19
«Και εποίησε δώδεκα, ίνα ώσι μετ’ αυτού και ίνα αποστέλλη αυτούς κηρύσσειν» (Μαρκ. 3.14), «Ιδοὺ εγὼ αποστέλλω υμάς ως πρόβατα εν μέσω λύκων· γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως αι περιστεραί». [Ματθ. ι’ 16]
ΘΕΜΑΤΑ: Η ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ, Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΛΗΣ ΘΕΛΗΣΕΩΣ!
«Πας ο μισών τον αδελφόν αυτού ανθρωποκτόνος εστί, και οίδετε ότι πας ανθρωποκτόνος ουκ έχει ζωήν αιώνιον εν εαυτώ μένουσαν». (Α’ Καθολ. Επιστ. Ιωάννου 3,15).
Διάκριση των ”λέξεων”! Διάκριση μεταξύ δύο προσώπων.
Αγαπητοί αδελφοί και φίλοι, καθώς ο άνθρωπος μεταχειρίζεται την ζωντανή ”γλώσσα” θα πρέπει να προσέχει το δυνατόν το πώς εκφράζετε. Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί κάποιος, βοηθάει να καταλάβουμε (το δυνατόν) κάποια ιδιαίτερα γνωρίσματα της προσωπικότητάς του, καθώς και τα ”βαθειά” του κίνητρα !
Στην πλούσια ελληνική γλώσσα μας, είναι σχεδόν αδύνατο να υπάρξουν δύο λέξεις που να έχουν’ «την ίδια ακριβώς σημασία » (Βικιλεξικό). Ονομάζουμε κατ’ οικονομία «Συνώνυμες» κάποιες λέξεις, αλλά όμως, οι λέξεις αυτές έχουν’ «την ίδια περίπου σημασία »! (Βικιλεξικό). Αν τώρα για λίγο σκεφτούμε… τι εννοεί και τι εκφράζει ο κάθε ένας από εμάς, με την πολυχρησιμοποιούμενη λέξη «Τέλεια»… φτάνει να συμπεράνει’ * το βάθος και το εύρος που ”κρύβει” μία και μόνη λέξη…. αλλά και* την Πονηριά, την κολακεία, την ειρωνεία, ή και την ανοησία ενός εκάστου … αλλά και* τον αγώνα κάποιων ανθρώπων που πιστεύουν ακόμη στο «Έσεσθε ουν υμείς τέλειοι ως ο πατὴρ υμών ο ουράνιος τέλειος εστιν». [Ματθ. ε’ 48].
Η ”έννοια” της ρητορικής μίσους.
Έννοια = <εν + νους> = «Μία μόνιμη και ορισμένη παράσταση που σχηματίζεται στο νου μας» (Βικιλεξικό) .
* [<εν + όνομα, <εν + όρος, <εν +σύμβολο].
1ο Συμπέρασμα: Ένα το υπέρ παν όνομα, του Ιησού Χριστού. Μία η Εκκλησία η Ορθόδοξος και ”εν βάπτισμα”! Ένα «Πιστεύω»!!!
Ο μάρτυρας απόστολος των εθνών Παύλος γράφει: «Τις γαρ έγνω νουν κυρίου ος συμβιβάσει αυτόν ημείς δε νουν χριστού έχομεν». «Διότι, ποίος από εκείνους που δεν εφωτίσθησαν από το πνεύμα του Θεού, εγνώρισε την σκέψιν και τα σχέδια του Θεού και ποιός ποτέ θα διδάξη και θα διορθώση τον Θεόν; Κανείς. Έτσι και κανείς από αυτούς δεν ημπορεί να εννοήση και ημάς, που έχομεν τας σκέψεις και τα αισθήματα του Χριστού». (Κορινθίους Α΄ Κεφάλαιο 2, 16).
Όταν φίλοι μου δύο λέξεις, είναι σχεδόν αδύνατο να έχουν «την ίδια ακριβώς σημασία», τότε τι γίνεται με τις «έννοιες»; Αλήθεια έχουμε νουν Χριστού, αν και αμαρτωλοί υπάρχοντες;
Μία πράγματι μεγάλη λέξη με πολύ ”ζωντάνια” που ακούει στο όνομα’ « έννοια» (από το αρχαίο <εν + νους>) σημαίνει: «το σύνολο των κύριων γνωρισμάτων ενός πλήθους ομοειδών αντικειμένων, συγκεκριμένων ή αφηρημένων, καθώς και μόνιμη και ορισμένη παράσταση (<εν + όνομα, <εν + όρος, <εν +σύμβολο!!!) που σχηματίζεται στο νου μας από αυτά: H έννοια του δέντρου. H έννοια του τετραγώνου. H έννοια του χρόνου. H έννοια του ωραίου. H έννοια της δικαιοσύνης» (Βικιλεξικό) …. Η έννοια της ”ρητορικής μίσους”!!!
Όταν φίλοι μου δύο λέξεις είναι σχεδόν αδύνατο να έχουν «την ίδια ακριβώς σημασία», τότε τι γίνεται με τις «έννοιες» και με τις «έννοιες» ή αλλιώς με τις έγνοιες, τα βάσανα, και τους μπελάδες… τις σκοτούρες που φορτώθηκαν πάνω στην πλάτη μας εξ αιτίας μίας Συνόδου που αποδείξαμε ότι’ δεν είναι «Αγία»; «Δε μου ΄φταναν οι δικές μου έγνοιες, μου φόρτωσες και τις δικές σου» λέει χαρακτηριστικά ο σοφός λαός μας που στην πλάτη του έχουν φορτωθεί τόσα οικονομικά βάρη αλλά, αλλά και πόσο βάρος «Χρυσής αμαρτίας» από την λεηλασία του Ευαγγελίου του Χριστού μας, ώστε ο λαός του Θεού, ο Ελληνικός λαός των αγίων μαρτύρων και των ηρώων να μην μπορεί πλέον να κρατήσει ούτε για λίγο’ τον ”Επιτάφιο Θρήνο” της μετανοίας, για να κλάψει για μια ακόμη φορά την κακοποίηση του Ιησού και του σώματός Του, που είναι, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας! Το παράνομο δικαστήριο της Ανορθόδοξης Ακαδημίας Κρήτης έκρινε και κατέκρινε με την απόφασή του το «Πιστεύω» του ελληνικού Ορθόδοξου λαού που πιστεύει και ομολογεί «Μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία»!!!
Ο Επίσκοπός μας, π. Θεόκλητος στην τηλεοπτική εκπομπή “ΑΥΤΟΨΙΕΣ” ,πριν ακόμη γίνει η ψευτοσύνοδος είπε με στεντόρεια φωνή: « Οι άλλες ομολογίες να μην ονομάζονται “Εκκλησίες”, διότι λέει το Σύμβολο της Πίστεως… Ομολογώ… «εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν” που είναι η Ορθόδοξος…»!!!
Το να ονομάσουν τώρα αδελφοί μου, την Αίρεση «Εκκλησία» είναι ένα τραγικό ιστορικό Εκκλησιαστικό φαινόμενο… είναι μία απίστευτων διαστάσεων Προδοσία που φέρνει στα ώτα της καρδίας μας τα λόγια που απεύθυνε ο Μωϋσής προς τον αδελφό του και αρχιερέα του Θεού, τον Ααρών : «Εξ. 32,21 Εκάλεσεν ο Μωϋσής τον Ααρών και του είπε· “τι σου έκαμε αυτός ο λαός και επέσυρες επάνω του τόσον μεγάλην αμαρτίαν και ενοχήν;” 22 Ο Ααρών απήντησε προς τον Μωϋσήν· “μη οργίζεσαι, κύριε, εναντίον μου, διότι συ γνωρίζεις πολύ καλά την ορμητικότητα αυτού του λαού. 23 Αυτοί μου είπαν· Κατασκεύασε δι’ ημάς θεούς, οι οποίοι θα πραπορεύωνται και θα μας οδηγούν, διότι δεν γνωρίζομεν, τι συνέβη στον Μωϋσήν, στον άνθρωπον αυτόν, ο οποίος μας έβγαλε από την Αίγυπτον. 24 Εγώ τότε τους είπα· Ο,τι χρυσάφι υπάρχει στον καθένα σας συγκεντρώσατέ το και δόστε το εις εμέ. Μου το έδωσαν, το έρριψα στο πυρ και από εκεί εβγήκε αυτός ο χρυσός μόσχος”!!!
Την ημέρα εκείνη, ως γνωστό, οι Ιερείς της φυλής Λευί δια μαχαίρας απέκτειναν 3.000 άνδρες που μετά την λατρεία του ”χρυσού” είχαν επιδοθεί στο φαί, στο πιοτό, στα παιχνίδια και στο χορό. Πράγματι εμείς οι λαϊκοί με την αδιαφορία μας τα τελευταία 100 χρόνια της εποχής του ¨χρυσού μόσχου¨, εποχής μεγάλης αδιαφορίας έως και άρνησης της μάνας Εκκλησία μας… συνεισφέραμε λοιπόν ίσως και άθελά μας, τα υλικά αυτής της αποτυχημένης και ήδη από πολλούς ”Αποτοιχισμένης” Συνόδου που πολύ γρήγορα θα καταδικαστεί και θα γραφτεί στις μελανές σελίδες της Ιστορίας, με ”όνομα” που θα δυσκολευτούν να βρουν ακόμη και οι ποιο ειδικοί!!! Ακόμη και αυτό της ¨¨εωσφορικής¨¨ που ακούστηκε πριν ακόμη ξεκινήσει η Σύνοδος από Αγιορείτες Πατέρες… δεν της αρμόζει, την αδικεί!!!
Σύμφωνα με το λόγο του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς (που είπε σε κήρυγμα του, για το ”νόημα” της Μεγάλης Παρασκευής): «Η σημερινή πτώση του ανθρώπου είναι αμέτρητα μεγαλύτερη από την Πρώτη πτώση’ τότε ο άνθρωπος αποστάτησε από το Θεό, σήμερα, όμως έχει σκοτώσει τον Θεό. Άνθρωπε, ποιο είναι το όνομά σου, αν όχι διάβολος; Μα, τι λέγω εγώ; Τούτο είναι προσβολή για τον διάβολο Ο διάβολος ουδέποτε ήταν τόσο κακός όπως ο άνθρωπος…»!!!
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ,(+1979), ΕΙΠΕ: «Ουδέποτε ήταν ο Θεός μέσα στον άνθρωπο, αγαπητοί αδελφοί, λιγότερο απ’ ότι σήμερα… Σήμερα όλο το κακό μετακομίστηκε στο σώμα του ανθρώπου για να διώξει τον θεό από το σώμα του. Σήμερα όλο το κακό μετοίκησε στη γη’ θυμάται κανείς ότι η γη ήταν κάποτε παράδεισος; Η σημερινή πτώση του ανθρώπου είναι αμέτρητα μεγαλύτερη από την πρώτη πτώση’ τότε ο άνθρωπος αποστάτησε από το Θεό, σήμερα, όμως έχει σκοτώσει τον Θεό… Η γη δεν είναι ποιο κολασμένη από την κόλαση; Από την κόλαση δεν εδίωξαν τον Χριστό’ και οι άνθρωποι σήμερα τον έχουν διώξει από την γη, τον εξεδίωξαν από το σώμα τους, από την ψυχή τους, από την πόλη τους…». (Η ομιλία αυτή του αγίου «Στην Μεγάλη Παρασκευή», έχει λογικά εκφωνηθεί ημέρα Παρασκευή… και έχει παρθεί από το βιβλίο’ «Ο ΧΡΙΣΤΟΣ επάνω στον ΣΤΑΥΡΟ»). Δεν θα ήταν υπερβολή φίλοι μου και πατέρες να πούμε πως αυτή η σύνοδος αποξηράνθηκε ως το δέντρο της γνωστής παραβολής!
ΕΠΙΜΕΤΡΟ.
Οι εμβληματικές φράσεις του Επίσκοπός μας π. Θεόκλητου προς την Ιερά Σύνοδο! Ας ευχαριστήσουμε τον Θεό αδελφοί μου διότι ο Μητροπολίτης μας π. Θεόκλητος, και αρνήθηκε να συμμετάσχει στη «ασύντακτη Σύνοδο» της Κρήτης αλλά, και μέσα από την τηλεοπτική εκπομπή ”Αυτοψίες” έθεσε θεμέλιο σωτήριο για όλους εμάς που δεν γνωρίζουμε από δόγματα αλλά εμπιστευόμαστε την Εκκλησία του Χριστού, και των αγίων Του Επισκόπων. Ο Επίσκοπός μας, π. Θεόκλητος στην τηλεοπτική εκπομπή “ΑΥΤΟΨΙΕΣ” είπε: «Έστειλα ένα μεγάλο Υπόμνημα στην Ιερά Σύνοδο με τις απόψεις μου: Γράφω εκεί ό,τι θεωρώ κόκκινες γραμμές: 1ον Να κρατηθεί ατόφια η Ορθοδοξία και να μην θιγεί. 2ον Οι άλλες ομολογίες να μην ονομάζονται “Εκκλησίες”, διότι λέει το Σύμβολο της Πίστεως… Ομολογώ… «εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν” που είναι η Ορθόδοξος… 3ον Να αναγνωριστούν δύο Μεγάλες Σύνοδοι που καταδίκασαν τον Παπισμό: η 8η και η 9η, που ο λαός τις ονόμασε Οικουμενικές. Είθισθαι, όταν γίνεται μια Μεγάλη Σύνοδος, να αναγνωρίζει τις αποφάσεις και προηγουμένων Μεγάλων Συνόδων.
– [Στη Μεγάλη Σύνοδο] Έπρεπε ο καθένας [Αρχιερεύς] να έχει ψήφο. Αυτοί δεν δίνουν ψήφο. Είναι μια ψήφος [μόνο] του αρχηγού [της αντιπροσωπείας της κάθε Εκκλησίας].
– Είμαστε κατά του Παπισμού και κατά της παγκοσμιοποιήσεως. Τέρμα! Κόκκινη γραμμή! Ήμασταν ένα δένδρο και αυτοί [Οι Παπικοί] αποκόπηκαν.
– Η ΔΙΣ θα μαζέψει όλες τις γνώμες των επισκόπων της Εκκλησίας της Ελλάδος, θα τις επεξεργαστεί η Γραμματεία της και θα τις μεταφέρει στη “Μεγάλη Σύνοδο”….». (“ΑΥΤΟΨΙΕΣ” ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΚΩΣΤΑ ΜΑΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΟΚΛΗΤΟ). Στο σημείο αυτό παρακαλούμε θερμά τους συντοπίτες μας’ να δουν και να ακούσουν την συνέντευξη που έδωσε ο Σεβασμιότατος στον Κ. Μαυρίδη…. αλλά και να κλείσουν με τα λόγια του αυτά, τα ”αυτιά” τους έτσι ώστε να ασφαλίσουν την καρδιά τους από τις Υψηλές Αιρετικές ”Έννοιες” που όπως θα δούμε επισημάνθηκαν, στην σύνοδο αυτή «του καιρού», και των ημερών μας!
Περί ονοματοθεσίας!!! Ένα ”όνομα” που θα δυσκολευτούν να βρουν …! ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΗΣΙΟΥΛΑΣ, ο ονοματοθέτης!
Ονοματοθέτης = «Το πρόσωπο που πραγματοποιεί την εργασία αυτή…». Ποια; Πάλι στο Βικιλεξικό γράφει: «Η εργασία κατά την οποία κατασημαίνεται μια έννοια (δηλαδή δημιουργείται/επιλέγεται/υιοθετείται η κατασήμανσή της) λέγεται ονοματοθεσία ή ονοματοδοσία ή οροδοσία (ανεξάρτητα αν η κατασήμανση είναι όνομα, όρος ή σύμβολο), ενώ το πρόσωπο που πραγματοποιεί την εργασία αυτή ονοματοθέτης».
Ο Μητροπ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος είπε: «Ως γνωστόν, η αρχικὴ απόφαση της Ιεραρχίας του Μαΐου 2016 ήταν ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία γνωρίζει την ιστορικὴν ύπαρξιν άλλων Χριστιανικών Οµολογιών καὶ Κοινοτήτων», καὶ αυτὴ τροποποιήθηκε με τὴν πρόταση «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται τὴν ἱστορικὴν ονοµασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Οµολογιών». Η διαφορὰ μεταξὺ των δύο φράσεων είναι εµφανής»!!! Και συνεχίζει: «Όµως τελικά παρατήρησα ότι οι διορθώσεις που προτάθηκαν από τις Εκκλησίες δεν πέρασαν όλες στο κείμενο για διαφόρους λόγους. Ο Μητροπολίτης Περγάµου, ο οποίος, προφανώς ως Σύµβουλος, με τὴν προτροπή του Πατριάρχου ήταν τελικός αξιολογητής των προτάσεων ή τις επέρριπτε ή τις διόρθωνε ή τις υιοθετούσε καὶ γινόταν αποδεκτή η αξιολόγηση του από την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και τις άλλες Εκκλησίες (Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016. ΠΗΓΗ: «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»).
Και συνεχίζει: «Όπως υποστήριξα στην Συνεδρίαση της Αγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου, το κείμενο δεν έχει αυστηρή εκκλησιολογική βάση, και το θέµα τι είναι Εκκλησία και ποια είναι τα μέλη της ήταν ένα απὸ τα 100 σχεδόν θέµατα που είχαν προταθή για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, αλλά εν τω μεταξὺ εξέπεσε, με την προοπτική να γίνη ευρύτερη συζήτηση και διάλογος και μετά να αποφασισθή σχετικώς. Έπρεπε, επομένως, πρώτα να συζητηθή και ορισθή τι είναι Εκκλησία και ποια είναι τα μέλη της και έπειτα να καθορισθή η θέση των ετεροδόξων. [ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛ.»: Όταν δεν μπορείς να πάρεις αυτό, που θέλεις, αμέσως, τότε εναλλακτικώς μπορείς να το πάρεις εμμέσως. Έτσι δεν ανοίγεις θέμα για το ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, δεν προβαίνεις σε μετωπική αναμέτρηση για τον ακριβή εκκλησιολογικό ορισμό, αλλά επιτυγχάνεις τον σκοπό σου, δηλ. να απονείμεις εκκλησιολογική ιδιότητα στις ετερόδοξες κοινότητες [δηλ. αιρετικούς] δια της πλαγίας οδού, μέσω δηλ. του κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικὸν κόσµον», όπου δεν ορίζεται ευθέως τι είναι εκκλησία, αλλά με κατάλληλη διατύπωση «εκμαιεύεται» τεχνηέντως, ΕΞΥΠΟΝΟΕΙΤΑΙ, αφού απονέμεται ύπουλα -έστω και υπὸ προϋποθέσεις- στις άλλες κοινότητες ἡ ονομασία «Ἐκκλησία»!!!
Και καταλήγει ο Μητροπ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος που συμμετείχε στην Σύνοδο στο: «ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑ – Δέχθηκα σοβαρή πίεση καὶ υβριστικὴ αντιμετώπιση από Ιεράρχες για τὴν στάση µου», «Δεν είναι δυνατόν να κατανοηθή πλήρως το γιατί αρνήθηκα την υπογραφή µου, εάν δεν δώσω καὶ μερικὲς πληροφορίες γιατί οι αντιπρόσωποι της Εκκλησίας της Ελλάδος άλλαξαν εκείνη τὴν στιγµὴ την οµόφωνη απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας». (Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016. ΠΗΓΗ: «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»). Ο ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ (+Οσίου ΛΑΜΠΑΔΟΥ: Εκ νεότητος μοναχός. Χάριν θαυμάτων λαβών και εν ζωή και μετά θάνατον τοις αιτούσι παρέχει).