Η συνεχής ακρίβεια στα καύσιμα, αποτελεί ένα ακόμα πλήγμα στον κλάδο των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί.
Οι συνεχείς αυξήσεις στα καύσιμα συρρίκνωσαν ακόμα περισσότερο τα έσοδά τους, μέχρι και 50%, καθόσον το συμπαθές μέσο μεταφοράς, το ταξί, οι πολίτες που βιώνουν τη γενικότερη ακρίβεια κι αυτοί δεν το προτιμούν για να μετακινηθούν.
Ήταν στραβό το κλίμα, με την δυσβάσταχτη φορολογία και το υψηλό κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων, ήρθε και ο κορονοϊός να προσθέσει κι αυτός ακόμη ένα πρόβλημα στον κλάδο των εργαζομένων στα ταξί!
Γίνεται αντιληπτό μάλιστα, πως το πρόβλημα μεγεθύνεται, καθόσον από ένα ταξί διαβιούν μια και δυο οικογένειες και το εισόδημα πλέον είναι ανεπαρκές!
Την ίδια στιγμή, οι τιμές των ανταλλακτικών, ελαστικών, λιπαντικών «τραβούν» την ανηφόρα… και έγινε έτσι ένας «βραχνάς» η συντήρηση των αυτοκινήτων ταξί!
Σε μια μικρή συνέντευξη, πλην όμως αρκούντως επαρκή, με τον πρόεδρο της εταιρείας ταξί στην Κοζάνη «My Taxi Kozani», αποτυπώνεται η αγωνία των συμπαθών αυτών επαγγελματιών για το ζοφερό παρόν και το αβέβαιο μέλλον του κλάδου τους και είναι αυτονόητο πως αφορά και «αγκαλιάζει» γενικά όλους τους ιδιοκτήτες ταξί της πόλης, κάθε υπαρχούσης εταιρείας. Ακολουθεί η συνέντευξη…
· Το επιβατικό κοινό εξυπηρετείται, όπως πάντα, από τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί. Οι δουλειές σας από παλιά πήγαιναν καλά, τα τελευταία όμως χρόνια ο κλάδος σας δοκιμάζεται οικονομικά, καθόσον οι πολίτες που μετακινούνται με το μέσο αυτό, για ευνόητους λόγους (οικονομικούς) δεν το χρησιμοποιούν όπως άλλοτε, τα χρόνια της ευμάρειας και της ευχέρειας. Πώς βλέπετε το παρόν και το μέλλον του κλάδου σας. Αισιοδοξείτε για καλύτερους καιρούς; Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματά σας που πρέπει η Πολιτεία να δει και να επιλύσει;
Απ. Σίγουρα ο κλάδος μας περνάει μία κρίση όπως και όλος ο κόσμος. Θα ήταν παράλογο εμείς να είμαστε σε ανοδική πορεία ενώ υπάρχει μία παγκόσμια κατρακύλα και αυτό δεν σημαίνει ότι το επάγγελμά έσβησε ή δεν υπάρχουν τρόποι ώστε στο μέλλον ένας επαγγελματίας οδηγός ταξί να μπορεί να ζήσει αξιοπρεπέστατα από το ταξί. Προς το παρόν πάντως όλα δείχνουν ότι όντως τα καύσιμα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του επαγγέλματος, ακολουθούν ανταλλακτικά και αναλώσιμα που η αύξηση που παρατηρείται είναι της τάξεως των 50 έως 70%. Η Πολιτεία θα πρέπει να σταθεί δίπλα στον κλάδο μας ο οποίος αποτελεί ένα σημαντικό γρανάζι στην οικονομία της χώρας. Πώς; Θα πρέπει ο επαγγελματίας οδηγός ταξί να επιδοτείται στα καύσιμα και στην αντικατάσταση του οχήματος.
· Τα μέτρα της κυβέρνησης και όσον αφορά στην ελάφρυνση-μείωση του κόστους καυσίμων που «πήραν την ανηφόρα» τον τελευταίο καιρό με την ενεργειακή κρίση, σας καλύπτουν; Είστε ευχαριστημένοι από αυτά τα μέτρα και γενικότερα από τα μέτρα που παίρνουν για σας τους επαγγελματίες; Τι (και αν) αντιπροτείνετε;
Απ. Τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση όσον αφορά την ελάφρυνση μείωση του κόστους καυσίμων είναι μία σταγόνα στον ωκεανό. Ο επαγγελματίας χρειάζεται περαιτέρω στήριξη και όχι ένα επίδομα των 200 ευρώ για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, είναι ένα σημαντικό βοήθημα πάνω στην κρίση αλλά δεν είναι η λύση του προβλήματος. Για να ισορροπήσει η κατάσταση κάπως θα πρέπει να υπάρξει μία μείωση στον φόρο καυσίμων ώστε να μειωθεί η τιμή στα καύσιμα.
· Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζεσθε, κατά πόσο είναι ανθρώπινες και τι προτείνετε ώστε να βελτιωθούν αυτές προς όφελος δικό σας, αλλά και των πολιτών που χρησιμοποιούν το συμπαθές αυτό μέσον για να μετακινηθούν;
Απ. Οι συνθήκες εργασίας που εργάζεται ένας οδηγός ταξί προϋποθέτουν «πνευμονία». Ο ταξιτζής εργάζεται 365 μέρες το χρόνο και κατά μέσο όρο 12 ώρες την ημέρα, τα ρεπό συνήθως είναι αναγκαστικά, δηλαδή όταν υπάρχει κάποια βλάβη η οποία πρέπει να διορθωθεί στο όχημα. Οι οικογένειές μας έχουν συνηθίσει να λείπουμε αρκετές ώρες από το σπίτι και τρόποι να βελτιωθούν οι συνθήκες υπάρχουν, απλά προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι να υπάρξει συνεργασία Περιφέρειας – Δήμου – Σωματείου. Π.χ. θα πρέπει να υπάρχουν αφετηρίες (πιάτσες) οι οποίες έχουν εύκολη πρόσβαση και για τον κόσμο αλλά και η είσοδος και έξοδος των οχημάτων να γίνεται ομαλά και να μην επηρεάζουν τόσο την κυκλοφορία των ΙΧ.
· Ποιοι είναι οι όροι-κανονισμοί λειτουργίας του επαγγελματία οδηγού ταξί, ώστε να υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες που εξυπηρετούνται από σας;
Απ. Μία σχέση εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού και του κλάδου μας δεν γεννιέται ξαφνικά αλλά χτίζεται, αυτό είναι και το πιο σημαντικό πράγμα που θα πρέπει να δώσει βάση ο κλάδος μας άμα θέλει να έχει μέλλον. Εμείς βασίζουμε όλο το οικοδόμημα της εταιρείας μας πάνω σε αυτήν την εμπιστοσύνη που χτίσαμε με τους πελάτες μας τα τελευταία σχεδόν πέντε χρόνια. Σεβασμός προς τον πελάτη, καθαρά οχήματα, σωστή οδική συμπεριφορά και σωστή τιμολόγηση, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που βοήθησαν την My Taxi Kozani να έχει φτάσει σήμερα σε ένα τέτοιο σημείο ώστε τα μέλη της να έχουν μία ιδιαίτερη σχέση με όλο το πελατολόγιο και να αισιοδοξούν για το μέλλον.