Διασφαλίζουμε την Ασφάλεια.
– Θέλησα να ταξιδέψω με το αυτοκίνητο μου,Κοζάνη- Αθήνα μέσω Εθνικής οδού από τον πιο σύντομο δρόμο.
Έπρεπε αναγκαστικά να περάσω από την υψηλή γέφυρα των Σερβίων, μήκους 1372 m,που είναι η δεύτερη σε μήκος γέφυρα στην Ελλάδα.
Κατασκευάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία το 1976. Συνδέει την Δυτική
Μακεδονία, με την κεντρική και Νότια Ελλάδα.
Με ενημέρωσαν ότι η γέφυρα είναι ΚΛΕΙΣΤΗ επ’ αοριστον από 17 Μαρτίου, λόγω διεύρυνσης ρωγμών στους τένοντες της γέφυρας.
Η γέφυρα κόσμημα της Δυτικής Μακεδονίας, πενήντα (50) χρόνια περίπου έμεινε ασυντήρητη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Επιτακτικός έλεγχος και συντήρηση της γέφυρας των Σερβίων έπρεπε να γίνει, μετά την εκτροπή των ελαφρών και βαρέων Οχημάτων σε αυτήν, κατά την κατασκευή των τριών δίδυμων τούνελ στα Τέμπτη .
-Σαν δεύτερη επιλογή μου σκέφτηκα τον σιδηρόδρομο, αλλά πληροφορήθηκα ,πως η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο είναι ΚΛΕΙΣΤΗ τμήμα Ποντοκώμης -Πτολεμαΐδας (9km)από το 2010.
Η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο μήκους 60 km, ανακαινίστηκε το 2007 και κόστισε στον Ελληνικό λαό 25 εκατομμύρια ευρώ αλλά δεν ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ.
– Σαν τρίτη επιλογή μου σκέφτηκα το Αεροπλάνο Κοζάνη -Αθήνα.
Προς έκπληξη μου διαπίστωσα πως 15 Περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ αυτών της Κοζάνης και της Καστοριάς δεν διαθέτουν ΕΛΕΓΚΤΉ εναέριας κυκλοφορίας και τον έλεγχο τον κάνει κάποιος υπάλληλος που έχει πλημμελή εκπαίδευση .
Αυτός ήταν και ο λόγος, μαζί με το ωράριο λειτουργίας, που η σχολή εκπαίδευσης πιλότων Egnatia Aviation εγκατέλειψε το αεροδρόμιο Κοζάνης και ΜΕΤΑΦΈΡΘΗΚΕ στην Καβάλα, χάνοντας η τοπική κοινωνία κέρδη από την δραστηριότητα της σχολής 1,5 εκ ευρώ περίπου τον χρόνο.
– Τετάρτη επιλογή μου ήταν να ταξιδέψω με υδροπλάνο, από κάποια λίμνη της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχεδιάστηκαν τέσσερα (4) υδατοδρόμια και αδειοδοτήθηκαν Δυο(2) στις 4 μεγαλύτερες λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας.
Τα υδροπλάνα προσπαθούν να απογειωθούν από το 2008 αλλά ο Κοζανίτης υφυπουργός Μεταφορών ο καθ’ ύλην αρμόδιος δεν εκδίδει την άδεια απογείωσης τους .
Είναι ένα σύγχρονο εγχείρημα τα υδροπλάνα από τους ιδιώτες ,μια νέα μεταφορική ιδέα, μια αναβάθμιση του τουρισμού,μια βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, δημιουργία θέσεων εργασίας και μεταφορά των προϊόντων τους( ψάρια,ροδάκινα, όσπρια, κρασιά, γούνες,κλπ)
Ο Προϋπολογισμός του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι 7 δις ευρώ τον χρόνο συν τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ.
Η απορία μου είναι ,τι ποσοστό επενδύθηκε από τα παραπάνω χρήματα στην Δυτική Μακεδονία, έτσι ώστε να έχουμε γρήγορη ,ασφαλή και οικονομική μετάβαση, τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επαγγελματίες, από και προς σε όλα τα μέρη της υπόλοιπης Ελλάδας .
Δέκα χιλιάδες κάτοικοι(10000 )από δήμους Σερβίων και Βελβεντού ,νότια της γέφυρας έχουν αποκλειστεί από την Κοζάνη και δεν μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους,στην Βόρεια Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις τους αργοπεθαίνουν.
Πως να έχει οικονομική ανάπτυξη η Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποίηση αφού δεν διαθέτει επαρκείς μεταφορικές υποδομές;
Πως να έχει οικονομική ανάπτυξη η Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποίηση, αφού δεν διαθέτει επαρκείς μεταφορικές υποδομές; Γράφει ο Αντώνιος Σαββίδης – χειριστής Ελικοπτέρων-Αεροσκαφων.
138