banner
banner
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
banner
banner

Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2016

0 comment 159 minutes read

Panellinies5Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων για τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διενεργηθούν το 2016 με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών.

 

Α.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα
Ιστορία
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
Βιολογία
Φυσική
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Στη
ν
εξεταστέα
ύλη
του μαθήματος
της
Νεοελληνικής Γλώσσας
περιλαμβάνε
ται η ύλη των
σχολικών εγχειριδίων
:
1. Έκφραση
Έκθεση
Τεύχος Γ ́ της
Γ ́ τάξης
Γενικού Λυκείου
των Χ
. Τσολάκη κ.ά.
έκδοση
2015
,
εκτός από τα εξής:
Η ενότητα: Η πειθώ στο δικανικό λόγο
Η ενότητα: Η Ιστορία του δοκιμίου
To
κεφάλαιο: Ερευνητική Εργασία
2
. Έκφραση
Έκθεση για το Γενικό Λύκειο
Θεματικοί Κύκλοι των Α ́, Β ́, Γ ́ τάξεων Γενικού
Λυκείου των Γ. Μανωλίδη κ.ά.
έκδοση 2015
.
3.
Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο των Γ. Κανδήρου κ.ά.
έκδοση 2015
.
Στόχος της αξιολόγησης του μαθητή στο πλαίσιο
του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι
γενικότερα η συνολική αποτίμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων (ως πομπού και ως δέκτη).
Συγκεκριμένα:
Ι.
ΔΙΑΒΑΖΩ / ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ
1.
Ο μαθητής
απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο.
α)
Όσον αφο
ρά το
περιεχόμενο
ενός κειμένου, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοεί
το περιεχόμενο του κε
ι
μένου, και συγκεκριμένα :

3
να διακρίνει:
o
τους τρόπους
πειθούς
(
επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση
στο ήθος, επίκληση στη
ν α
υ
θεντία
)
o
τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα,
τεκμήρια κ.ά.)
o
το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική
επαγωγική) μιας παραγράφου ή ενός
κειμ
έ
νου
να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς:
o
στη διαφήμιση
o
στον πολιτικό λόγο
o
στον επιστημονικό λόγο
να α
ξιολογεί τα μέσα πειθούς, και συγκεκριμένα:
o
να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθ
ό
τητα ενός επιχειρήματος
o
να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων
να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα
να διακρίνει το είδος του
δοκιμίου
, με βάση:
o
την οργάν
ωση / δομή (συνειρμική
λογική)
o
το
σκοπό (απόδειξη μιας θέσης
ελεύθερος στοχασμός)
o
την οπτική (υποκειμενική
αντικειμενική)
o
τη γλώσσα του (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κ.ά.
να αναγνωρίζει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως είναι ο υποκειμενισμό
ς, ο
αντιδιδα
κ
τισμός, ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κ.ά.
να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το
άρθρο
και την
επιφυλλίδα
να εντοπίζει σε ένα κείμενο (δοκίμιο/άρθρο /επιφυλλίδα κ.ά.):
o
το θέμα
o
την άποψη του συγγραφ
έα
o
τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει την άποψή του
o
τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήμ
α
τος κ.ά.
να διακρίνει σε ένα κείμενο το καίριο και το ουσιώδες από τη λεπτομέρεια και το επουσιώδες.
β)
Όσον αφορά την
οργάνωση / δομή
ενός κειμένου επιδιώκεται ο μαθητής να ε
ί
ναι σε θέση:
να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) ενός κειμ
έ
νου
να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες
να αναγνωρίζει τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα και
η συνοχή ενός κειμένου
(διαρθρωτικές λέξεις, φράσεις κ.ά.)
να επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι παράγραφοι π.χ. με αιτιολόγηση,
με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με π
α
ράδειγμα κ.ά.
να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός
κειμένου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, παραγωγική ή
επαγωγική συλλογ
ι
στική πορεία κ.ά.).
γ)
Όσον αφορά τη
γλώσσα
ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές
ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής ν
α είναι σε θ
έ
ση:
να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:
ενεργητικής ή παθητικής φωνής
συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσ
ώ
που/χρόνου/έγκλισης)
μακροπερίοδου ή μη λόγου
παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου
ρηματικών ή ο
νοματικών συνόλων
αναφορικής ή
ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας
των σημείων της στίξης
λόγιων ή λαϊκών λέξεων, ειδικού λεξιλογίου, όρων κ.ά.
να αιτιολογεί την ορθογραφία λέξεων
να ερμηνεύει λέξεις
να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου
να βρίσκει συνώνυμα, αντώνυμα, ομόρριζα, να αντικαθιστά λέξεις ή φράσεις του κειμένου με
άλλες, να σχηματίζει με
ο
ρισμένες λέ
ξεις φράσεις ή περιόδους λόγου
κ.ά.

4
να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση
(σκ
ο
πό, δέ
κτη, είδος λόγου κ.ά.).
2
. Ο μαθητής
με βάση συγκεκριμένο κείμενο
παράγει γραπτό κείμενο
. Συγκεκριμένα,
επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θ
έ
ση:
να
πυκνώνει
ένα κείμενο, να κάνει την περίληψή του
να δίνει
τίτλο
στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγρ
ά
φου
ς/νοηματικές ενότητες ενός κειμένου
να οργανώνει το
διάγραμμα
του κειμένου
να
αναπτύσσει
ένα κειμενικό απόσπασμα
(μια φράση ή ένα επιχείρημα του κε
ι
μενογράφου)
να
ανασκευάζει
τα επιχειρήματα του κειμενογράφου και να αναπτύσσει την
αντ
ί
θετη άποψη
να
μετασχ
ηματίζει
ένα κείμενο π.χ. από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο κ.ά.
ΙΙ.
ΓΡΑΦΩ
Ο μαθητής
παράγει κείμενο,
ενταγμένο σε
επικοινωνιακό πλαίσιο,
το θέμα του οποίου
σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με οικείους θεματικούς κύκλους από τη γλω
σ
σική διδασκαλία.
Από τα διάφορα
είδη γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στην παραγωγή κριτ
ι
κού
αποφαντικού
λόγου, δηλαδή στην παραγωγή κειμένου στο οποίο κυριαρχούν η πειθώ, η λογική οργάνωση, η
αναφορική λειτουργία της γλώσσας, π.χ. άρθρου, επ
ι
στολής, γραπτής εισήγησης κ.ά.
Στο πλαίσιο της πα
ραγωγής κειμένου θα πρέπει να επιδιώκεται από τον μ
α
θητή:
Α. Ως προς το περιεχόμενο του κειμένου
η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος
η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεών του με την παράθεση κατάλληλων επιχε
ι
ρημάτων
η ανάπτυξη όλων τω
ν θεματικών κέντρων
η πρωτοτυπία των ιδεών
ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το π
α
ραγόμενο κείμενο κ.ά.
Β. Ως προς την έκφραση/μορφή του κειμένου
η σαφής και ακριβής διατύπωση
ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος
η επιλογή της κατάλληλης γλωσ
σικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του κειμένου
η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων
η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.
Γ. Ως προς τη δομή/διάρθρωση του κειμένου
η λογική αλληλουχία των νοημάτων
η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση π
ροτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του
κ
ε
ιμένου)
η ένταξη του κειμένου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλα
ί
σιο κ.ά.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Από το βιβλίο «Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου (από το 1815 έως σήμερα) της Γ ́
Τάξης Γενικού Λυκείου και Δ ́ Τάξης Ε
σπερινού Λυκείου, Γενικής Παιδείας, των Ιωάννη
Κολιόπουλου, Κωνσταντίνου Σβολόπουλου, Ευάνθη Χατζ
η
βασιλείου, Θεόδωρου Νημά,
Χάριτος
Σχολινάκη
Χελιώτη,
έκδοση 2015
.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α. Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΝ 19
Ο
ΑΙΩΝΑ (1815
1871
)
1. Το Συνέδριο Ειρήνης της Βι
έννης (1814
1815)
2. Τα εθνικά και φιλελεύθερα κινήματα στην Ευρώπη
3. Η Ελληνική Επανάσταση του 1821
Ένα μήνυμα ελευθερίας για την Ευρώπη
ΕΚ
Τ
ΟΣ
ΑΠΟ:
Οργάνωση και έκρηξη της Επανάστασης,
Η επανάστ
αση στις Ηγεμονίες,
Η εδραίωση της επανάστασης,
Οι πρώτες αντιδράσεις στην επανάσταση,
Η εξέλιξη της Επανάστασης

5
4. Το ελληνικό κράτος και η εξέλιξή του (1830
1
881)
5. Το Ανατολικό Ζήτημα και ο Κριμαϊκός Πόλεμος
6. Η Βιομηχανική Επανάσταση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β. ΑΠΟ ΤΟΝ 19
Ο
ΣΤΟΝ 20
Ο
ΑΙΩΝΑ (1871
1914)
1.
Η ακμή της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας
3. Προσπάθειες γ
ια τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας
4. Εθνικά κινήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
5.
Οι Βαλκανικοί Πόλεμ
οι (1912
1913)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ. Ο Α ́
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ. Η ΕΥΡΩΠ
Η ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛ
Ε
ΜΟΥ
1. Η δεκαετία 1920
1930
2. Εσωτερικές εξελίξεις στην Ελλάδα (1923
1930)
3.
Η διεθνής οικονομι
κή κρίση και
οι συνέπειές της
4. Η Ελλάδα κατά την κρίσιμη δεκαετία 1930
1940
Κ
ΕΦΑΛΑΙΟ Ε. Ο Β ́ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ
: 2. Η επικράτηση της Γερμανίας στην ηπειρωτική Ευρώπη και η επέκταση
του πολέμου (1939
1942)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ. Ο ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
Από το βιβλίο “Μαθηματικά και Στοιχε
ία Στατιστικής” τη
ς Γ ́ τάξης
Γενικού
Λυκείου των
Λ. Αδαμόπουλου κ.ά
.
,
έκδοση 2015
.
Κεφ
άλαιο
1
Διαφορικός Λογισμός
Παρ. 1.1.
Συναρτήσεις.
Παρ. 1.2.
Η έννοια της παραγώγου.
Παρ. 1.3.
Παράγωγος συνάρτησης
Παρ. 1.4 Εφαρμογές τω
ν Παραγώγων, χωρίς το κριτήριο της 2
ης
παραγώγου.
Κεφ
άλαιο 2
Στατιστική
Παρ.
2.1
Βασικές έννοιες
Παρ. 2.2
Παρουσίαση Στατιστικών Δεδομένων, χωρίς τη
ν υποπαράγραφο “Κλάσεις άνισου
πλάτους”.
Παρ.
2.3
Μέτρα Θέσης και Διασ
ποράς, χωρίς τις υποπαραγράφους
“Εκ
ατοστημόρια”,
“Επι
κ
ρατούσα τιμή”
και
“Ενδοτεταρτημοριακό εύρος”
.
Κεφάλαιο 3
Πιθανότητες
Παρ. 3.1
Δειγματικός Χώρος
Ενδεχόμενα.
Παρ. 3.2
Έννοια της Πιθανότητας.
Παρατηρήσεις
Για την εξεταστέα ύλη θα ληφθούν υπόψη οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται
και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξ
ε
τάζονται ούτε ως θεωρία
ούτε ως ασκήσεις
,
μ
πορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις
για τη λύση ασκήσεων
ή την απόδειξη άλλων
προτ
ά
σεων.
Οι
τύποι 2 και 4 των σελίδων 93 και 94
του βιβλίου «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» θα
δ
ί
νονται στους μαθητές τόσο κατά τη διδασκαλία
όσο και κατά την εξέταση θεμάτων
,
των οποίων η
αντιμετώπιση απα
ιτεί τη χρήση τους.

6
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Από το βιβλίο ‘’Βιολογία’’ της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας των Αδαμαντιάδου Σ. κ.ά.,
όπως αυτό αναμορφώθηκε από τους Κ
αλαϊτζιδάκη Μ. και Πανταζίδη Γ.
,
έκδοση 201
4.
Κεφάλαιο 1
«Άνθρωπος και Υγεία»,
εκτός
από τις σε
λίδες 19
21 (Πολλαπλασιασμός των ιών) της ενότητας 1.2, την υποενότητα 1.3.3
(Προβλήματα στη δράση του ανοσοβιολογικού συστήματος), καθώς και τις ενότητες 1.4 (Καρκίνος)
και 1.5 (Ουσίες που προκαλούν εθισμό).
Κεφάλαιο 2
«Άνθρωπος και Περιβάλλον»,
εκτός
απ
ό την υποενότητα 2.2.3 (Η έννοια της παραγ
ω
γικότητας), την ενότητα 2.4 (εισαγωγή
σελίδες 92
94) και τις υποενότητες 2.4.1 (Άνθρωπος και π
ε
ριβαλλοντικά προβλήματα), 2.4.2
(Μείωση της βιοποικιλότητας) και τη σελίδα 112 (Ρύπανση του
ε
δάφους και Ηχορύπανση) τ
ης
υποενότητας 2.4.4
Κεφάλαιο 3
«Εξέλιξη»: μόνο την Εισαγωγή 3.1 (σελίδες 119
131).
Σημείωση
Στην εξεταστέα
διδακτέα ύλη
δεν περιλαμβάνονται τα παραθέματα
, τα οποία σκοπό έχουν να
δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδι
αφέροντά τους,
οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτ
ά
σεις για συνθετικές
δημιουργικές
εργασίες
των μαθητών.
ΦΥΣΙΚΗ
Από το βιβλίο «Φυσική» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας των Γεωργακάκου Π.,
Σκ
α
λωμένου Αθ. κ.ά., έκδοση (
Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”
201
4.
1.
ΤΟ ΦΩΣ
1.1
Η φύση του φωτός.
1.3
Μήκος κύματος και συχνότητα του φωτός κατά τη διάδοσή του.
1.4
Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα.
2.
ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
2.1
Ενέργεια του ηλεκτρονίου στο άτομο του υδρογόνου.
2.2
Διακριτ
ές ενεργειακές στάθμες.
2.3
Μηχανισμός παραγωγής και απορρόφησης φωτονίων.
2.4
Ακτίνες Χ.
3.
ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
3.1
Ιδιότητες των πυρήνων.
3.3
Η ραδιενέργεια. (Εκτός της υποπαραγράφου: Ρυθμοί διάσπασης
Χρόνος
υποδιπλασια
σ
μού)
3.4
Πυρηνικές αντιδράσεις.
(Εκτός των υποπαραγράφων: Πυρηνική σχάση, Πυρηνική σύντηξη
και το πρόβλημα των πυρηνικών αποβλήτων)
3.5 Εφαρμογές και κίνδυνοι της ραδιενέργειας.
Σημείωση
Τα θέματα
που αναφέρονται στο βιβλίο με έγχρωμο φόντο
(πράσινο) δεν αποτελούν
εξεταστέα
διδ
ακτέα ύλη.
ΦΦ

7
Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
A
. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Από το βιβλίο «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου των Μ. Κοπιδάκη,
Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση
(Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”
2015
.
1
. Εισαγωγή
:
Ι.
Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ:
Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζ
ή
τηση των
ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική.
Κεφ. Δ3: Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη.
ΙΙ.
Ο ΠΛΑΤΩΝ:
Κεφ. Ε1: Ο βίος του
ΙΙΙ.
Πλάτωνος
Πρωταγ
όρας:
α)
(Α. Η διάρθρωση του διαλόγου και τα πρόσωπα: «Εισαγωγή…» έως
και
«Η απά
ν
τηση του
Πρωταγόρα και ο μύθος για τη δημιουργία της ανθρώπινης κοινωνίας»)
β) (Β. Η φιλοσοφική σημασία του διαλόγου)
IV
.
Πλάτωνος Πολιτεία
Εισαγωγή
στην Πολιτεία
α)
(1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία
και τα πρόσωπα του διαλόγου)
β) (6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι
βασιλείς, 13. Η δικαιοσύνη και
14. Οι φαύλες πολιτείες).
γ) (Η αλλ
ηγορία του σπηλαίου).
V
.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα):
α)
(«Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης
Λίγα λόγια για την καταγωγή του» και «Ο
Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια»).
β)
(«Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονί
α: δάσκαλος του Αλεξάνδρου», «Επιστροφή του Αριστοτέλη
στην Αθήνα: αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δραστηριότητας. Ο Αρι
σ
τοτέλης
διδάσκει στο Λύκειο» και «Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα
Το τέλος της ζωής
του»).
VI
.
Αριστοτέλη
Ηθικά
Νικομάχεια,
Εισαγωγή (ολόκληρη)
VII
.
Αριστοτέλη Πολιτικά
Εισαγωγή (ολόκληρη)
2
. Κείμενα:
Ι.
ΠΛΑΤΩΝ
Πρωταγόρας:
οι ενότητες 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7.
Πολιτεία
:
οι ενότητες 11, 12 και 13.
ΙΙ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ηθικά Νικομάχεια
:
οι ενότητες: 1,
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10.
Πολιτικά
: οι ενότητες: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 και 20.
. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

8
1. ΚΕΙΜΕΝΟ
Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.
2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
α
. Η ύλη που περιλαμβάν
εται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α ́, Β ́, Γ ́
Γυμνασίου, έκδοση 201
5
.
β
. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α ́ τάξης Γενικού Λυκείου «Εγχειρίδιο
Γλωσσικής Διδασκαλίας»,
έκδοση 2015
(ενότητες 1
21).
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙ
Α
Από το βιβλίο «Νεοελληνική Λογοτεχνία» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνση
ς
των Κ. Ακρίβου, Δ. Αρμάου κ.ά
,
έκδοση 201
4.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ (ΠΟΙΗΣΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ)
1. Διονύσιος Σολωμός, «Ο Κρητικός»
2. Γεώργιος Βιζυηνός, «Το αμάρτημα της μητ
ρός μου»
3. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, «Όνειρο στο κύμα»
4. Ποιήματα για την ποίηση
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, «Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή
595
μ .Χ.»
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, «Ο Δαρείος»
Μίλτος Σαχτούρης, «Ο Ελεγκτής»
Γιώργης
Παυλόπουλος, «Τα Αντικλείδια»
5. «Σελίδες του Γ. Ιωάννου»
«Μες στους προσφυγικούς συνοικισμούς»
«Στου Κεμάλ το σπίτι»
6. Η ποιήτρια Κική Δημουλά
«Σημείο Αναγνωρίσεως»
ΙΣΤΟΡΙΑ
Από το βιβλίο “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας”
της
Γ ́
τάξης
Γενικού
Λυκε
ίου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ.
Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη,
Κ. Φωτιάδη
,
έκδοση 2015
.
Ι.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙ
ΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
A
.
Η Ελληνική οικονομία μετά την Επανάσταση
Β. Η Ελληνική οικονομία κατά το 19ο αιώνα
Γ. Οι οικονομικές εξελίξεις κατ
ά τον 20ο αιώνα
ΙΙ.
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
(1821
1936)
Β. Χειραφέτηση και
αναμόρφωση
(1844
1880)
Γ. Δικομματισμός και ε
κσυγχρονισμός (1880
1909)
Δ. Ανανέωση
Διχασμός (19
09
1922)
ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821
1930)
Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά το 19
ο
α
ιώνα
(
Εισαγωγή
)
Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 20
ο
αιώνα
(Εισαγωγή)
Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914
1922
Β. Μικρασιατική καταστροφή
Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων
Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η ελληνοτουρκική προσέγγιση
Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα

9
Ι
V
. ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
20ου
ΑΙΩΝΑ.
Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Από το βιβλίο “Λατινικά” της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Μ. Πασχάλη
Γ. Σα
β
βαντίδη
,
έκδοση 201
4.
Κείμενα
Γραμματική
Συντακτικό
α) Τα κείμενα τ
ων ενοτήτων 21
50 εκτός των κειμένων των ενοτήτων 22, 26, 33, 35, 39 και 50.
β) Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται σε όλες τις ενότητες (21
50) του
διδακτικού εγχειριδίου της τάξης αυτής.
Επίσης, στην εξεταστέα ύλη συμπεριλαμβάνοντα
ι τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που
περιέχονται και στις είκοσι (20) ενότητες του βιβλίου “Λατινικά” της Β ́ Γενικού Λυκείου Θεωρητικής
Κατεύθυνσης των Μ. Πασχάλη
Γ. Σαββαντίδη
, έκδοση 2013.
Γ.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΦΥ
ΣΙΚΗ
Από το βιβλίο
«Φυσική Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου των
Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α
,
έκδοση 201
4.
1.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
1
1
Εισαγωγή.
1
2
Περιοδικά φαινόμενα.
1
3
Απλή αρμονική ταλάντωση.
1
4
Ηλεκτρικές ταλαντώσεις.
1
5
Φθίνουσες ταλαντώσεις.
1
6
Εξαναγκασμένες ταλαντώσεις.
1
7
Σύνθεση ταλαντώσεων.
2.
ΚΥΜΑΤΑ
2
1
Εισαγωγή.
2
2
Μηχανικά κύματα.
2
3
Επαλληλία ή υπέρθεση κυμάτων.
2
4
Συμβολή δύο κυμάτων στην επιφάνεια υγρού.
2
5
Στάσιμα κύματα.
2
6
Παραγωγή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
2
8
Το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
2
9
Ανάκλαση και διάθλαση.
2
10
Ολική ανάκλαση.
4.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
4
1
Εισαγωγή.
4
2
Οι κινήσεις των στερεών σωμάτων.
4
3
Ροπή δύναμης.
4
4
Ισορροπία στε
ρεού σώματος.
4
5
Ροπή αδράνειας.
4
6
Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης.
4
7
Στροφορμή.
4
8
Διατήρηση της στροφορμής.
4
9
Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής.
4
10
Έργο κατά τη στροφική κίνηση.

10
5.
ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
5
1
Εισαγωγή.
5
2
Κρούσεις.
5
3
Κεντρική ελαστική κρούση δύο σφαιρών.
5
4
Ελαστική κρούση σώματος με άλλο ακίνητο πολύ μεγάλης μ
ά
ζας.
5
9
Φαινόμενο
Doppler
.
Σημείωση
Τα ένθετα
που περιλαμβάνονται στα διδακτικά βιβλία
δεν αποτελούν
εξεταστέα
ύλη.
ΧΗΜΕΙΑ
Από το βιβλίο
«Χημεία» της Γ ́ Τάξης Γενικού Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ.
Γ
ά
κη κ.ά.,
έκδοση
(Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”
2014
.
Κεφάλαιο 1
ο
Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και ο περιοδικός πίνακας
,
εκτός από:
α) την ηλεκτρονιοσυγγένεια της παραγράφου 1.4 και
β) τα σχήματα μορίων
θεωρία VSEPR και αποκλίσεις από τα κανονικά σχήματα της
παραγράφου 1.5
Κεφάλαιο 3
ο
Οξέα
Βάσεις και Ιοντική ισορροπία
,
εκτός από:
α) την ισχύ οξέων
βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 3.2 και
β) την παράγραφο 3.7 Γινόμενο δι
αλυτότητας.
Κεφάλαιο 5
ο
Οργανική χημεία
,
εκτός από:
α) το επαγωγικό φαινόμενο της παραγράφου 5.1
β) την παράγραφο 5.2 στερεοϊσομέρεια (εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια)
γ) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 5.3
δ) τους μερικούς μηχανισμού
ς οργανικών αντιδράσεων της παραγράφου 5.3 και
ε) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 5.4
με εξαίρεση την αλογονοφορμική αντίδραση.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Από το βιβλίο «Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου
των Α
ν
δρεαδάκη Σ
τ. κ.ά.
,
έκδοση 201
5.
ΜΕΡΟΣ Β
Κεφ
άλαιο 1
Όριο
Συνέχεια συνάρτησης
Παρ. 1.1
Πραγματικοί αριθμοί.
Παρ. 1.2 Συναρτήσεις.
Παρ. 1.3 Μονότονες συναρτήσεις
Αντίστροφη συνάρτηση.
Παρ. 1.4 Όριο συνάρτησης στο
x
0
R
Παρ.
1.5
Ιδιότητες των ορίων, χωρίς τις αποδείξεις της υποπαραγρ
ά
φου
Τριγωνομετρικά όρια”
Παρ. 1.6 Μη πεπερασμένο όριο στο
x
0
R
.
Παρ. 1.7 Όρι
α
συνάρτησης στο άπειρο.
Παρ. 1.8 Συνέχεια συνάρτησης.
Κεφάλαιο 2
Δια
φορικός Λογισμός
Παρ. 2.1
Η έννοια της π
αραγώγου, χωρίς την υποπαράγραφο
“Κατακόρυφη εφ
α
πτομένη”
Παρ. 2.2
Παραγωγίσιμες συ
ναρτήσεις
Παράγωγος συνάρτηση
(
Χωρίς τις αποδείξεις των

11
τύπων
́
στη σελίδα 224
και
́
στη σελίδα
225).
Παρ. 2.3
Κανόνες παραγώγισης, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος που αναφέρεται στην
παράγωγο γινομένου
συναρτήσεων
.
Παρ. 2.4 Ρυθμός μεταβολής.
Παρ. 2.5 Θεώρημα Μέσης Τιμής Διαφορικού Λογισμού.
Παρ. 2.6
Συνέπειες του Θεωρήματος Μέσης Τιμής.
Παρ. 2.7
Τοπικά ακρότατα συνάρτησης χωρίς το θεώρημα της σελίδας 264
(κριτήριο τ
ης 2
ης
παραγώγου).
Παρ. 2.8
Κυρτότητα
Σημεία καμπής συνάρτησης.
(Θα μελετηθούν μόνο οι συνα
ρ
τήσεις που
είναι δύο, τουλάχιστον, φορές παραγωγίσιμες σ
το εσωτερικό του πεδίου ορισμού
τους).
Παρ. 2.9
Ασύμπτωτες
Κανόνες De l’ Hospital.
Παρ. 2.10 Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.
Κεφ
άλαιο
3
Ολοκληρωτικός Λογισμός
Παρ.
3.1
Αόριστο ολοκλήρωμα.
(Μόνο η υποπαράγραφος «Αρχική συνάρτηση» που θα
συνοδεύεται από πίνακα παραγουσών συναρτήσεων ο οποίος θα περιλαμβάνεται
στις διδακτικές οδηγίες)
Παρ. 3.4
Ορισμένο ολοκλήρωμα
Παρ. 3.5. Η συνάρτηση
F(
x
) =
x
f(t)dt
υπόδειξη
οδηγία:
Διατυπώνεται χωρίς να αποδειχτεί η πρόταση:
«Αν
, όπου Δ διάστημα, είναι μια συνεχής συνάρτηση, τότε για κάθε
η συνάρτηση
είναι μια παράγουσα της f»,
και με τη βοήθεια αυτής αποδεικνύεται το Θεμελιώδες θεώρημα της
Ανάλυσης.
Η εισαγωγή της συνάρτησης
γίνεται για
ν
α αποδειχθεί το
Θεμελιώδες Θεώρημα του ολοκληρωτικού λογισμού και να αναδειχθεί η
σύνδεση του Διαφορικού με τον Ολοκληρωτικό Λογισμό.
Για το λόγο αυτό
δεν θα διδαχθούν ασκήσεις
που αναφέρονται στην
παραγώγιση της
συνάρτησης
και γενικότερα της συνάρτησης
.
Παρ.
3.7
Εμβαδόν επιπέδου
χωρίου, χωρίς την εφαρμογή 3 της σελίδας 348.
Παρατηρήσεις
Για την εξεταστέα ύλη
ν
α ληφθούν υπόψη οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται
και δ
εν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξ
ε
τάζονται ούτε ως θεωρία
ούτε ως ασκήσεις,
μ
πορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύ
ση ασκήσεων
ή την απόδειξη άλλων
προτ
ά
σεων.
Εξαιρούνται
από
την εξεταστέα
ύλη οι εφαρμογές
και οι ασκήσεις που αναφέρονται σε λ
ο
γαρίθμους
με βάση διαφορετική του
e
και του 10.

12
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Από το βιβλίο ‘’Βιολογία’’ της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Αλεπόρου
Μαρίνου
Β., Αργυροκαστρίτη Α., Κομητοπούλου
Α., Πιαλόγλου Π., Σγουρί
τσα Β.,
έκδοση 201
5.
Κεφάλαιο 1
«Το γενετικό υλικό».
Κεφάλαιο 2
«Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας».
Κεφάλαιο 4
«Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA».
Κεφάλαιο 5
«Μενδελική κληρονομικότητα».
Κεφάλαιο 6
«Μεταλλάξεις».
Κ
εφάλαιο 7
«Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας»
εκτός
από την ενότητα ‘’Η παραγωγή
της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’
Κεφάλαιο 8
«Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρ
ική»
εκτός
από τις ενότητες ‘’Εμβόλια’’ και
‘’Αντιβιοτικά’’.
Κεφάλαιο 9
«Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία».
Σημείωση
Σ
την εξεταστέα
ύλη
δεν περιλαμβάνονται
:
α)
Τα
ένθετα
παραθέματα, τα οποία σκοπό
έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον
πληροφόρ
η
σης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη
σχέση της επι
σ
τήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίο
ι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία
όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία
αποτελούν προτάσεις για συνθετικές
δημιουργ
ικές εργασίες των μαθητών.
Δ.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΦΥΣΙΚΗ
Από το βιβλίο « Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης» της Γ ́ Τάξης Γενικού Λυκείου, των
Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α.,
έκδοση 201
4,
όπως ακριβώς ορίζεται για τη Φυσική της Θετικής
Κατε
ύ
θυνσης με την παρούσα απόφαση
.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Από το βιβλίο «Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου
των Ανδρεαδάκη Στ., κ.α.,
έκδοση 201
5,
όπως ακριβώς ορίζεται για τα Μαθηματικά Θετικής
Κατε
ύ
θυνσης
με την παρούσα α
πόφαση
.
ΧΗΜΕΙΑ
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
ΧΗΜΕΙΑ
Από το βιβλίο «Χημεία» της Γ ́ Τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσ
ης των Σ. Λιοδάκη,
Δ. Γάκη κ.ά
,
έκδοση 201
4.
Κεφάλαιο 1
Οξέα
Βάσεις και Ιοντική ισορροπία,
εκτός από
:
α) την ισχύ οξέων
βάσεων και μοριακή δο
μή της παραγράφου 1.2 (σ. 10
12) και
β) το γινόμενο διαλυτότητας της παραγράφου 1.7 (σ. 42
48).
Κεφάλαιο 3
Οργανική χημεία,
εκτός από:
α) την παράγραφο 3.1 στερεοϊσομέρεια (Εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (σ. 101
114)
β) την αρωματική υποκατάσ
ταση της παραγράφου 3.2 (σ. 121
122) και
γ) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 3.3 (σ. 130
138).

13
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
Από το βιβλίο «Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου των Γιαλούρη
Π., Μποσινάκου Αικ., Σίδερη Δ.
,
έκδοση 201
4.
Κεφά
λαιο 1
Οργανική Χημεία και Βιοχημεία
Κεφάλαιο 2
Αμινοξέα
Πεπτίδια
Κεφάλαιο 3
Πρωτεΐνες
Κεφάλαιο 4
Ένζυμα
Κεφάλαιο 5
Νουκλεϊνικά οξέα
Κεφάλαιο 7
Βασικές αρχές
μεταβολισμού
Κεφάλαιο 8
Σάκχαρα
Κεφάλαιο 9
Μεταβολισμός των σακχάρων
Κεφ
άλαιο 10
Κύκλος του κιτρικού οξέος και οξειδωτική φωσφορυλί
ω
ση
μόνο
οι παράγραφοι
10.1, 10.2 και 10.3.
Σημείωση
Στην εξεταστέα
ύλη
δεν περιλαμβάνονται
:
α) Τα ένθετα
παραθέματα (κείμενα σε πράσινο φόντο), τα κείμενα υπό τον τίτλο ‘’Γνωρίζεις ότι’’ και
οι
χημικοί τύποι που βρίσκονται μέσα σε πλα
ί
σιο.
β) Το περιεχόμενο των αριθμημένων εικόνων που συνοδεύει το κείμενο και συμβάλλει στην
καταν
ό
ησή του. Δεν απαιτείται η απομνημόνευσή του.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κε
φαλαίου, τα οποία
αποτελούν προτάσεις για συνθετικές
δημιουργικές ε
ρ
γασίες των μαθητών.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Από το βιβλίο:
«Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» της Γ ́ τάξης
Γεν
ι
κού Λυκείου Τεχνολ
ογικής Κατεύθυνσης
των Δ. Μπουραντά, Α. Βάθη, Χ. Παπακωνσταντίνου, Π.
Ρεκλείτη,
έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”
2014
.
Κεφάλαιο 1: Επιχειρήσεις και Οργανισμοί
1.2 Η Επιχείρηση
1.3 Λειτουργίες της επιχείρησης
1.4 Η Επιχείρηση και το Περιβάλλον τ
ης
1.5 Η Αποτελεσματικότητα των Επιχειρήσεων
Κεφάλαιο 2: Η Επιστήμη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων
2.1 Εισαγωγικές Έννοιες
2.2 Οργάνωση και Διοίκηση
(εκτός από την παράγραφο 2.2.4. «Η χρησιμότητα και η καθολική
εφαρμογή του Management» και τ
ις αντίστοιχες στο 2.2.4. ασκήσεις)
Κεφάλαιο 3: Διοικητικές Λειτουργίες
3.3 Διεύθυνση
3.3.1 Ηγεσία
Βασικές έννοιες
3.3.2 Παρακίνηση
3.3.3 Δυναμική Ομάδων
3.3.4 Επικοινωνία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Από το βι
βλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ ́ τάξης Γενικού
Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ.
Μ
ά
λαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”
2014
.
1. Ανάλυση πρ
οβλήματος

14
1.1 Η έννοια πρόβλημα.
1.2 Κατανόηση προβλήματος.
1.3 Δομή προβλήματος.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων.
1.5 Κατηγορίες προβλημάτων.
1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής.
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1 Τι είναι αλγόριθμος.
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλ
γορίθμων.
2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
2.4.1 Δομή ακολουθίας.
2.4.2 Δομή Επιλογής.
2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται από το
Παράδειγμα 4
«Ανάθεση
γραμμάτων σε αριθμούς» η τελευταία πρόταση
“Αν οι διαφορετικές επιλογές .
.. στο
παράδειγμα που ακολουθεί.”
, που αναφέρεται στην πολλαπλή επιλογή, καθώς και το
Παράδειγμα 5. Επιλογή ορίων
).
2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
2.4.5 Δομή Επανάληψης.
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων
=Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.4 Στοίβα
3.5 Ουρά
3.6 Αναζήτηση
3.7 Ταξινόμηση
6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.1 Η έννοια του προγράμματος.
6.2 Ιστορική αναδρομή.
6.2.1 Γλώσσες μηχανής.
6.2.2 Συμβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου.
6
.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου.
6.2.4 Γλώσσες 4
ης
γενιάς.
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
6.4.3 Δομημένος προγραμματισμό
ς.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.
7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδομένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντ
ολές εισόδου
εξόδου.
7.10 Δομή προγράμματος.
8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής

15
8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ
9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9
.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.
10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.
10.4 Π
αράμετροι.
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.
Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυ
πώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε
οποιαδ
ή
ποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και
χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μαθητή ή του
τετραδίου μαθητή που χρησιμοποι
ούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπίζονται με
τη χρήση άλλης δομής επιλογής.
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ
Από το βιβλίο «Ηλεκτρολογία» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των
Α. Βιδιαδάκη, Χ. Κανελλόπου
λου, Α. Μπινιάρ
η, Γ. Χατζαράκη
,
έκδοση 201
4.
.
1. Ηλεκτρικά κυκλώματα
Μετρήσεις
1
1 Νόμος του
Ohm
.
1
2 Νόμοι του
Kirchoff
.
1
3 Βασικές εφαρμογές του νόμου του
Ohm
και των νόμων του
Kirchoff
.
1
3.1 Συνδεσμολογία αντιστάσεων.
1
3.2 Συνδεσμολογία πηγών τάσης.
1
3.3 Δια
ιρέτες τάσης και ρεύματος.
1
4 Εναλλασσόμενο ρεύμα.
1
5 Παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος
εναλλασσόμενης τάσης.
1
6 Ενεργός ένταση και ενεργός τάση.
1
7 Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενου ρεύματος.
1
8 Βασικά κυκλώματα στο εναλλασσόμενο ρεύμα.
1
8
.1 Ωμική αντίσταση στο Ε. Ρ.
1
8.2 Πηνίο στο Ε. Ρ.
1
8.3 Πυκνωτής στο Ε. Ρ.
1
9 Σύνθετα κυκλώματα
Σύνθετη αντίσταση.
1
9.1 Κύκλωμα
RL
σε σειρά.
1
9.2 Κύκλωμα
RLC
σε σειρά
Συντονισμός σειράς.
1
10 Ισχύς στο εναλλασσόμενο ρεύμα.

16
4. Ηλεκτρονικά
Γενικά
4
1 Ηλεκτρική Αγωγιμότητα.
4
2 Αγωγιμότητα των ημιαγωγών.
4
2.1 Ενδογενείς ή αυτοτελείς ημιαγωγοί.
4
2.2 Ημιαγωγοί πρόσμιξης.
4
3 Επαφή
p
n
.
4
3.1 Πόλωση της επαφής
p
n
.
4
3.2 Χαρακτηριστική καμπύλη της επαφής
p
n
.
4
4 Κρυσ
ταλλοδίοδος επαφής.
4
5 Εφαρμογές των διόδων.
4
5.1 Μετατροπή της εναλλασσόμενης τάσης (
ac
) σε συνεχή τάση (
dc
).
4
5.2 Οπτικοηλεκτρονικές διατάξεις.
4
6 Κρυσταλλοτρίοδος (
transistor
)
4
6.1 Λειτουργία του τρανζίστορ
4
7 Ενισχυτής
4
7.
1 Χαρακτηριστικά ενισχυτών
4
10 Ολοκληρωμένα κυκλώματα (
Integrated
Circuits
,
IC
).
4
11 Ερωτήσεις
Ασκήσεις (όσες αντιστοιχούν στην ύλη).
4
12 Ψηφιακά Ηλεκτρονικά (
Digital
Electronics
).
4
13 Πραγματοποίηση ψηφιακών κυκλωμάτων.
4
14 Συστήματα αρίθμησης.
4
16 Άλγεβρα
Boole
.
4
17 Λογικές Πύλες (
Gates
).
Σημείωση
Στην εξεταστέα ύλη συμπεριλαμβάνονται οι εφαρμογές, οι ερωτήσεις, οι ασκήσεις και τα
προβλήματα, που αντιστοιχούν στην παραπάνω εξεταστέα ύλη και που περιέχονται στο βιβλίο της
«Ηλεκτρολογίας».
Ε.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
(ΑΟΘ
)
Από το βιβλίο
«Αρχές Οικονομικής Θεωρίας»
της Γ ́ τάξης Γενικού
Λυκείου
των Λιανού Θ.,
Παπ
α
βασιλείου Α. και Χατ
ζηανδρέου Α.
, έκδοση 2015.
Κεφ. 1:
Βασικές Οικονομικές Έννοιες,
εκτός
των παραγράφων 6 και
13
.
Κεφ. 2:
Η ζήτηση των αγαθών
.
Κεφ. 3:
Η παραγωγή της επιχείρησης και το κόστος,
εκτός
των παραγράφων 5,
6,
7,
8 και 9 που
αναφέρονται στο κόστος παραγωγής.
Κεφ. 4:
Η προσφορά
των
αγαθών.
Κεφ. 5:
Ο Προσδιορισμός των τιμών
,
εκτός
της
παραγράφου 6
.
Οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις που αντιστοιχούν στα προαναφερόμενα κεφάλαια.
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευ
τεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσε
ως.
Αθήνα,
28
09
2015
Ο
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
, ΕΡΕΥΝΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ

Leave a Comment

Η  ‘Εφημερίδα Νομού Κοζάνης’ είναι μια στήλη στην ενημέρωση της τοπικής κοινότητας, αντανακλώντας την πολυμορφία και τη ζωντάνια της περιοχής. Με την αφοσίωσή της στην έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση, καθώς και την αντικειμενική κάλυψη των γεγονότων, έχει καθιερωθεί ως αξιόπιστη πηγή πληροφοριών για τους αναγνώστες της.

@2024 – All Right Reserved. Designed and Developed by Codelux web Design

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00