διεθνείς οίκους και τελικά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Και όλα αυτά -ας μην ξεχνάμε- συνέβησαν σε ένα διεθνές περιβάλλον πολεμικό, υφεσιακό και εντελώς ασταθές και, μάλιστα, υπό το βάρος των πρωτοφανών φυσικών καταστροφών που προκάλεσαν, που επέφεραν τεράστιες κρατικές δαπάνες.

Δεν είναι, όμως, ότι δεν βλέπετε μόνο τα μεγάλα και τα μακρινά. Δεν μπορείτε να δείτε ούτε τα κοντινά και τα μικροοικονομικά, που αφορούν δηλαδή αμεσότερα τους πολίτες, όπως τις οικονομικές ενισχύσεις ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων του φετινού Προϋπολογισμού, που αποδεικνύουν ότι μπορούμε να πετύχουμε ταυτόχρονα ανάπτυξη, δημοσιονομική σταθερότητα με κοινωνική ευαισθησία.

Δεν μπορείτε να δείτε τις αυξήσεις που θα δοθούν για πρώτη φορά στους δημοσίους υπαλλήλους μετά από δεκατέσσερα χρόνια, στους συνταξιούχους, στους μισθωτούς λόγω του ξεπαγώματος των τριετιών, το υψηλότερο αφορολόγητο σε οικογένειες με παιδιά, τη μείωση του ΕΝΦΙΑ για ιδιοκτήτες ακινήτων που ασφαλίζουν τις περιουσίες τους, το έκτακτο επίδομα για τα ευάλωτα νοικοκυριά, την επέκταση του επιδόματος μητρότητας στους εννέα μήνες, το μειωμένο τέλος επιτηδεύματος για επαγγελματίες που εμπίπτουν στο νέο πλαίσιο φορολογίας, αλλά και τις μόνιμες φοροελαφρύνσεις, όπως είναι η κατάργηση, παραδείγματος χάριν, του 30% στους εργαζόμενους συνταξιούχους και πολλές άλλες παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών.

Αυτά, βέβαια, σε ότι αφορά το γενικό πλαίσιο. Όμως, αυτή η διαδικασία του προϋπολογισμού αποτελεί πάντα μία αφορμή για το κάθε μέλος της Κυβέρνησης, αλλά και για τον Υφυπουργό που έχει επωμιστεί ένα χαρτοφυλάκιο να αναφερθεί και σε ειδικότερα ζητήματα της ευθύνης του.

Δεν θα αναφερθώ στα ευρύτερα και στις πλούσιες νομοθετικές παρεμβάσεις που άσκησε το Υπουργείο Εσωτερικών και τις οποίες ανέπτυξαν ενδελεχώς η κυρία Υπουργός και ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Λιβάνιος. Θα μείνω μόνο στα ζητήματα του Υφυπουργείου Μακεδονίας-Θράκης. Ένα από αυτά είναι πάρα πολύ σημαντικό και αφορά και την περιοχή από την οποία κατάγομαι και εκλέγομαι, τον Νομό Κοζάνης, τη Δυτική Μακεδονία. Ήταν εδώ προηγουμένως ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Παπαθανάσης, ο οποίος έχει επωμιστεί αυτή την υπόθεση και νομίζω ότι στον τομέα αυτό έχουμε πετύχει πάρα πολλά πράγματα.

Τα προηγούμενα χρόνια ολοκληρώθηκε το τεχνικό και νομοθετικό κομμάτι και ήδη από τους πρώτους μήνες του 2024 θα τρέξουν τα προγράμματα για την απορρόφηση εκατοντάδων εκατομμυρίων για ενισχύσεις σε επενδυτικά σχέδια που προτίθενται να έρθουν και να εγκατασταθούν στη Δυτική Μακεδονία και αφορούν μικρομεσαίες, αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις, προγράμματα κατάρτισης και προσέλκυσης τέτοιων επενδυτικών σχημάτων.

Το στοίχημα, λοιπόν, πλέον σε αυτόν τον τομέα είναι να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ από τα τεράστια κονδύλια που προορίζονται για την ενεργειακή και αναπτυξιακή μετάβαση της χώρας και της Δυτικής Μακεδονίας. Το Υπουργείο Εσωτερικών, όμως, είναι επιφορτισμένο και με την επόπτευση και προώθηση των μεγάλων έργων υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βόρεια Ελλάδα. Περισσότερα από επτακόσια μεγάλα εμβληματικά έργα στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη και αναφέρονται, αποτιμώνται σε ένα προϋπολογισμό περίπου 12 δισεκατομμυρίων ευρώ που βάζουν ξανά τη Βόρεια Ελλάδα στον αναπτυξιακό χάρτη όχι μόνο της χώρας, αλλά και των Βαλκανίων και της Ευρώπης.

 

Όπως προείπα, μιλάμε για έργα εμβληματικά που αφορούν την ανάπλαση της ΔΕΘ, την κατασκευή του μετρό, το οποίο εκτιμούμε ότι του χρόνου θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, την έναρξη της κατασκευής του «Flyover», ενός πολύ σύγχρονου οδικού άξονα για τη Θεσσαλονίκη, την υλοποίηση του έργου της επέκτασης του έκτου προβλήτα, αλλά και πάρα πολλά άλλα έργα οδικά, συγκοινωνιακά, αναπτυξιακά, ενεργειακά, όπως είναι αυτά που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θράκη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το Υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης έχει ένα εύρος δραστηριοτήτων που αφορούν τις παρεμβάσεις στα κτηριακά αποθέματα και σε πολιτιστικές δραστηριότητες. Φέτος είναι εξοπλισμένο με αυξημένους πόρους, προκειμένου να υλοποιήσει αυτές τις δράσεις. Έχουμε υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με εμπλεκόμενους φορείς της Βορείου Ελλάδος, προκειμένου να συνθέσουμε δυνάμεις και να προχωρήσουμε σε αυτό που έχει υποσχεθεί η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, μία Βόρεια Ελλάδα, μία Μακεδονία και μία Θράκη αναπτυξιακή που θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και θα προσελκύει νέους ανθρώπους να εγκατασταθούν εκεί. Με τον καλό σχεδιασμό που έχει προηγηθεί και με τα πολλά διαθέσιμα κονδύλια είμαστε σίγουροι ότι θα τα καταφέρουμε. Γι’ αυτό δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στον προϋπολογισμό και καλούμε και όλους εσάς να πράξετε το ίδιο».

 

 

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00