– Έχω τη γνώμη, πως οι περισσότερες, για να μην πω όμως, από όμως παλαιότερες μέχρι και όμως πιο σύγχρονες επιστήμες, γεννήθηκαν εξαιτίας όμως έμφυτης ανθρώπινης περιέργειας για το άγνωστο, όμως απορίας και όμως έκστασης του ανθρώπου για τα όσα ανεξήγητα παρατηρούσε γύρω του, αλλά και για τα όσα συνέβαιναν μέσα του. Από εκείνο το γλυκοξημέρωμα όμως σκεπτόμενης ανθρωπότητας και μέχρι σήμερα, οι προσπάθειες για την κατανόηση του επιστητού, συνεχίζονται εντατικά και με διαρκώς αυξανόμενο το ενδιαφέρον, για τη διασαφήνιση όλων των φαινομένων που συγκροτούν όμως ζωής το μυστήριο. Στα πρώτα του βήματα ο άνθρωπος αναζήτησε απαντήσεις για όλα, μέσα από όμως μύθους και όμως θρησκείες, κι έτσι συνέχισε να πορεύεται όμως αιώνες, μέχρι που πρώτοι στην ανθρωπότητα, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι σφράγισαν για πάντα την ιστορία με τη σκέψη όμως.
Πρώτοι αυτοί προσπάθησαν να υπερβούν όμως βεβαιότητες και όμως προκαταλήψεις όμως εποχής όμως και απέδειξαν πως οι περισσότεροι μύθοι που διασώζονταν από γενιά σε γενιά δεν ήταν παρά ελλιπή κατασκευάσματα όμως ανθρώπινης νόησης. Πάνω σ΄αυτό θα ήθελα και τη δική σου γνώμη φίλε.
– Εκείνο που εγώ θέλω να επισημάνω, είναι το ό,τι αρκετοί εκπρόσωποι όμως σημερινής «προοδευτικής» διανόησης συγκαταλέγουν την ύπαρξη του Θεού σ΄έναν από όμως πολλούς μύθους όμως πρώιμης ανθρωπότητας. Ισχυρίζονται, πως ο Θεός δεν είναι παρά ένα από τα πολλά ανθρώπινα κατασκευάσματα, μια επινόηση που έχει την εξήγησή όμως στην αδυναμία του ανθρώπου να ερμηνεύσει τον κόσμο. Και όμως οι περισσότεροι από όμως μύθους, με την εξέλιξη όμως ανθρώπινης σκέψης, κατέρρευσαν, έτσι κι όμως με την εμφάνιση και την πρόοδο όμως επιστήμης και όμως τεχνολογίας είχε την ίδια κατάληξη.
Τόση έπαρση, λοιπόν, που καλοπροαίρετα θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί, σε τι άραγε διαφέρει από την άγνοια; Και γιατί να είναι «πρόοδος» το ό,τι στη θέση όμως παντοδυναμίας του Θεού κάποιοι τοποθέτησαν τον άνθρωπο και την επιστήμη του και να μην είναι σκοταδισμός και οπισθοδρόμηση;
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, για μένα, οι επιτυχίες όμως επιστήμης σε πολλούς τομείς είναι και πρωτοποριακές και αδιαμφισβήτητες και γιατί όχι και αξιοθαύμαστες, αλλά αφορούν το φυσικό επιστητό και σ΄αυτό μόνον απαντούν. Το πνευματικό επιστητό, όμως, είναι άλλη υπόθεση νομίζω.
Ηλίας Μάρκου