Κατά τον Αριστοτέλη οι λέξεις έχουν οντολογική σημασία, είναι, δηλαδή, αυτό που δηλώνουν. Ας δούμε τι σημαίνουν οι εφτά μέρες της εβδομάδας. Πρώτα πρώτα πρέπει να λεχθεί ότι η πρώτη μέρα της εβδομάδας δεν είναι η Δευτέρα, αλλά η Κυριακή. Σε μας είναι αφιερωμένη στον Κύριο σύμφωνα με την αρχή:”Από Θεού άρξασθε”. Ξεκινήστε με τον Κύριο. Στις λατινογενείς γλώσσες είναι κατά κανόνα αφιερωμένη στον Ήλιο, Αγγλικά Sunday, Γερμανικά Sonntag, μέρα του ήλιου, του φωτός, δηλαδή.
Δευτέρα: ονομάζεται έτσι, επειδή είναι η δεύτερη μέρα της εβδομάδας. Οι Ρωμαίοι αφιέρωσαν τη μέρα αυτή στη σελήνη: Luna, Γαλλικά Lundi, Αγγλικά Monday, Γερμανικά Montag, μέρα της σελήνης, δηλαδή.
Τρίτη, επειδή είναι η τρίτη μέρα της εβδομάδας. Η μέρα ήταν για τους Ρωμαίους αφιερωμένη στον Άρη Mars: Γαλλικά Mardi, μέρα του Άρη, Γερμανικά Diensttag, μέρα υπηρεσίας του Θείου.
Τετάρτη: επειδή είναι η τέταρτη στη σειρά μέρα. Οι Ρωμαίοι την αφιέρωσαν στον Ερμή, Mercuri, Γαλλικά Mercredi, Γερμανικά Mittwoch, η μέση της εβδομάδας, δηλαδή.
Πέμπτη: είναι πέμπτη στη σειρά μέρα. Οι Ρωμαίοι την αφιέρωσαν στο Δία, Jupiter από το αρχαιοελληνικό Ζευς Πατήρ, Γαλλικά Jeude, Γερμανικά Donnerstag (Donner = κεραυνός, βροντή), μέρα των κεραυνών, δηλαδή. Ο Δίας όπως είναι γνωστό ήταν ο Θεός των κεραυνών.
Παρασκευή: Μέρα προετοιμασίας για τη λατρεία του Θεού για μας. Οι Ρωμαίοι την είχαν αφιερώσει στην Αφροδίτη, Venus, Γαλλικά Vendrendi, Γερμανικά Freitag, μέρα ελευθερίας.
Σάββατο: Μέρα Κυρίου του Θεού μας. Από το Εβραϊκό Sabbat. Οι Ρωμαίοι την αφιέρωσαν στον Κρόνο, Saturnus, Αγγλικά Saturnday, Γερμανικά Samstag, μέρα συνάθροισης και Sonnabend, απόγευμα Κυριακής, της μέρας του ήλιου, δηλαδή.
Η ονοματολογία των ημερών (Θεὀδωρος Κωνσταντινίδης)
62