Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

ΠΟΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ; ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΜΑΖΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ. Γράφει ο Άρης Ι. Τάτσης.

0 comment 19 minutes read

 

 

Όλοι μας μείναμε άναυδοι όταν πληροφορηθήκαμε ότι τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα εξετάσει τις συνθήκες της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη θα είναι “ακαταδίωκτα” (https://www.newsbreak.gr/politiki/453908/akatadiokto-sta-meli-tis-epitropis-poy-ereyna-ta-tempi/). Εύλογη βεβαίως και η ανησυχία της κοινής γνώμης μην υπάρξει “κουκούλωμα” και δεν αποδοθεί δικαιοσύνη.

 

Η έκβαση της υπόθεσης εξαρτάται όμως τόσο πολύ από το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων; Και βέβαια όχι. Ό,τι κι αν έγινε το μοιραίο βράδυ, όσα προηγήθηκαν είναι σε γνώση όλων μας κι είναι επαρκή για να κλείσουν κόσμο και ντουνιά στη φυλακή.

 

Για αρχή καλά είναι να ρίξετε μια ματιά στο καταπληκτικό άρθρο του καθηγητή ποινικού δικαίου, Κ. Βαθιώτη “Το ποινικό αυτογκόλ της ΝΔ: «Αν ο υπουργός Μεταφορών έλεγε ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς»” (https://kvathiotis.substack.com/p/912). Είναι μακροσκελές, αλλά συστήνω να το μελετήσετε προσεκτικά.

 

Για όσους δυσκολευτούν ο Βαθιώτης παρέχει και περίληψη. Την αντιγράφω:

“Στην περίφημη φράση του Άδ. Γεωργιάδη «Αν ο υπουργός Μεταφορών έλεγε ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς», η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ποινικά αυτογκόλ του λαλίστατου Υπουργού της Νέας Δικτατορίας, υποκρύπτεται η εξής παραδοχή:

Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής γνώριζε άριστα ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα. Άρα, από την στιγμή που ουδέν έπραξε για να αποκαταστήσει το συγκεκριμένο πρόβλημα, όχι μόνο παραλείποντας να διαφωτίσει το επιβατικό κοινό σχετικά με τον κίνδυνο που εγκυμονεί για την ζωή του η χρήση του σιδηροδρόμου, αλλά, πολύ περισσότερο, διαρρηγνύοντας από το βήμα της Βουλής τα ιμάτιά του ότι «μια υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών» και ότι «είναι ντροπή να τίθενται θέματα ασφαλείας», αποδέχθηκε την επέλευση της συμφοράς, η οποία ήταν ενδεχόμενο να συμβεί ανά πάσα στιγμή σε οποιοδήποτε δρομολόγιο στέλνοντας στον θάνατο εκατοντάδες επιβάτες.

Αν οι υποψήφιοι επιβάτες γνώριζαν ότι, εξαιτίας των προβλημάτων ασφαλείας, οι ράγες έχουν μετατραπεί σε καρμανιόλα, τα βαγόνια σε φορητές θανάσιμες παγίδες και, αντιστοίχως, τα εισιτήρια του τρένου σε λαχνούς θανάτου, τότε πράγματι κανένας δεν θα αποφάσιζε να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο, εκτός αν επρόκειτο για λάτρη παραλλαγής της ρώσικης ρουλέτας, ο οποίος θα ήθελε, μέσω της χρήσης του σιδηροδρόμου, να ανεβάσει την αδρεναλίνη του, δοκιμάζοντας την αποδοτικότητα του τυχερού άστρου του.

Η ορθόδοξη μετάφραση της ανάποδης-σφόδρα παραπλανητικής φράσης του Άδωνι Γεωργιάδη «αν ο υπουργός Μεταφορών έλεγε ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς» είναι η ακόλουθη:

Επειδή ακριβώς ο υπουργός γνώριζε ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, θα έπρεπε να φροντίσει να μη μπαίνει κανείς μέσα.

Από την στιγμή που αδιαφόρησε πλήρως γι’ αυτό, καλούνται οι εισαγγελικές αρχές να ερμηνεύσουν προσηκόντως την ανθρωποκτόνα παράλειψή του. Η επίμαχη φράση του Άδ. Γεωργιάδη αποτελεί τρανή απόδειξη ότι ΚΑΙ ο υπουργός Μεταφορών είχε επίγνωση της απαράδεκτης κατάστασης στην οποία βρισκόταν το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η γνώση, όμως, είναι το κοινό σημείο επαφής της ενσυνείδητης αμέλειας και του ενδεχόμενου δόλου. Συνεπώς, με την συναξιολόγηση των ενδεικτών και αντενδεικτών του ενδεχόμενου δόλου, απομένει να τεκμηριωθεί η αποδοχή ή η μη-αποδοχή της θανατηφόρας συμφοράς που μπορούσε οποτεδήποτε να προκληθεί σε βάρος εκατοντάδων αθώων ψυχών και εν τέλει προκλήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Ο Άδ. Γεωργιάδης προέβη, όμως, και σε μια δεύτερη, πονηρή δήλωση: «τα τρένα τα είχαμε από την εποχή του Τρικούπη, είχαμε τέτοια δυστυχήματα; 150 χρόνια δουλεύουν τα τρένα χωρίς τηλεματική».

Άραγε, θα μπορούσε η σκέψη αυτή να συσχετισθεί με τον αντενδείκτη του ενδεχόμενου δόλου που αποκαλείται “εξοικείωση του δράστη με τον κίνδυνο” και έτσι να καλλιεργηθεί η τάση επιεικούς ποινικής αξιολόγησης της συμπεριφοράς του υπουργού Μεταφορών καθώς και κάθε άλλου εμπλεκομένου;

Η αρνητική απάντηση βρίσκεται στην ανάπτυξη που ακολουθεί. Αν, μάλιστα, ληφθεί υπ’ όψιν η συρροή τριών ενδεικτών του ενδεχόμενου δόλου, δηλαδή: του υψηλού αντικειμενικού ποσοστού επικινδυνότητας των πράξεων και παραλείψεων, της ιδιοτέλειας του σκοπού που επιδιώχθηκε με την εκδήλωση της επίμαχης συμπεριφοράς και των παραπλανητικών δηλώσεων του Υπουργού Μεταφορών πριν από την συμφορά, τότε η δυνατότητα κατάφασης του ενδεχόμενου δόλου ανθρωποκτονίας τόσο για τον πρωθυπουργό και τον Υπουργό Μεταφορών όσο και για τα λοιπά εμπλεκόμενα πρόσωπα είναι προφανής.

Αλλά στον Θαυμαστό [= Σιχαμερό] Ανάποδο Κόσμο μας τα προφανή είναι αφανή! Κι έτσι εκείνοι που θα έπρεπε να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου, το βράδυ των επικείμενων εκλογών θα στρογγυλοκαθίσουν στο χλιδάτο σαλόνι τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν το θεατρικό έργο που έχει σκηνοθετήσει για τους βρεφοποιημένους πολίτες ο αόρατος μαριονετίστας με τίτλο «Η κάλπικη κάλπη».

Όσα θα αναλυθούν δείχνουν ότι η επιλογή ενός μέρους του ελληνικού λαού να κάνει λόγο για την «μαζική δολοφονία των Τεμπών» κάθε άλλο παρά νομικώς αυθαίρετη είναι, εφόσον για την κατάφαση του ανθρωποκτόνου δόλου αρκεί η απλή αποδοχή της ενδεχόμενης θανάσιμης έκβασης, ακόμη κι αν αυτή για τον δράστη αποτελεί ανεπιθύμητη εξέλιξη.

Ανεπιθύμητη είναι και η απώλεια της περιουσίας ενός τζογαδόρου, αλλά από την στιγμή που μπαίνει στο καζίνο και παίζει τα χρήματά του στην ρουλέτα, έχει εκ των προτέρων αποδεχθεί ότι μπορεί να τα χάσει.

Εκείνο, ωστόσο, που δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί στο πλαίσιο του παρόντος είναι αν όσοι με τις ενέργειες ή τις παραλείψεις του συνέβαλαν στην απώλεια των 57 + Χ αθώων ψυχών δεν έδρασαν απλώς με ενδεχόμενο δόλο αλλά με άμεσο δόλο α΄ βαθμού, δηλαδή με επιδίωξη. Η πραγμάτευση αυτού του ζητήματος, δηλ. η τυχόν σκόπιμη μετατροπή των βαγονιών του Ιντερσίτυ σε φορητές θανάσιμες παγίδες, προϋποθέτει επαλήθευση της εγκυρότητας κάποιων τρομακτικών πληροφοριών/υπονοιών που σχετίζονται αφ’ ενός με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και αφ’ ετέρου με την επαίσχυντη προσπάθεια συγκάλυψης των αιτίων της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων.

Φυσικά, η διαβεβαίωση των μελών της κυβέρνησης της Νέας Δικτατορίας ότι θα χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση σημαίνει το ακριβώς ανάποδο: θα πέσει μαύρο σκοτάδι!”

 

Καταλαβαίνω ότι κάποιοι θα δυσκολευτείτε με τη νομική ορολογία. Το κουμπί της υπόθεσης βρίσκεται στον ενδεχόμενο δόλο. Για την καταδίκη για ανθρωποκτονία από πρόθεση (ΠΚ 299) αρκεί και ο ενδεχόμενος δόλος. Τα είδη του δόλου μας “κάνει λιανά” στο ίδιο άρθρο του ο Βαθιώτης:

“Μιλάμε για ενδεχόμενο δόλο, όταν ο δράστης προβλέπει ως δυνατή την επέλευση του βλαπτικού αποτελέσματος και παρά ταύτα ενεργεί ή παραλείπει να πράξει τα δέοντα ώστε να αποσοβηθεί μια συμφορά (παρότι ο πασίγνωστος στο ευρύ κοινό όρος «ενδεχόμενος δόλος» έχει απολύτως επικρατήσει, μπορεί να ξενίζει τον μη εξοικειωμένο με την τεχνική ορολογία του Ποινικού Δικαίου: ο δόλος είναι δεδομένος – ενδεχόμενο είναι το αντικείμενό του, δηλαδή το εγκληματικό αποτέλεσμα).

Παράδειγμα: Ο Γιώργος, ο οποίος αρέσκεται στα νυκτερινά πειράματα κρανιακής ανθεκτικότητας, γνωρίζει ότι, αν κατά την διάρκεια της προκεχωρημένης νύκτας, ρίξει στα τυφλά από το μπαλκόνι του τρίτου ορόφου έναν τσιμεντόλιθο, είναι ενδεχόμενο να σκάσει στο κεφάλι κάποιου περαστικού που θα τύχει να βρίσκεται στο λάθος σημείο την λάθος στιγμή. Το αποτέλεσμα αυτό το αποδέχεται, επειδή του είναι πιο σημαντικό να διενεργήσει το πείραμά του, ώστε να διαπιστώσει αν υπάρχουν πολίτες που διαθέτουν κρανίο ανθεκτικό στην ρίψη τσιμεντόλιθου από το συγκεκριμένο ύψος, από το να απέχει κάθε ριψοκίνδυνης συμπεριφοράς για την ζωή των περαστικών.

 

Για αναγκαίο δόλο ή άμεσο δόλο β΄ βαθμού μιλάμε, όταν ο δράστης ενεργεί, παρότι προβλέπει ότι το αποτέλεσμα θα επέλθει μετά βεβαιότητος.

Παράδειγμα: Ο Γιώργος, για να εξολοθρεύσει τον ψυχοπαθή Κυριάκο, τοποθετεί βόμβα στο αυτοκίνητο του δεύτερου, γνωρίζοντας όμως ότι, όταν η βόμβα εκραγεί, θα στείλει κατ’ ανάγκην στον τάφο και τον σoφέρ του, ο οποίος όχι μόνο δεν φταίει σε τίποτε, αλλά είναι και πρόσωπο ιδιαιτέρως αγαπητό στον Γιώργο

 

Για άμεσο δόλο α΄ βαθμό ή για επιδίωξη ή για δόλο σκοπού μιλάμε, όταν ο δράστης στοχεύει στην επέλευσή του.

Παράδειγμα: Ο Γιώργος κολλάει το πιστόλι του στον κρόταφο του Κυριάκου και πατά την σκανδάλη, παίρνοντας εκδίκηση για την απώλεια της κόρης του την οποία πριν από λίγες ημέρες είχε παρασύρει με το αυτοκίνητό του ο απρόσεκτος Κυριάκος.

 

Περισσότερο δε γίνεται να το αναλύσουμε στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου. Ό,τι κι αν γράψουν στο πόρισμά τους οι ακαταδίωκτοι είναι προφανής η ποινική ευθύνη τουλάχιστον των Μητσοτάκη και Κ. Καραμανλή του Αχιλλέα για ανθρωποκτονία από πρόθεση.

 

Επειδή κάποιοι από εσάς δεν το έχετε συνειδητοποιήσει ακόμη, φρόντισε να σας βοηθήσει ο βουλευτής της ΝΔ, Κ. Τζαβάρας (https://www.newsbreak.gr/synenteyxeis/450131/synenteyxi-potamos-toy-kosta-tzavara-aytoi-den-dikaioyntai-na-ischyrizontai-oti-den-gnorizan-gia-ta-tempi/). Ανέφερε λοιπόν:

“Νομίζω ότι υπάρχει ένα κομβικό σημείο στη διαδρομή των κρίσιμων γεγονότων, που είναι η παραίτηση τον Απρίλιο του 2022 του Χρ. Κατσιούλη, του πρόεδρου της επιτροπής ETCS, αρμόδιας για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποχωρώντας είχε προειδοποιήσει τους πάντες και μάλιστα με πολύ δραματικό ύφος, λέγοντας παραιτούμαι γιατί δεν θέλω να γίνω μάρτυρας σε αυτό που μετά βεβαιότητας βλέπω να έρχεται και θα είναι πολύ σκληρό. Συγκεκριμένα, είχε καταγγείλει τη μη τήρηση του φυσικού και συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717, καθώς και του πλημμελούς τρόπου υλοποίησης του ETCS σε διάφορα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και την παραβίαση των δεσμεύσεων προς την Ε.Ε. ως προς την αποπεράτωση του ETCS τον Οκτώβριο του 2022, ύστερα από διαδοχικές παρατάσεις.

Ανάλογες καταγγελίες είχαν γίνει από τους μηχανοδηγούς με εξώδικες δηλώσεις τους, όπως αυτή του Νοεμβρίου του 2022, στην οποία ανέφεραν συγκεκριμένα: «Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της (αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System, του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος), που δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές».  Έναν μήνα μάλιστα πριν από την τραγωδία η ΔΕΣΚ-Σ προειδοποιούσε χαρακτηριστικά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Υπό τα δεδομένα αυτά, κανένας από αυτούς που είχαν είτε την υπηρεσιακή είτε την πολιτική αρμοδιότητα και κατ’ επέκταση την ιδιαίτερη ηθική και νομική υποχρέωση προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας (δηλαδή της ασφάλειας) των πολιτών στον τομέα των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών δεν δικαιούται να ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε”.

 

Ο Τζαβάρας είναι δικηγόρος (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%A4%CE%B6%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CF%81%CE%B1%CF%82). Γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει η δήλωση “δε δικαιούνται να ισχυρίζονται ότι δε γνώριζαν”. Είναι ουσιαστικά ο ορισμός του ενδεχόμενου δόλου. Δηλαδή μας μίλησε ξεκάθαρα για ποινική ευθύνη για ανθρωποκτονία από πρόθεση τουλάχιστον των Μητσοτάκη, Καραμανλή (του Αχιλλέα), της διοίκησης της Hellenic Train και του ΟΣΕ.

 

Στο ίδιο συμπέρασμα φτάνουμε κι από ένα άλλο αδιάσειστο στοιχείο. Με υπουργική απόφαση του 2019, δηλαδή με την υπογραφή του υφυπουργού μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη η Hellenic Train είχε λάβει σκανδαλώδη εξαίρεση μεταξύ άλλων και από τις υποχρεώσεις τις για αποζημίωση νεκρών και τραυματιών επιβατών (https://www.ot.gr/2023/03/03/epikairothta/tempi-i-skandalodis-eksairesi-gia-tin-trainose-apo-tin-ypoxreosi-apozimiosis-epivaton/).

 

Εύλογα βεβαίως είναι τα συμπεράσματα. Ο Κεφαλογιάννης δεν έπραξε τυχαία. Προφανώς πιέστηκε αφόρητα από τους ιταλούς μαφιόζους (υπομονή, θα δείτε παρακάτω). Άρα κι αυτός κι οι ιταλοί γνώριζαν καλά ότι βάσει των συνθηκών κυκλοφορίας των τραίνων ήταν πολύ πιθανές πολύνεκρες τραγωδίες. Το μόνο για το οποίο νοιάστηκαν ήταν μην ξοδευτούν οι ιταλοί σε αποζημιώσεις.

 

Τόσο απλά.

 

Θα πρέπει λοιπόν οι συγγενείς των θυμάτων να γνωρίζουν καλά ότι η υπουργική αυτή απόφαση είναι αντισυνταγματική και κατά τούτο παντελώς ανίσχυρη. Η μόνη χρησιμότητά της είναι αποδεικτική της ευθύνης των υπαιτίων που ήξεραν τα πάντα, αλλά τα ανέχθηκαν για το κέρδος.

 

Εξίσου εύλογη είναι και η εξής απορία. Αφού η ελληνική κοινωνία από την πρώτη στιγμή με την πάνδημη συμμετοχή της σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας έδειξε ξεκάθαρα ότι δεν παραμυθιάζεται με τον περιορισμό της ευθύνης στην ευθύνη του μοιραίου σταθμάρχη, γιατί η αντιπολίτευση δεν έχει κάνει σημαία της στον προεκλογικό αγώνα την προφανή ποινική ευθύνη Μητσοτάκη, Καραμανλή και λοιπών;

 

Πανεύκολη είναι η απάντηση για οποιονδήποτε φροντίζει να έχει τα μάτια του στοιχειωδώς ανοιχτά. Το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη μέρα ανάληψης της εξουσίας από τη ΝΔ του Μητσοτάκη είναι η φανερή συγκυβέρνηση. Μόνο “άσφαιρα στον αέρα” ρίχνει όταν είναι βέβαιο ότι δεν θα προκαλέσει την παραμικρή ζημιά στην κυβέρνηση. Κι αν κάποιοι, προφανώς ελάχιστοι, δυσκολεύεστε να το συνειδητοποιήσετε ακόμη και τώρα, βρείτε έστω και μία περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ δεν έβαλε πλάτη σε κάποιο αντιλαϊκό μέτρο κατά την πρόσφατη τετραετία. Άλλωστε οι πασοκτζήδες δε χρειάζεται να περιμένουν να εισέλθει κι επισήμως το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση. Ρίξτε μια ματιά στη σύνθεσή της και το παρελθόν των υπουργών. Περισσότερους πασοκτζήδες περιλαμβάνει από νεοδημοκράτες.

 

Όσον αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή την κρυφή συγκυβέρνηση, τα πράγματα είναι ακόμη απλούστερα. Έχει λερωμένη τη φωλιά του.

 

Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά επεχείρησε να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκατομμύρια ευρώ ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε σαματά κι απέτρεψε την πώληση. Την χάρισε κυριολεκτικά το 2017 για 45 εκατομμύρια ευρώ (https://emea.gr/news/689544/otan-o-syriza-charize-tin-trainose-stous-italous-ta-trena-paliosidera-kai-i-fiesta-tsipra-apo-tin-kerkyra/).

 

Αλλά επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ λυπήθηκε τους ιταλούς μαφιόζους που και καλά δεν ήξεραν τι αγόραζαν, οπότε καταξοδεύτηκαν με τα 45 εκατομμύρια, τους επιδοτούσε με 50 εκατομμύρια το χρόνο για να συνεχίσουν να ενεργούν τα “άγονα δρομολόγια”. Στο πλαίσιο αυτό “άγονη” χαρακτηρίστηκε και η χρυσοφόρος διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη (https://www.ethnos.gr/greece/article/204030/trainoseepidothshosagonoytoydromologioyathhnathessalonikhtoethnosgrapokalypteithsymbashmetoellhnikodhmosio). Φαρσοκωμωδία κανονική. Αργότερα ο ίδιος πόνος πήρε και τον Κ. Καραμανλή, ο οποίος φρόντισε να διασφαλίσει τους μαφιόζους με δεκαπενταετή σύμβαση  (15×50=) 750 εκατομμυρίων ευρώ (https://www.sofokleousin.gr/trainose-kratiko-xrima-stin, https://www.e-nomothesia.gr/law-news/sumbase-metaxu-tou-ellenikou-demosiou-kai-tis-trenose.html). Ίσως επειδή ανεχθήκαμε τη φαρσοκωμωδία που μας λήστευε σα να μη συμβαίνει τίποτα, μας ήρθε η κεραμίδα του ανείπωτου πόνου από την τραγωδία των Τεμπών.

 

Αν λοιπόν ήσαστε στη θέση του Τσίπρα κι οι βασικοί υπαίτιοι σας είχαν “στο χέρι” θα τολμούσατε να ανοίξετε το στόμα σας;

 

Κάποιοι, λίγοι, έχετε αντιρρήσεις όσον αφορά το χαρακτηρισμό “κρυφή συγκυβέρνηση. Βρείτε κι εσείς μια κορυφαία αντιλαϊκή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην οποία να μην “έβαλε πλάτη ο ΣΥΡΙΖΑ”.

 

Μόνο ο Π. Πολάκης έλεγε καμιά αλήθεια για σκάνδαλα προσώπων της ΝΔ. Μόνον επί προσωπικού και για καμία κορυφαία πολιτική επιλογή. Μέχρι που ενόχλησε αρκετά, οπότε η ΝΔ έδωσε εντολή στον ΣΥΡΙΖΑ να του κλείσει το στόμα (https://karditsastakra.com/2023/02/26/%ce%b2%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b9%ce%ac-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%b1%cf%80%ce%af%ce%bb%ce%b1-%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%ba%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b6%ce%ae/), οπότε με μία τσιριντζάντζουλα ο Τσίπρας τον απομάκρυνε από τον κρίσιμο τομέα διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ. Ο παλιότερα αψύς κρητικός πήρε το μήνυμα, οπότε πλέον προσκύνησε τη Ντόρα Μπακογιάννη (https://karditsastakra.com/2023/04/14/%cf%84%ce%b9-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%b4%cf%8e-%cf%81%ce%b5-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%af%ce%b4%ce%b9%ce%bf-%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%80%ce%ad/), μπας και πάρει κι αυτός καμιά θεσούλα στη συγκυβέρνηση που μας ετοιμάζουν για μετά τις εκλογές (στο σημείο αυτό δε μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να σας θυμίσω τον καταπληκτικό χαρακτηρισμό του Βαθιώτη για ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, “αντισυνταγματική τριπλέτα σε κράτος οπερέτα”, https://www.youtube.com/watch?v=LeKg27J4124&pp=ygUXZm9jdXMgZm0gz4TPg86_z4DOsc69zrc%3D, στο …. Τα ίδια ακριβώς εννοεί ο Γ. Ρωμανός με τον όρο “ενιαίος κυβερνητισμός”, https://www.youtube.com/watch?v=TDxGAa3MQcE&pp=ygUJbmVvY2xlb3Vz”). Ατράνταχτη απόδειξη τούτων είναι ότι από τη στιγμή που στον τομέα διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ τον Πολάκη διαδέχθηκε ο Ραγκούσης έπαυσαν μεμιάς οι ενοχλητικές για τη ΝΔ αποκαλύψεις σκανδάλων βουλευτών της.

 

Ειρήσθω εν παρόδω ότι και ο Πολάκης μισές αλήθειες έλεγε. Προφανώς γνώριζε πολύ περισσότερα από όσα αποκάλυπτε και γι’ αυτό τον “στόλισα” στο άρθρο μου “funds: καιρός να γνωριστούμε” (https://aristatsis.wordpress.com/2022/12/22/funds-%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%bf%cf%83-%ce%bd%ce%b1-%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5/).

 

Στο σημείο αυτό σας χρωστάω μια διευκρίνιση για τον όρο “μαφιόζοι”. Δεν είναι μόνο η πρωτόδικη καταδίκη του προέδρου της ιταλικής εταιρίας στην οποία χαρίστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δωροδοκία από ιταλικό δικαστήριο (https://debater.gr/ellada/apokalipsi-gia-ton-proedro-tis-hellenic-train-iche-katadikastike-gia-dorodokia-stin-italia/#:~:text=Hellenic%20Train%20%E2%80%93%20%CE%A4%CE%BF%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%CF%82,%CE%BF%CE%B9%20%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%B1%CE%BD%20%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9.).

 

Αυτό που έκαναν με τα τραίνα που οι ελβετοί απέσυραν ως επικίνδυνα είναι ανήκουστο (https://www.newsbreak.gr/ellada/299752/trena-elvetia-ellada-trainose-epikindyna-sapakia/, https://karditsastakra.com/2023/03/01/%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%AC%CF%80%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD/). Αντιγράφω: “Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι λειτουργούν όλα τα ελληνικά επιβατικά τρένα από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα. ‘Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα’, λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι. Γιατί, λοιπόν, αυτό το τρένο – που έχει βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο επιβάτες στο παρελθόν – αποκτά νέα πνοή;”.

 

Όλοι οι επιχειρηματίες έχουν σκοπό το κέρδος. Έτσι όπως φέρθηκαν οι ιταλοί με τα ελβετικά σαπάκια μόνο μαφιόζοι συμπεριφέρονται.

 

Εύλογη είναι η οργή της κοινής γνώμης για το ακαταδίωκτο των εμπειρογνωμόνων και βέβαια ο φόβος ότι δια του ακαταδίωκτου επιχειρείται συγκάλυψη (https://www.news247.gr/politiki/tempi-epivevaionei-tin-sygkalypsi-to-akatadiokto-tis-epitropis-gerapetriti.9990869.html, https://www.anatropinews.gr/2023/03/30/%CF%84%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BA%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF/, https://www.kontranews.gr/koinonia/tebi-orgi-aderfou-thymatos-gia-to-akatadiokto-ti-zoume-re-paidia/).

 

Από πολλούς από εσάς, των “ακαταδίωκτων” συμπεριλαμβανομένων, διαφεύγει ότι το πολυσυζητημένο ακαταδίωκτο είναι μια τρύπα στο νερό.

 

Το ακαταδίωκτο προστατεύει τα μέλη της επιτροπής από δίωξη για άποψη που εξέφρασαν στο πλαίσιο της επιτροπής. Αν όμως, όπως υπονοούν τα ως άνω δημοσιεύματα, οι ακαταδίωκτοι εκφράσουν εσκεμμένα εσφαλμένες απόψεις για να ευνοήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα, από τη φύση του πράγματος τελούν και άλλο σοβαρότερο αδίκημα (ενδεχομένως δε και περισσότερα), σαφέστατα κακουργηματικής φύσεως. Για το βασικό κακούργημα είναι βεβαίως απροστάτευτοι.

 

Συνεπώς ενώ το ακαταδίωκτο δε δίνει επί της ουσίας το παραμικρό στα μέλη της επιτροπής, στρέφει πάνω τους τις υποψίες της κοινής γνώμης, τους “βγάζει το όνομα” κατά το κοινώς λεγόμενο.

 

Κατ’ εμέ αν είναι καθαροί, ας κοιμούνται ήσυχοι. Αν είναι βρώμικοι, ας βρουν τι θα κάνουν με την αϋπνία, γιατί τα κακουργήματα παραγράφονται στην εικοσαετία. Τόσο απλά.

 

Κι ενώ με το νόμο των ανθρώπων τα πράγματα ήταν απλούστατα, όσον αφορά τον θεϊκό νόμο έχω μια τεράστια δυσκολία κατανόησης.

 

Έκφανση του θεϊκού νόμου είναι και ο νόμος του κάρμα (https://sciencearchives.wordpress.com/2017/05/14/%CE%BF%CE%B9-12-%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%AC%CF%81%CE%BC%CE%B1/), αυτό που οι πρόγονοί μας αποκαλούσαν αντιπεπονθός (https://www.menandros.com/antipeponthos-karma/).

 

Είναι αυτό που είπε ο αφέντης ο Χριστός στον Πέτρο: “μάχαιραν έδωκας, μάχαιραν θα λάβεις” (Ματθ. 5, 3).

 

“Σπάω” λοιπόν “το κεφάλι μου” κι άκρη δε βρίσκω: Τόσο νέα παιδιά που ήταν τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών τι είχαν κάνει (τι είχαν προλάβει να κάνουν) για να αξίζουν τέτοια τύχη;

 

Αν κάποιος από εσάς πιστέψει ότι βρίσκεται κοντά στην απάντηση, ας μου το πει.

 

 

ΥΓ 1. Σας χρωστάω τις συνέχειες από τα άρθρα “και στραβός είναι ο γυαλός και στραβά αρμενίζετε” (funds – κοράκια) και “αυτό το λογαριασμό στο τέλος ποιος τον πληρώνει” (βλήματα απεμπλουτισμένου ουρανίου στην Ουκρανία). Πλην όμως το κάρμα μου είναι σημαντικότερο κι απ’ την υγεία σας κι απ’ τα σπίτια σας. Στο ρωμαϊκό δίκαιο “ο σιωπών δοκεί συναινείν” (η σιωπή ερμηνεύεται ως συναίνεση). Θα ήταν τεράστιο μίασμα για το κάρμα μου να θεωρηθεί ότι σιωπηρά αποδέχομαι τη συγκάλυψη των ως άνω τεράστιων ευθυνών, την οποία πάμπολλοι καταγγέλλουν ότι επιχειρείται μπροστά στα μάτια μας (https://eretikos.gr/eretikos-blog/to-blog-toy-thanasi-lyrtsogianni/i-megali-sygkalypsi-gia-to-egklima-sta-tempi/576709/, https://faretra.info/2023/03/05/dekades-chiliades-laou-sto-sintagma-kamia-sigkalipsi-tou-sidirodromikou-egklimatos-sta-tempi/, https://www.bankingnews.gr/index.php?id=672014, https://www.newsbreak.gr/politiki/453908/akatadiokto-sta-meli-tis-epitropis-poy-ereyna-ta-tempi/). Συνεπώς θα περιμένετε. Ούτως ή άλλως κάθε μέρα που περνάει τα άρθρα αυτά βελτιώνονται.

 

ΥΓ 2. Μια ιδέα, αλληγορική μεν, αλλά εξόχως εύληπτη, για το νόμο του κάρμα μπορείτε να πάρετε από τη βραβευμένη ταινία “Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Άνοιξη” (https://www.provoles.gr/movie’s_04-05/050513.htm, https://m.myfilm.gr/v2/site-map/blogreviews/aggelos-polydoros/item/5632-anoiksi-kalokairi-fthinoporo-xeimonas-kai-anoiksi-bom-yeoreum-gaeul-gyeoul-geurigo-bom-spring-summer-fall-winter-and-spring-2003). Μην ξεχάσετε να λάβετε υπόψη σας και την πιθανότητα να επανερχόμαστε στη ζωή μέσω της μετενσάρκωσης. Στο δυτικό πολιτισμό η μετενσάρκωση δεν είναι κρατούσα άποψη και σαφέστατα εγώ δεν ξέρω κανέναν που να “θυμάται” προηγούμενες ζωές του. Αλλά και τα δισεκατομμύρια των ανατολιτών (Ινδία, Ιαπωνία κλπ) που πιστεύουν στη μετενσάρκωση δεν είναι παλαβοί. Αν λοιπόν ισχύει η μετενσάρκωση ή κάτι συναφές, για πόσο καιρό το κουβαλάμε αυτό το κάρμα μας;

 

 

 

 

Ο Άρης Τάτσης είναι δικηγόρος Άρτας (https://aristatsis.wordpress.com/). Ειδικεύεται σε διαζύγια, τροχαία ατυχήματα και πτωχευτικό νόμο.

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00