Υποτίθεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένας οργανισμός, που από το καταστατικό του σκοπό έχει να μειώσει το ελληνικό χρέος, στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο.
Όπως φαίνεται και από φετινές οικονομικές καταστάσεις το ΤΑΙΠΕΔ κατόρθωσε το ακατόρθωτο, δηλαδή να έχει λογιστικές ζημιές 2 εκατομμυρίων και ταμειακές ζημίες 62,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Το μνημονιακό ΤΑΙΠΕΔ από εργαλείο ταμειακών εσόδων και μείωσης του χρέους, μετατρέπεται σε εργαλείο αύξησης του χρέους και εκποίησης ακόμη και οχυρωματικών έργων προκειμένου να καλύψει την ανεπάρκειά του.
Το δε παράλογο στην όλη υπόθεση είναι ότι ενώ όλες οι δημόσιες υπηρεσίες απολύουν προσωπικό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μοναδικός φορέας που προχώρησε σε προσλήψεις. Έτσι ενώ είχε 21 άτομα προσωπικό, προσέλαβε άλλα 9 για να φτάσει στον επονείδιστο αριθμό των 30, ο οποίος αριθμός συνδυαζόμενος από τις υπερβολικές μισθολογικές αυξήσεις που έλαβαν τα golden boys που το απαρτίζουν μας παραπέμπουν στα τριάκοντα αργύρια.
Σύμφωνα με τον τελευταίο ετήσιο απολογισμό του ΤΑΙΠΕΔ, για την περίοδο Ιουλίου 2012 – Ιουνίου 2013, οι δαπάνες και τα άλλα έξοδα προσωπικού αυξήθηκαν κατά 68%, σε 2.240.000 ευρώ από 1.330.000 ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Το όλο παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι ότι αντί να τους επιπλήξουν για την ανικανότητά τους, τους επιβράβευσαν με υπέρογκες αυξήσεις. Έτσι ενώ στον προηγούμενο οικονομικό απολογισμό ο μέσος όρος αμοιβής (ετήσιος) για κάθε εργαζόμενο στο ΤΑΙΠΕΔ ήταν 63.200 ευρώ, στον παρόντα οικονομικό απολογισμό το ετήσιο κόστος για κάθε εργαζόμενο φτάνει στα 75.000 ευρώ. Δηλαδή πήραν αύξηση 20% και επιβραβεύτηκε η ανικανότητά τους, την στιγμή που οι υπόλοιποι εργαζόμενοι βιώνουν την ανεξέλικτη μισθολογική κατάρρευση.
Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, προκειμένου να περιορίσουν την οικονομική αποτυχία τους άρχισαν να πουλούν ακόμη και οχυρωματικά έργα υψίστης εθνικής και στρατηγικής σημασίας.
ΤΑΙΠΕΔ και το Ναυτικό Οχυρό του Αγ. Στεφάνου
Σ’ αυτό το πλαίσιο προχώρησε η ιδιωτικοποίηση του Ερημίτη αντί του ποσού των 23 εκ. ευρώ για 100 χρόνια, στην εταιρεία NCH Capital για τη δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας και βιλών πολυτελείας. Η συγκεκριμένη περιοχή αφορά την παραθαλάσσια έκταση που βρίσκεται 38 χλμ. βόρεια της Κέρκυρας και έχει μια ακτογραμμή μήκους περίπου 725 μ. Πέρα από την όλη οικονομική διαχείριση του θέματος, υφίσταται και μέγιστο εθνικό στρατιωτικό θέμα, καθόσον στην συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται το Ναυτικό Οχυρό του Αγ. Στεφάνου, με ραντάρ το οποίο είναι και το μοναδικό που καλύπτει τις ανάγκες επιτήρησης των στενών Κέρκυρας-Αλβανίας, και μάλιστα στη στενότερη θαλάσσια μεθόριο. Το οχυρό –ό πως αναφέρεται – συστήθηκε με το Π.Δ. υπ’ αριθμ. 398/2001 (ΦΕΚ 279/Α/13-12-2001) και περιλαμβάνει απαγορευμένη ζώνη 12.600 τ.μ. και επιτηρούμενη ζώνη 142.000 τ.μ., προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφάλεια του οχυρού. Το εμβαδόν του γεωτεμαχίου είναι περίπου 490 στρέμματα, πάνω από το μισό του οποίου αποτελεί ιδιωτική δασική έκταση, ενώ σε αυτό υπάρχει και μία μικρή φυσική λίμνη. Η αξιοποιήσιμη έκταση εκτιμάται σε περίπου 178.000 τ.μ. Το ακίνητο έχει μια ακτογραμμή μήκους περίπου 725 μ. Δηλαδή πουλήσανε 490 στρέμματα εκπάγλου κάλλους, εκ των οποίων τα 178 αξιοποιήσιμα έναντι του ποσού των 23 εκ Ευρώ (τα συμπεράσματα δικά σας).
Για «πολιτικούς-μαριονέτες που δεν σέβονται τις τοπικές κοινωνίες και υπακούουν με δουλικό τρόπο στις προσταγές του ΔΝΤ» έκανε λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος Ιονίων Νήσων Γιώργος Καλούδης και αποκάλυψε ότι τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων την έχει συντάξει η υπηρεσία ακινήτων της Eurobank! Μάλιστα, αυτό φαίνεται και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://hradf.com /uploads/files/kassiopi-smpe-el.pdf.
Το συγκεκριμένο οχυρό είναι στο Βόρειο Στενό Κερκύρας (North Corfu Channel)ονομάζεται ο πορθμός ο οποίος χωρίζει τη βορειοανατολική απόληξη της νήσου από τα απέναντι ηπειρωτικά παράλια της Αλβανίας, συνδέοντας τη «Θάλασσα της Κέρκυρας» με τη «Θάλασσα της Χιμάρας». Το δε ναυτικό φυλάκιο του Ερημίτη εποπτεύει τον συγκεκριμένο πορθμό ο οποίος θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθόσον είναι εμπορικός και πολεμικός δίαυλος, το δε πλάτος του το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 1-6,5 μίλια είναι κατανεμημένο εξίσου σε ελληνικά και αλβανικά ύδατα, χωρίς διεθνή ύδατα.
Στην δε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τέντε, που κατέθεσε ο πλωτάρχης ε.α Παναγιώτης Σταμάτης, για την υπόθεση του ναυτικού οχυρού στην Κασσιώπη της Κέρκυρας, μεταξύ των άλλων αναφέρει…..
«Το Ναυτικό οχυρό είναι κρίσιμο για την Εθνική ασφάλεια διότι ελέγχει και τον θαλάσσιο χώρο της απέναντι Γείτονος (στενά Κέρκυρας–Αλβανίας), καθώς στην ευρύτερη περιοχή ελλιμενίζονται Τουρκικά υποβρύχια, όπως ο ελλιμενισμός του υποβρυχίου Τύπου 209/1400 στο Δυρράχιο που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 14 και 17 Μαρτίου στο πλαίσιο του προγράμματος στρατιωτικής συνεργασίας Τουρκίας-Αλβανίας για το 2013». Για να συνεχίσει παρακάτω…
«Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι πιθανόν η «απαγορευμένη ζώνη» με την «επιτηρούμενη ζώνη» να συμπίπτει, δηλαδή να μην υπάρχει «νεκρή» ζώνη περιμετρικά του Οχυρού».
Το Ναυτικό Οχυρό του Αγ. Στεφάνου.
Στη συγκεκριμένη ανάρτηση του ΤΑΙΠΕΔ…… πουθενά αναφορά για το Ναυτικό Οχυρό του Αγ. Στεφάνου.
Η όλη διαδικασία έγινε χωρίς τον αποχαρακτηρισμό του οχυρού, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία μέχρι 2012. Η παραπάνω τροποποίηση έγινε την υστάτη στιγμή με Προεδρικό Διάταγμα το 2013 με συνοπτικές διαδικασίες και αυτή την στιγμή υπάρχει κενό παρατήρησης και ελέγχου των στενών καθόσον δεν έχει κατασκευαστεί
το νέο οχυρό.
Κατόπιν των ανωτέρω στοιχείων και εγγράφων, το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα ακόμη εργαλείο που αυξάνει το δημόσιο χρέος και λειτουργεί σε βάρος ακόμη και της εθνικής άμυνας.
Κύριε πρωθυπουργέ, για τα golden boys του ΤΑΙΠΕΔ αντί να τους δίνετε αυξήσεις στείλτε τους στα σπίτια, τον δεν οργανισμό συνολικά κλείστε τον αφού καταλογιστούν τυχόν ποινικές ή και οικονομικές ευθύνες στους υπευθύνους (εάν και εφόσον υπάρχουν) ύστερα από ενδελεχείς ελέγχους των ελεγκτικών οργάνων.
Νίκος Καρατουλιώτης
Υποστράτηγος ε.α. – συγγραφέας