Ο υπό αναθεώρηση στρατηγικός σχεδιασμός του ΟΣΕ, με βάση την ενημέρωση που έχω τους τελευταίους μήνες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που δουλεύουν συστηματικά, είναι σε πλήρη εξέλιξη. Οι συνδέσεις που αφορούν στο Νομό Κοζάνης είναι συγκεκριμένες και σε φάση οριστικοποίησης.
Ειδικότερα:
Προτείνεται προς έγκριση από την ΕΕ η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κοζάνη, από Αναλυτικό Δίκτυο (δευτερεύον) σε Κεντρικό Δίκτυο (πρωτεύον) των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η πρόταση για ένταξη των υπολειπόμενων μελετών στο CEF 2 θα γίνει το φθινόπωρο 2021 και, εφόσον εγκριθούν, ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν εντός του 2025. Χρόνος διαδρομής Καλαμπάκα-Κοζάνη: 40 λεπτά
Προτείνεται αντίστοιχα η ένταξη, στο Κεντρικό Δίκτυο, της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνη-Βέροια από την πλευρά της λίμνης Πολυφύτου. Η γραμμή αυτή δεν εμφανιζόταν μέχρι τώρα στον στρατηγικό σχεδιασμό. Η σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης εναλλακτικών διαδρομών και τελικής χωροθέτησης της γραμμής καθώς και η μελέτη σκοπιμότητας αποτελούν τα πρώτα βήματα. Χρόνος διαδρομής Κοζάνη-Θεσσαλονίκη: 1 ώρα και 12 λεπτά.
Προτείνεται η ένταξη νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Σιάτιστα-Καστοριά-Πόγραδετς, όπως ήδη έχει ενημερώσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης μελετών, σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕ, το 2023 και των απαλλοτριώσεων το 2024.
Το τμήμα Κοζάνη-Πτολεμαΐδα βρίσκεται σε φάση επικαιροποίησης των μελετών προκειμένου, στη συνέχεια, να κατασκευαστεί από τον ΟΣΕ με χρηματοδότηση από τη ΔΕΗ. Η παρούσα ενημέρωση προκύπτει από το προετοιμαζόμενο από τον ΟΣΕ αίτημα έγκρισης χρηματοδότησης για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του.
Γιώργος Αμανατίδης: «Ο Νομός Κοζάνης τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας»
105
προηγουμενο
1 comment
Συμπερασματικά: Άμεσα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αστική συγκοινωνιακή ένωση Κοζάνης-Πτολεμαίδας, για να είναι ακόμα πιο ενεργό και λειτουργικό το σχεδιαζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο και φυσικά να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Αστική συγκοινωνία που έπρεπε να υπάρχει από προχθές, ανάμεσα σε δυο πόλεις της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας, με πληθυσμό Δήμων πάνω από 50.000 κατοίκους.
Η στενή συντεχνιακή αντίληψη που είναι τόσο συντηρητική και ακραία συμφεροντολόγα και παράλληλα στενόμυαλη, σέρνει τους επιβάτες όποτε αυτή κρίνει όπου δει.
Μια οικονομική-συναιτεριστική ένωση Λεωφορειούχων ΚΤΕΛ Κοζάνης και των αντίστοιχων των αστικών λεωφορείων Κοζάνης και Πτολεμαίδας, ενδεχόμενα να δίνει λύση στο ΜΕΓΑΛΟ & ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ……
Καλούνται οι καθ ΄ύλην αρμόδιοι Μιχάλης Παπαδόπουλος Υφ/ργός, Κασαπίδης Γιώργος Περιφερειάρχης, Πλακεντάς Παναγιώτης Δήμαρχος Εορδαίας και αν κρίνει και ο Δήμαρχος Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας ότι δεν θίγονται τα συμφέροντα των ολίγων σε βάρος των πολλών, να προχωρήσουν την αναγκαία συγκοινωνιακή ένωση. Επιτέλους !!!