Η επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας. Παρόλο που η σελίδα της λέγεται (dialogos.metiniki.gr/)- διάλογος- δεν πήρα καμιά απάντηση.
Κυρία Υπουργέ
Να μου επιτρέψετε να σας καταθέσω λίγες από τις σκέψεις μου, μετά από 35 χρόνια στην εκπαίδευση ως δάσκαλος, αλλά και ως πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Βελβεντού.
Μερικές μόνο προτάσεις, αν θέλετε να αναβαθμίσετε την Παιδεία:
Α). Μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις κενές θέσεις. Δεν μπορεί να προχωρήσει η εκπαίδευση μπροστά, αν κάθε χρόνο έχουμε εκπαιδευτικούς με μια βαλίτσα στο χέρι.
Β). Λίγα περισσότερα χρήματα στις Σχολικές Επιτροπές για την αντιμετώπιση των αναγκών των Σχολείων. Ειδικά σε σχολεία της Βόρειας Ελλάδας, όπου μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού ξοδεύεται για θέρμανση.
Γ). Αξιοκρατία σε όλες τις θέσεις ευθύνης (διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων). Υπάρχει τρόπος, με αντικειμενικά κριτήρια, να γίνει αξιοκρατικά η τοποθέτηση στις θέσεις αυτές. Μόνο έτσι ο απλός εκπαιδευτικός θα σέβεται τον «ανώτερό του» . Σε διαφορετική περίπτωση, τον βλέπει σαν ένα κομματικό στέλεχος, χωρίς κύρος και γνώσεις.
Δ). Μείωση μαθητών στην τάξη, το ανώτερο 20. Με 25 και 27 μαθητές δε γίνεται σωστό μάθημα.
Αφού γίνουν τα παραπάνω βήματα και κερδηθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς την ηγεσία του Υπουργείου, μπορείτε μετά να προχωρήσετε σε έναν διάλογο για τα υπόλοιπα θέματα της Εκπαίδευσης. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι, χωρίς τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, κανένα μέτρο δεν προχώρησε. Και αν ψηφίστηκε, ή ατόνησε τα επόμενα χρόνια ή άλλαξε με τον επόμενο υπουργό.
Παρά του ότι διαφωνώ με την εκπαιδευτική σας πολιτική, θα ήθελα να σας καλέσω στο σχολείο μας για να δείτε από κοντά:
1). Πώς αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο και μεγάλη οικονομία τα χρήματα της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου μας.
2). Πώς αξιοποιούνται τα έσοδα από χορηγίες που πήραμε στο Σχολείο μας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε πάνω από 40.000 ευρώ από χορηγίες, διαφόρων εταιρειών. Έτσι δημιουργήσαμε τη σχολική βιβλιοθήκη, αίθουσα εικαστικών, αίθουσα θεατρικής αγωγής, αίθουσα ξένων γλωσσών, αίθουσα τμήματος ένταξης, πήραμε υπολογιστές, κάναμε τη βαφή του σχολείου κλπ.
3). Πώς πραγματοποιούνται στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες-εργαστήρια, όπως εσείς τα λέτε- και οι οποίες έφεραν στο Σχολείο μας μόνο την περσινή χρονιά, πέντε βραβεία σε πανελλήνιους διαγωνισμούς και δεκάδες πανελλήνια βραβεία τα προηγούμενα χρόνια.
Ευχαριστώ πολύ
Με όλον τον σεβασμό στο πρόσωπο της Υπουργού Παιδείας και σεβασμό στην αντίθετη άποψη.
- Γκίκας Ιωάννης
Δάσκαλος-Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού Κοζάνης
Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Δήμου Βελβεντού.