Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025

Τα μπρος-πίσω του νέου ΚΟΚ

0 comment 3 minutes read

Τα μπρος-πίσω του νέου ΚΟΚ

Στη διαμάχη Κυρανάκη – Λυμπερόπουλου, κάθε δημοκρατικός πολίτης τάσσεται με τον υπουργό. Δεν μπορεί να είναι με έναν συνδικαλιστή που ζήτησε «να γίνουν τα ταξί εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ» (16.5.2019).

Δεν εμφορούμαστε από κάποια φιλοκυβερνητική διάθεση ούτε μας διακατέχει κάποιο αντι-ΣΥΡΙΖΑ αίσθημα· δέκα χρόνια μετά το annus horribilis 2015, έξι χρόνια αφότου αποχαιρέτησε την εξουσία, συν το γεγονός ότι βρίσκεται μεταξύ 5%-8%, μόνο οι επαγγελματίες φιλοκυβερνητικοί αναμασούν το «ναι, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ…».

Το βασικό είναι ότι η ανεμπόδιστη λειτουργία των λεωφορειολωρίδων είναι ζωτικής σημασίας για τους ανθρώπους που βρίσκονται στα κατώτατα εισοδηματικά κλιμάκια, για τους εργαζομένους που πηγαίνουν αχάραγα στη δουλειά. Συνεπώς, καλώς πράττει και επιμένει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης «να δίνει προτεραιότητα στον πολίτη που χρησιμοποιεί το λεωφορείο και τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς» (Action, 30.5.2025). Ορθώς πράττει αλλά, φοβόμαστε, ματαίως. Οχι μόνον επειδή η κυβέρνηση είναι επιρρεπής σε ρουσφέτια για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, αλλά γιατί ήδη στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουν ανοίξει μεγάλα παραθύρια.

Ας δούμε τις τρύπες. Είναι λογική –αν και κομμάτι επικίνδυνη– η εξαίρεση εισόδου των ταξί στους λεωφορειόδρομους για επιβίβαση-αποβίβαση. Ετσι όπως έχουν γίνει οι μεγάλες πόλεις, με δεδομένη τη στενότητα χώρου, η εξαίρεση εκ των πραγμάτων χρειάζεται. Λέμε «κομμάτι επικίνδυνη» διότι μπορούμε από τώρα να φανταστούμε τη σκηνή: «Μα, κύριε τροχονόμε, δεν κινούμαι στη λεωφορειολωρίδα. Σε 50 μέτρα (σ.σ.: εννοεί 500 ή 1.000 μ.) αποβιβάζω».

Εκεί αρχίζουν τα φαντασιακά νομοτεχνήματα. «Θα επιτρέπεται η επιβίβαση και αποβίβαση σε συγκεκριμένο σημείο εφόσον είσαι στο πίσω μέρος ενός λεωφορείου και δεν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία», είπε ο κ. Κυρανάκης (ΣΚΑΪ 29.5.2025). Επομένως, θα ξεκινήσει το μπάχαλο: «Εγώ ήμουν πίσω από το λεωφορείο, αλλά μέχρι να επιβιβάσω βρέθηκα μπροστά από άλλο λεωφορείο. Τι να κάνω;». Με τα «μπρος-πίσω των λεωφορείων» το θαύμα θα διαρκέσει τρεις μέρες.

Φοβόμαστε ότι γι’ αυτό δεν μπορεί να κάνει κάτι η κυβέρνηση, αλλά υπάρχει ένα άλλο ερώτημα: Τα ηλεκτρονίκητα ταξί γιατί εξαιρούνται της απαγόρευσης; Είναι άυλα και δεν εμποδίζουν τα λεωφορεία; Ναι, είναι παλιός ο καημός της κυβέρνησης με την ηλεκτροκίνηση· επιδοτεί με τριπλάσιο ποσό (9.000 ευρώ) την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, από την απόκτηση παιδιού (3.000 ευρώ). Αλλά αν πεισθούν όλοι οι ταξιτζήδες να αλλάξουν όχημα (22.000 ευρώ επιδότηση) τι θα απογίνει η «προτεραιότητα στον πολίτη που χρησιμοποιεί το λεωφορείο»;
No

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
    -
    00:00
    00:00