Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024

Την σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνη – Βέροια καθώς και Πτολεμαΐδα – Βέροια προτίθεται να εξετάσει ο ΟΣΕ για να επιλεγεί η τεχνικοοικονομικά αρτιότερη λύση η οποία θα αποτελέσει το ελλείπον τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

1 comment 2 minutes read

 

 Νίκος Καραγιάννης 

Την πρόθεση του να εξετάσει στο κοντινό μέλλον σε σχέση με την Σιδηροδρομική Εγνατία την σιδηροδρομική σύνδεση στο τμήμα Κοζάνη-Βέροια εκφράζει ο ΟΣΕ σε απαντητικό έγγραφο ερώτησης στη Βουλή. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά σε αυτό το τμήμα καθώς μέχρι σήμερα το δίκτυο φτάνει στη Δυτική Μακεδονία μέσω μιας καμπύλης γραμμής.

Σύμφωνα με αυτό, προτίθεται να εξετάσει μέσω προκαταρκτικών μελετών τις σιδηροδρομικές συνδέσεις Κοζάνη – Βέροια καθώς και Πτολεμαΐδα – Βέροια για να επιλεγεί η τεχνικοοικονομικά αρτιότερη λύση η οποία θα αποτελέσει το ελλείπον τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Επίσης κάνει γνωστό πως στα πλαίσια της επικείμενης αναθεώρησης των ΔΔΜ πρότεινε την ένταξη στο Αναλυτικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Βέροιας.

Είναι ένα πρώτο βήμα στην μελλοντική ενασχόληση του Οργανισμού με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Να θυμίσουμε πως ο ΟΣΕ μέσα στο 2022 θα ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για τα σιδηροδρομικά έργα Καλαμπάκα-Κοζάνη και Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα που αφορούν στο μεγαλύτερο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας δυτικά της Θεσσαλονίκης.

ADVERTISEMENT ”
Σε αυτό το σχέδιο ο “χαμένος κρίκος” είναι το τμήμα που θα ενώνει την Κοζάνη με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Βέροιας. H σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα -Κοζάνη -Πτολεμαΐδα ανήκει στο αναλυτικό δίκτυο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΔΜ) με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2050.

Η σιδηροδορμική γραμμή που θα ενώνει τα δίκτυα Ελλάδας-Βουλγαρίας
Στο ίδιο έγγραφο εκτός από τη Σιδηροδρομική Εγνατία και το τμήμα Κοζάνη-Βέροια, ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα άλλο υπό σχεδιασμό έργο. Αφρά στη σύνδεση Φλώρινας – Καστοριάς -Πόγραδετς (στην Αλβανία) που είναι ενταγμένη στο κεντρικό Δίκτυο. Στα πλαίσια της συμμετοχής του ΟΣΕ στο πρόγραμμα «INTERREG IPA CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME “GREECE-ALBANIA 2014-2020” για το έργο “CB RAILWAY” υλοποιήθηκε από τον ΟΣΕ σύμβαση με αντικείμενο την ανάλυση απαιτήσεων και επενδύσεων της εν λόγω σύνδεση Ελλάδας Αλβανίας μέσω Ιεροπηγής.

Στη σύμβαση αυτή έγινε διερεύνηση της βέλτιστης τεχνικοοικονομικά λύσης και λήφθησαν υπόψη κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κ.λ.π. θέματα εξετάστηκαν οι παρακάτω 3 λύσεις. Σημειώνεται ότι το τμήμα Καστοριά – Ιεροπηγής – Πόγραδετς είναι κοινό για τις τρεις λύσεις.

I. Σύνδεση μέσω Κοζάνης- Σιάτιστας- Καστοριάς (το τμήμα Σιάτιστα- Καστοριά είναι κάθετος άξονας της μελλοντικής γραμμής Καλαμπάκα Κοζάνη που είναι τμήμα της Δυτικής Σιδροδρομικής Εγνατίας)
II. Σύνδεση μέσω Φλώρινας- Καστοριάς (Επέκταση της Υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Πλατύ-Φλώρινα)
III. Σύνδεση μέσω κάθετου άξονα βόρεια της Πτολεμαΐδας από την Υφιστάμενη Σιδοδρομική Γραμμή Πτολεμαΐδα – Αμύνταιο.

Leave a Comment

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Σαλακίδης Ιωάννης – Ατομική Επιχείρηση

ΑΦΜ: 046450157, ΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δ/νση Έδρας: Ζαφειράκη 3, ΤΚ 0100 Κοζάνη

Email: info@efkozani.gr

Τηλ. 24610-25112

Ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος και διευθυντής: Σαλακίδης Ιωάννης

Διευθύντρια Σύνταξης: Μαρία Τσακνάκη

Διαχειριστής: Σαλακίδης: Ιωάννης

Δικαιούχος του ονόματος τομέα (domain name): Σαλακίδης Ιωάννης

Efkozani logo

@2024 – All Right Reserved. Hosted and Supported by Webtouch.gr

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00