Ε Π Ι Κ Α Ι Ρ Α
Τώρα που κόπασε ο θόρυβος των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή των υποψηφίων σε κάποια σχολή προτίμησης, ας δούμε ποιοι είναι οι πρώτοι των Πανελλαδικών:
Όταν ανακοινώνονται τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, συνηθίζεται τα φώτα της δημοσιότητας κυρίως εκ μέρους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης να πέφτουν με έμφαση στους << π ρ ώ τ ο υ ς τ ω ν π ρ ώ τ ω ν >>, στους μαθητές και στις μαθήτριες που άγγιξαν το άριστα ή σε εκείνους και εκείνες που εισάγονται στις προβεβλημένες και δημοφιλείς πανεπιστημιακές σχολές. Δικαιολογημένα ως ένα βαθμό: δεν είναι ούτε αυτονόητο ούτε μηδαμινής σημασίας να πετυχαίνεις τον στόχο σου, να εκπληρώνεις το όνειρό σου καταγράφοντας συγχρόνως υψηλές βαθμολογικές επιδόσεις και κατακτώντας μια τέτοιου είδους διάκριση.
Απεναντίας , είναι συναίσθημα που πάντοτε το κρατάς στη ζωή σου, όσα χρόνια και αν περάσουν , μια διάκριση που σε κάνει σε μερικές περιπτώσεις να θυμάσαι ως και την αριθμητική σειρά με την οποία εισάγεσαι στη σχολή σου.
Μήπως, όμως, η <<π ρ ω τ ι ά>> μπορεί να αναγνωριστεί εξίσου σε άλλους εμπλεκόμενους στην όλη διαδικασία; Μήπως ο σχετικός έπαινος επιβάλλεται να αποδοθεί και σε άλλα άτομα, που εκ πρώτης όψεως τίθενται στο παρασκήνιο , αλλά τον αξίζουν το ίδιο δικαιωματικά;
Π ρ ώ τ ο ς ε ί ν α ι κ α ι ο μ α θ η τ ή ς, π ο υ σ υ γ κ έ ν τ ρ ω σ ε μ ό ν ο ή και λιγότερα από , για παράδειγμα, 14.000 μόρια , αλλά το πραγματοποίησε ξεπερνώντας πολλά και σύνθετα προβλήματα που ιδίως στην εποχή μας δεν είναι σπάνια, όπως οικογενειακές αναταραχές , οικονομικά εμπόδια ή ζητήματα συναισθηματικής φύσεως. Π ρ ώ τ ο ς , ε π ί σ η ς ε ί ν α ι ε κ ε ί ν ο ς ο μ α θ η τ ή ς π ο υ τ ό λ μ η σ ε κ α ι ε π έ λ ε ξ ε σ χ ο λ ή , που πραγματικά θέλει να σπουδάσει και όχι κάποια άλλη , ανώτερη βαθμολογικά, μόνο και μόνο επειδή οι επιδόσεις του το επέτρεπαν ή οι γονε’ι’κές επιθυμίες το επιζητούσαν.
Π ρ ώ τ ο ς θ ε ω ρ ε ί τ α ι κ α ι ο γ ο ν ι ό ς π ο υ α ν κ α ι π ε ρ ί μ ε ν ε ή π ί σ τ ε υ ε ό τ ι τ ο π α ι δ ί τ ο υ ά ξ ι ζ ε ν α π ά ε ι π α ρ α π ά ν ω, έχει το σθένος να επιδείξει την αρμόζουσα ωριμότητα με το να μην εκδηλώνει καθόλου την όποια πικρία του και με το να συνεχίζει να το αγκαλιάζει με την ίδια και μεγαλύτερη λαχτάρα και χαρά.
Π ρ ώ τ ο ς ε ί ν α ι κ α ι ο ε κ π α ι δ ε υ τ ι κ ό ς, που στο πέρασμα των σχολικών χρόνων συνέβαλε σιωπηρά μεν και όχι τόσο εμφανώς , αλλά μεθοδικά και αποφασιστικά στη βελτίωση των μαθητών του, επειδή ως αληθινός δάσκαλος και γνήσιος άνθρωπος προσδοκά στον άτυπο, αλλά τόσο σπουδαίο τ ί τ λ ο τ η ς η θ ι κ ή ς ι κ α ν ο π ο ί η σ η ς , ό τ α ν δ ι α π ι σ τ ώ ν ε ι π ω ς ο ι γ ν ώ σ ε ι ς , τ ο π α ρ ά δ ε ι γ μ α κ α ι η έ μ π ν ε υ σ η π ο υ π α ρ ε ί χ ε , σ τ ο τ έ λ ο ς μ ε το υ σ ι ώ ν ο ν τ α ι σ ε α π τ ά α π ο τ ε λ έ σ μ α τ α.
Ας επικαλεστούμε και την αυθεντία , στην προκειμένη περίπτωση του πασίγνωστου Β ρ α ζ ι λ ι ά ν ο υ σ υ γ γ ρ α φ έ α Π ά ο λ ο Κ ο έ λ ι ο : << Κ α ι α ν η ν ί κ η δ ε ν έ ρ θ ε ι α υ τ ή τ η φ ο ρ ά, θ α έ ρ θ ε ι τ η ν ε π ό μ ε ν η. Κ ι α ν ό χ ι τ η ν ε π ό μ ε ν η, τ η ν μ ε θ ε π ό μ ε ν η. Τ ο χ ε ι ρ ό τ ε ρ ο δ ε ν ε ί ν α ι ν α π έ φ τ ε ι ς, ε ί ν α ι ν α μ η σ η κ ώ ν ε σ α ι. Η τ τ η μ έ ν ο ς ε ί ν α ι μ ό ν ο ό π ο ι ο ς π α ρ α ι τ ε ί τ α ι. Ο ι ά λ λ ο ι ε ί ν α ι ό λ ο ι ν ι κ η τ έ ς..>>
Επομένως, ε υ χ ό μ α σ τ ε σ ε ό λ α α ν ε ξ α ι ρ έ τ ω ς τ α π α ι δ ι ά, είτε πέτυχαν μέσω τω πανελλαδικών εξετάσεων κάποιον από τον πρωταρχικό στόχο τους είτε όχι, ότι η ζωή τους, όσο κοινότυπο και αν ακούγεται, τώρα αρχίζει κ α ι ό τ ι τ ο α τ έ ρ μ ο ν ο α υ τ ό τ α ξ ί δ ι κ ρ ύ β ε ι δ ι α ρ κ ε ί ς π ρ ο κ λ ή σ ε ι ς, π ο λ λ έ ς πα γ ί δ ε ς κ α ι α κ ό μ η π ε ρ ι σ σ ό τ ε ρ η χ α ρ ά κ α ι γ ο η τ ε ί α…
Πηγή : Σχόλιο του Π. Ταγτεβερενίδη (Διευθυντής Μουσικού σχολείου Πτολεμαΐδας)
Τώρα που κόπασε ο θόρυβος των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή των υποψηφίων σε κάποια σχολή προτίμησης, ας δούμε ποιοι είναι οι πρώτοι των Πανελλαδικών. Παναγιώτη Μπασιά
54