Έγραφα, το μήνα Σεπτέμβριο του 2014, για τις γέφυρες του ΟΣΕ στο δρόμο Κοζάνης-Θεσσαλονίκης και Κοζάνης Λάρισας, που πρόκειται να κατεδαφιστούν, προτείνοντας , η σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνη-Δρέπανο, αφού πλέον είναι ανενεργός , καίτοι είχαν ξοδευτεί πολλά Ευρώ για την αναπαλαίωση της γραμμής , -(φαινόμενο Ελληνικό γιατί όπως είναι γνωστό όλα είναι απρογραμμάτιστα και γίνονται με προχειρότητα). Να ξηλωθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές και να γίνει αμαξωτός δρόμος, ως περιφερειακός της νότιας πλευράς της Κοζάνης για να ανακουφιστεί η οδός Ν. Κασομούλη και Κ. Γκέρτσου, καθώς και ο κόμβος προς Θεσσαλονίκη και Λάρισα που είναι συνεχώς μποτιλιαρισμένος και δυσκολεύει την κίνηση των οχημάτων και των πεζών και να αξιοποιηθεί τεχνικά η πρώην σιδηροδρομική γραμμή ως νέα περιφερειακή οδός . Προσέθετα επίσης να αναπτύξουν πρωτοβουλία συγκοινωνιολόγοι , αρχιτέκτονες και μηχανικοί , που ως τεχνικοί που είναι να μελετήσουν το πολύ αυτό σοβαρό θέμα δίνοντας προτάσεις ώστε να ανακουφιστεί η πόλης από το κυκλοφορικό βάρος των οχημάτων στην περιοχή του κόμβου και όχι μόνο και να διευκολύνει την κίνηση των πεζών, των αυτοκινήτων , και γενικά να δοθεί μια άλλη κυκλοφοριακή όψη της πόλης με σύγχρονες συγκοινωνιακές συνθήκες ως προβλέπεται σε προηγμένη πόλη που επιδιώκει να είναι . Έγραφα επίσης, και για την αξιοποίηση του σταθμού και άλλα. Και φυσικά να γνωστοποιηθεί η πρωτοβουλία τους αυτή στο Δήμο Κοζάνης που είναι ο αρμόδιος για την υλοποίηση αυτού του συγκοινωνιακού θέματος και που αφορά την πόλη και αν χρειαστεί να συνεργαστούν και με την περιφέρεια. Προτού ακόμη στεγνώσει η μελάνι , διάβασα την 31-Δεκεμβρίου του 2014, σε τοπική εφημερίδα ότι αντιπροσωπεία της παράταξης του ΤΕΕ/ΤΔΜ «ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ» ανέπτυξε πρωτοβουλία και επισκέφτηκε το Δήμαρχο Κοζάνης και συζήτησαν ορισμένα θέματα, τεχνικής φύσεως που αφορούν την πόλη. Θα περιοριστώ στο πρώτο θέμα , από τα τέσσερα που συζήτησαν , και που λέει τα εξής « Την τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου της Κοζάνης και για τη μεταφορά του σιδηροδρομικού σταθμού Κοζάνης στα Κοίλα ( πλησίον της Εγνατίας οδού) και αποξήλωση της σιδηροδρομικής γραμμής, για να μην αποτελεί εμπόδιο στην ανάπτυξη της πόλης προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης οι απαλλοτριωμένες εκτάσεις κατά μήκος της γραμμής και πέριξ της σιδηροδρομικής γραμμής να δοθούν εξ ολοκλήρου στο Δήμο Κοζάνης, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη της αξιοποίησής τους».
Η πρωτοβουλία της παράταξης των μηχανικών, δείχνει το ενδιαφέρον και το βαθμό της ευαισθησίας τους στην ανάπτυξη του πολεοδομικού σχεδίου της πόλης. Με τις προτάσεις τους και τις γνώσεις τους , αποβλέπουν σε μια σύγχρονη και ανθρώπινη πόλη. Εντυπωσιάστηκα θετικά για να μην πω ενθουσιάστηκα για την πρωτοβουλία τους. Είναι άξιοι συγχαρητηρίων και ως πολίτης της Πόλης τους ευχαριστώ για την πρωτοβουλία που είχαν να επισκεφθούν το Δήμαρχο Κοζάνης και να του θέσουν τις προτάσεις τους . Αναμένουμε την απόφαση της Δημοτικής αρχής να ασχοληθεί με το έργο αυτό , που αφορά την εύρυθμη κυκλοφορία στην πόλη και τη διαμόρφωση μιας νέας κυκλοφοριακής αντίληψης . Δίνω όμως και μια συμβουλή, λόγω της εμπειρίας μου με τα κοινά που ασχολούμαι πολλά χρόνια γράφοντας για τα κακώς κείμενα της πόλης μας και άλλα τα οποία έχω μεταφέρει στα βιβλία μου που αναφέρονται στην παράδοση των Κοζανιτών και της κοινωνίας του περασμένου αιώνα ,καθώς και στιγμιότυπα της κοινωνίας μας που ανήκουν πλέον στην ιστορία . «Τη Δημοτική Αρχή την αναδεικνύουν τα μεγάλα και χρήσιμα έργα για την πόλη και το λαό αυτής, τα υπόλοιπα είναι καθημερινά και επουσιώδη». Όσον αφορά για το πολεοδομικό σχέδιο στο οποίο αναφέρεται η παράταξη των μηχανικών , θα επανέλθω , διότι υπάρχει ένα πρόβλημα πολεοδομικό στη συνοικία Μπουγδανάθκα, στην οδό Β. Ματιάκη, πρώην Δημάρχου Κοζάνης, που εκκρεμεί εδώ και εφτά (7) χρόνια.
Καλές απόκριες .
Γ. Κορκάς