Με μεγάλη επιτυχία και όλα τα μέτρα προστασίας από την πανδημία του κορωνοϊού, πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Αιανής, το βράδυ της Κυριακής 13 Σεπτεμβρίου, η δεύτερη προγραμματισμένη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Υπό τον έναστρο ουρανό, η αυλή των γλυπτών του μουσείου πλημμύρισε από τους ήχους της άρπας, του φλάουτου και του κλαρινέτου. Από το εννιαμελές μουσικό σχήμα της Κ.Ο.Θ. παρουσιάστηκαν έργα Μότσαρτ, Ραβέλ και Μπετόβεν, που ενθουσίασαν τους παρευρισκόμενους.
Η εκδήλωση ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», και προσφέρθηκε δωρεάν για το κοινό. Διοργανώθηκε από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κοζάνης. Η συμμετοχή ήταν με προκράτηση εισιτηρίων, με συγκεκριμένο αριθμό θέσεων, ενώ την παρακολούθησαν 200 άτομα.
Το κοινό και την Κ.Ο.Θ. καλωσόρισε η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρετή Χονδρογιάννη-Μετόκη, ενώ την εκδήλωση προλόγισε η Διευθύντρια της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Ζωή Τσόκανου. Τίμησαν την εκδήλωση με την παρουσία τους ο Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης Στάθης Κωνσταντινίδης με τη συνοδεία του, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Βαβλιάρας, ο Πρόεδρος της κοινότητας Αιανής Στέργιος Βαβλιάρας, αλλά και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Με την ευχή το επιτυχημένο φετινό και προσαρμοσμένο στις συνθήκες της πανδημίας του covid-19 πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» να έχει συνέχεια και διάρκεια στο χρόνο, επισημαίνουμε τη σημαντική συμβολή του στην προβολή των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της περιφέρειας, δεδομένης της κεντρικής και πανελλαδικής προβολής τους.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής συμπεριλήφθηκε φέτος στους εμβληματικούς χώρους και μουσεία της Ελλάδας, με δύο επιτυχημένες συναυλίες, προσελκύοντας κοινό και από όμορες περιφερειακές ενότητες. Παράλληλα, άνοιξε το δρόμο για την πιο άμεση, ουσιαστική και στοχευμένη συνεργασία με την Κ.Ο.Θ., αλλά και άλλους ανάλογους κρατικούς φορείς, καθώς ο χώρος προσφέρεται όχι μόνο για την πραγματοποίηση μεγάλων συναυλιών, αλλά και για τη διοργάνωση διεθνών συνεδρίων σχετικών με τη μουσική, η οποία, ως τέχνη, στην περιοχή της Π.Ε. Κοζάνης είχε αναπτυχθεί ήδη από την 6η π.Χ. χιλιετία. Αυτό βεβαιώνουν οι έξι ακέραιες οστέινες φλογέρες της νεότερης νεολιθικής περιόδου (5.500-5.000 π.Χ.), από τον Κλείτο και την Κρεμαστή Κοιλάδας, που χρησιμοποιούν πεντατονική κλίμακα, αλλά και η οστέινη «σφυρίχτρα» της αρχαιότερης νεολιθικής (6.500-6.000 π.Χ.) από την Ποντοκώμη, που αποτελεί το αρχαιότερο ακέραιο μουσικό όργανο στον ελλαδικό και ευρύτερο χώρο.