Σε ένα εστιατόριο υπάρχουν πολλά τα οποία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Σε περίπτωση που έχετε ανοίξει τη δική σας επιχείρηση, σίγουρα το έχετε ήδη παρατηρήσει αυτό. Λογικά θα έχετε παρατηρήσει επίσης ότι η αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία. Βέβαια, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να έχετε κατά νου προκειμένου να προσφέρετε καλύτερη εξυπηρέτηση.
1. Πρέπει να γράψετε τις οδηγίες
Φυσικά, θα χρειαστεί να εκπαιδεύσετε τους εργαζομένους σας. Και είναι πολύ σημαντικό να τους μεταδώσετε την κουλτούρα της επιχείρησης. Αλλά δεν αρκεί απλώς να τους πείτε τι περιμένετε από εκείνους. Είναι καλή ιδέα να γράψετε τις οδηγίες, ώστε να είναι ξεκάθαρες και να μπορεί το προσωπικό να έχει πάντα πρόσβαση σε αυτές. Έτσι, θα υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλάνο δράσης για κάθε περίπτωση και δεν θα δημιουργούνται παρεξηγήσεις λόγω αμφιβολιών.
2. Δώστε κάτι παραπάνω στους πελάτες
Αν δώσετε στους πελάτες σας κάτι παραπάνω σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας, αυτό σίγουρα θα συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας τους. Η καλή εξυπηρέτηση έχει να κάνει εξάλλου και με το να νιώθουν οι πελάτες ότι τους φροντίζουν. Μελετήστε τον ανταγωνισμό σας και κάντε κάτι που θα σας διαφοροποιήσει. Μπορείτε, για παράδειγμα, να προσφέρετε για δωρεάν επιδόρπιο ένα γλυκό το οποίο είναι ειδική συνταγή του καταστήματος και που οι πελάτες σας δεν θα έβρισκαν αλλού.
3. Δώστε στο προσωπικό τα εργαλεία που χρειάζεται
Είναι προφανές ότι όσο έμπειρο και καλά εκπαιδευμένο και αν είναι το προσωπικό σας, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά αν δεν το βοηθήσετε και εσείς. Πρέπει, λοιπόν, να το προμηθεύσετε με τα εργαλεία που χρειάζεται. Για παράδειγμα, ένα σύστημα για ασύρματη παραγγελιοληψία είναι απολύτως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία ενός εστιατορίου. Με την ασύρματη IOS ή android παραγγελιοληψία οι σερβιτόροι θα μπορούν να παίρνουν εύκολα παραγγελίες, δεν θα ξεχνούν πράγματα και τα λάθη θα είναι πολύ λιγότερα. Αυτό θα σας βοηθήσει και με το επόμενο.
4. Μειώστε τις καθυστερήσεις
Η καθυστέρηση είναι ίσως αυτό που επηρεάζει πιο εκτεταμένα από οτιδήποτε άλλο την εμπειρία του πελάτη. Φυσικά, κανείς δεν θέλει να περιμένει ατελείωτη ώρα για να κάνει την παραγγελία του, ούτε και θέλει να περιμένει τόσο που όταν φτάνει πια το φαγητό στο τραπέζι του έχει κρυώσει. Γι’ αυτό και πρέπει να δημιουργήσετε ένα καλό σύστημα για τη διαχείριση των παραγγελιών, την επικοινωνία των σερβιτόρων με την κουζίνα, την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κ.ο.κ.
Να θυμάστε πως πρέπει να εκπαιδεύετε καθημερινά τους εργαζομένους. Να τους επισημαίνετε τα λάθη και τα σημεία βελτίωσης, αλλά και να επαινείτε τις επιτυχημένες προσπάθειες.