Στο τέλος κάθε τουριστικής χρονιάς μας αρέσει να κάνουμε μια βόλτα στα ξένα μίντια και φόρουμ για να διαβάσουμε τη γνώμη όσων επισκέφθηκαν τα Ελληνικά νησιά και πιο συγκεκριμένα τα δύο πιο δημοφιλή: τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Στην περιήγησή μας αυτή επισκεπτόμαστε ιστοσελίδες μεγάλων εφημερίδων, ταξιδιωτικών οργανισμών, ανεξάρτητα φόρουμ και φυσικά το reddit. Το forum των forums. Όσα διαβάσαμε φέτος για τη Μύκονο δεν μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση. Γνωρίζουμε πως το νησί βούλιαξε από κόσμο, γνωρίζουμε πως οι celebrities ήταν και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητας, γνωρίζουμε πως τα πολυτελή θέρετρα όπως το https://www.adornosuites.gr/ είχαν πληρότητα γύρω στο 100%, γνωρίζουμε πως σε πολλά σημεία ο κόσμος συζητούσε για την ακρίβεια και γενικά δε βρήκαμε κάτι εντελώς καινούριο. Αυτό που μας εντυπωσίασε αντιθέτως ήταν πως τα περισσότερα σχόλια στο Reddit αναφέρουν πως η Μύκονος παραμένει ένας πολύ hot προορισμός, ανεξαρτήτως αν κάποιος ψάχνει για χλιδή, πολυτέλεια και πάρτι είτε για καλό φαγητό, χαλάρωση και ωραία τοπία.
Οι αναγνώστες του Reddit φαίνεται πως με τα χρόνια έχουν ωριμάσει. Γνωρίζουν τι ακριβώς προσφέρει το νησί, γνωρίζουν πως υπάρχουν γωνιές που αποτελούν ακόμα value – for – money επιλογές (ακόμη και για τους πρωτάρηδες), γνωρίζουν πως η Μύκονος κοιμάται αργά και ξυπνάει αργά, γνωρίζουν πως έχει εκπληκτικές παραλίες και πως μπορεί κανείς να φάει καλά αλλά και φθηνά, αρκεί να ξέρει τα σωστά σημεία για αυτό.
Η έκπληξη για εμάς ήρθε από το φόρουμ του Tripadvisor. Κάνοντας μια γρήγορη αναζήτηση στον όρο Μύκονος, ανακαλύψαμε πως τα θέματα που συζητήθηκαν περισσότερο από άλλα ήταν αυτά που αναφέρονται στα αρνητικά σημεία του νησιού. Και στις δυσάρεστες εμπειρίες των επισκεπτών. Ακόμα πιο εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός πως το thread με τα περισσότερα σχόλια και απαντήσεις είναι αυτό που αφορά στο περίφημο εστιατόριο στο κέντρο της Μυκόνου, στο οποίο οι επισκέπτες κλήθηκαν να πληρώσουν 600 € για δύο καβουροπόδαρα και δύο ποτά.
Το συγκεκριμένο κατάστημα εστίασης αποτέλεσε πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες και πρώτη είδηση στα δελτία ειδήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε αρκετά ταξιδιωτικά φόρουμ το μαγαζί αναφέρεται με το όνομά του, ο ιδιοκτήτης βάλλεται με σκληρά λόγια και οι επισκέπτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία προσθέτουν φωτογραφίες με αντίστοιχες αποδείξεις ακρίβειας. Παρόλες τις απαντήσεις του ιδιοκτήτη, ο οποίος προσπαθεί να εξηγήσει τα ανεξήγητα, το εστιατόριο φαίνεται πως έχει υποστεί τεράστια ζημιά σε επίπεδο PR. Και πως δύσκολα θα καταφέρει να ανακάμψει στο μέλλον. Ειδικά με τον ανταγωνισμό που γίνεται πιο σκληρός κάθε καλοκαίρι.
Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι αν αξίζει να διακυβεύεται η φήμη ολόκληρου του νησιού για χάρη μερικών επαγγελματιών αμφιβόλου ηθικής και σοβαρότητας. Το γεγονός πως η Μύκονος είναι ακριβή και δυσπρόσιτη για πολλά πορτοφόλια δεν είναι κάτι καινούριο. Ενώ είμαστε υποστηρικτές της ελεύθερης λειτουργίας των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε αν θα έπρεπε τα Υπουργεία Τουρισμού και Εμπορίου να επέμβουν σε περιπτώσεις όπως αυτής παραπάνω. Η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν χτίσει με τα χρόνια ένα τεράστιο τουριστικό brand και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητείται αναίτια. Πόσο μάλλον να προσβάλλεται από συμπεριφορές αυτού του είδους. Πρέπει να τονίσουμε παρόλα αυτά πως οι ίδιοι οι χρήστες των φόρουμ τονίζουν στα threads που μιλούν για το “νησί των ανέμων” πως οι επιχειρηματίες του είδους αυτού δεν είναι πολλοί και σπεύδουν να διαβεβαιώσουν πως υπάρχουν ακόμα μέρη που μπορεί κανείς να φάει και να διασκεδάσει φτηνά και καλά.