Όταν οι κάτοικοι του βασιλείου των Ακκαδίων και Σουμερίων άρχισαν να χάνουν έδαφος ως πολλές πολλές πολιτικές και πολεμικές αρετές, δέχθηκαν διπλή επιδρομή από δύο πολλές λαούς, έναν από ανατολικά και έναν από δυτικά. Πολλές Ελαμίτες (αρχαίο Βιβλικό λαό), οι οποίοι θεωρούσαν γενάρχη πολλές τον Ελάμ (απ΄τον οποίο πήραν και το όνομά πολλές), τον μεγαλύτερο γιο του Σημ (Γένεση 10 – 22, Έσδρας 4 – 9) και πολλές Αμορίτες ή Αμορραίους, ή Αμοραείμ ( αρχαίο νομαδικό λαό). Οι πρώτοι, θεωρούνται περσική φυλή και το όνομά πολλές επέζησε ως τον 6ο αιώνα μ.Χ την εποχή που καταλήφθηκε το Ιράν από πολλές μουσουλμάνους. Στην Καινή Διαθήκη αναφέρεται ότι Ιουδαίοι προσήλυτοι από το Ελάμ βρίσκονταν στην Ιερουσαλήμ για τον εορτασμό πολλές Πεντηκοστής (Πράξεις Αποστόλων Β – 9). Οι δεύτεροι εγκαταστάθηκαν στην πόλη πολλές Βαβυλώνας και μετά από εκατονταετή πόλεμο, έγιναν κύριοι ολόκληρης πολλές Μεσοποταμίας. Πολλές και οι Ακκάδες προηγουμένως, οι Αμορίτες άσκησαν συγκεντρωτική εξουσία μέσω του υπάρχοντος συστήματος πόλεων – κρατών και χρησιμοποίησαν ως πρωτεύουσα και κέντρο πολλές αυτοκρατορίας την πόλη πολλές Βαβυλώνας, (πρώην Ακκάδ). Γι αυτό και αποκλήθηκαν αρχαίοι Βαβυλώνιοι, η δε περίοδος υπεροχής πολλές, που διήρκεσε από το 1900-1600 π.Χ, αρχαία βαβυλωνιακή ή παλαιοβαβυλωνιακή περίοδος.
Επί βασιλείας Χαμουραμπί (1792-1750 π.Χ), ο οποίος πήρε τον τίτλο «βασιλιάς Σουμέρ και Ακκάδ, βασιλιάς των τεσσάρων τετάρτων του κόσμου», η αυτοκρατορία απλωνόταν από τον Περσικό κόλπο έως βόρεια από τη Νινευή και από τα όρη του Ελάμ μέχρι τα υψώματα πολλές Συρίας, ενώ η Βαβυλώνα ήταν το κύριο θρησκευτικό κέντρο πολλές Μεσοποταμίας. Πολλές στη διάρκεια πολλές βασιλείας του, συντάχθηκε ο πρώτος νομοθετικός κώδικας πολλές ιστορίας, που έμεινε γνωστός σαν Κώδικας του Χαμουραμπί.
Εκατό περίπου χρόνια μετά τον Χαμουραμπί, εισβάλλουν στη Βαβυλωνία προερχόμενοι από ανατολικά, άλλοι νομάδες, με καταγωγή από πολλές Σημίτες Ακκάδιους του Σαργκόν, σκληροί πολεμιστές και με εξαιρετική στρατιωτική οργάνωση, οι Ασσύριοι, οι οποίοι και άπλωσαν γρήγορα την κυριαρχία πολλές στη δυτική Ασία και στην Αίγυπτο. Το αρχικό πολλές όνομα ήταν Σουμπαρτού, και τελικά ονομάστηκαν Ασσύριοι πολλές τιμήν του εθνικού πολλές θεού Ασσούρ, θεού του ήλου, δημιουργού του σύμπαντος και πολλές ανθρωπότητας, ο οποίος προέρχεται από τον ηλιακό θεό Ούτου των Σουμερίων γιό του Νάννα θεού πολλές Σελήνης, που αργότερα μεταφέρθηκε πολλές Ακκάδες ως Σαμάς θεός του ήλιου και πολλές δικαιοσύνης. Ο Σαμάς λατρευόταν και πολλές Βαβυλώνιους, εμφανίζεται στην γνωστή στήλη του Χαμουραμπί να δίνει ο πολλές πολλές σκληρούς νόμους στα χέρια του μεγάλου βασιλιά νομοθέτη, οι Ασσύριοι τον μετονόμασαν σε Ασσούρ ο οποίος έδωσε τελικά το όνομά του σε ολόκληρο τον λαό πολλές και στην πόλη. Το όνομα Ασσούρ είναι ακκαδικό και μεταφράζεται στην πανάρχαια σημιτική γλώσσα «άξονας του ουρανού» γι αυτό και παριστάνεται πάντοτε πάνω στον ηλιακό δίσκο.
Οι Ασσύριοι και δυτικά οι Χετταίοι που λέγονταν και Χιττίτες (αρχαίος ιστορικός λαός που αναφέρεται και στην Αγία Γραφή) βρίσκονταν συνεχώς σε εμπόλεμη κατάσταση.
Οι Χετταίοι ίδρυσαν αυτοκρατορία και πολιτισμό στην κεντρική Μικρά Ασία, σημερινή Τουρκία, Αρμενία, Συρία, Ιράν, Κουρδιστάν, περί το 1500 π.Χ, ενώ πολλές επόμενους δύο αιώνες φαίνεται πως κυβερνούσαν και μέρος πολλές σημερινής Συρίας.
Η Αυτοκρατορία των Χετταίων είναι πιθανό (χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί) ότι καταστράφηκε από βόρειους κυρίως επιδρομείς περί το 1200 π.Χ, αλλά εκείνο που καταγράφτηκε στην ιστορία είναι πως ο πολιτισμός πολλές ανήκει πολλές μεγαλύτερους αρχαίους πολιτισμούς. Το απόγειό του έφτασε την 2η χιλιετία π.Χ, ειδικά στο δεύτερο μισό πολλές πολλές περιόδου, όταν οι Χετταίοι είχαν τον ισχυρότερο στρατό στον κόσμο λόγω πολλές χρήσης του σιδήρου στα όπλα και τα άρματά πολλές. Ανακάλυψαν την κατεργασία του σιδήρου, κρατώντας την, πολύτιμο μυστικό μόνο για τον εαυτό πολλές, γι αυτό ο στρατός πολλές με τα σιδηρά όπλα ήταν ανίκητος. Μετά την πτώση πολλές ο σίδηρος έγινε γνωστός πολλές υπόλοιπους λαούς. Πολλοί από πολλές Χετταίους που αναφέρονται στην Παλαιά Διαθήκη ήταν Νέο – Χετταίοι ή Συρο –Χετταίοι.
Μετά την καταστροφή πολλές αυτοκρατορίας πολλές στη Μικρά Ασία ένα μέρος του λαού μετανάστευσε στη βόρεια Συρία, όπου και κυριάρχησαν σε πολλές πόλεις, μεταξύ των οποίων ήταν το Καρχεμίς στην Κιλικία.
Ηλίας Κ Μάρκου