Η ΝΝΑ προβάλει τα σχόλιά της
Η New Nicotine Alliance (NNA), μια φιλανθρωπική οργάνωση που μάχεται υπέρ των ατμιστών και των άλλων καταναλωτών νικοτίνης, εξέτασε το κυβερνητικό έγγραφο της Σκωτίας «Αυστηρότεροι κανόνες για τη διαφήμιση και την προώθηση προϊόντων ατμίσματος». Η NNA απάντησε στη διαβούλευση με τις απόψεις της.
Η NNA λέει στους υπουργούς της Σκωτίας: «Η New Nicotine Alliance είναι μια μη κερδοσκοπική φιλανθρωπική οργάνωση του Ηνωμένου Βασιλείου που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των σημερινών και των μελλοντικών καταναλωτών εναλλακτικών λύσεων για τα τσιγάρα που ενέχουν χαμηλό κίνδυνο, όπως προϊόντα ατμίσματος, κάψουλες νικοτίνης, προϊόντα μη καύσιμου καπνού και προϊόντα θερμαινόμενου καπνού. Επιβεβαιώνουμε ότι δεν έχουμε δεσμούς με καμία από τις εμπλεκόμενες βιομηχανίες και η δέσμευσή μας δεν εγείρει ζητήματα βάσει του άρθρου 5.3 της σύμβασης-πλαισίου για τον έλεγχο του καπνού».
Επισημαίνει:
Το ηλεκτρονικό τσιγάρο https://www.replacesmoke.com/ είναι πολύ λιγότερο επιβλαβές από το κάπνισμα και μπορεί τελικά να αποδειχθεί ότι έχει αμελητέους κινδύνους. Εκτεταμένα κλινικά τεκμήρια και δεδομένα βιοδεικτών υποστηρίζουν αυτό το σημείο. Αμφισβητούμε ορισμένους από τους ισχυρισμούς σχετικά με τις βλάβες από τον ατμό που αναφέρονται στο έγγραφο διαβούλευσης.
Το άτμισμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διακόψει κάποιος ή να αντικαταστήσει το κάπνισμα. Η διπλή χρήση είναι συχνά μέρος της μετάβασης από το κάπνισμα στην αποκλειστική χρήση του ατμίσματος. Πολλά σκέλη αποδεικτικών στοιχείων από RCTs, μελέτες παρατήρησης, δεδομένα αγοράς, οικονομικά πειράματα και δεδομένα πληθυσμού υποστηρίζουν αυτό το σημείο.
Η διαφήμιση και η προώθηση έχουν πολλές λειτουργίες – για να προσεγγίσουν νέους χρήστες, να διαμορφώσουν τις προτιμήσεις των υπαρχόντων χρηστών ως προς τα brands και για να δημιουργήσουν επωνυμίες ιδιαίτερης αξίας.
Στην περίπτωση του συστηματικού ατμίσματος, οι νέοι χρήστες έλκονται σε μεγάλο βαθμό από ομάδες καπνιστών ή εκείνων που διαφορετικά θα προχωρούσαν στο κάπνισμα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των τακτικών ατμιστών σε οποιαδήποτε ηλικία είναι νυν ή πρώην καπνιστές.
Η επίδραση του ατμίσματος στη δημόσια υγεία και ο αντίκτυπός του στη μείωση της βλάβης εξαρτώνται από τους καπνιστές που αποφασίζουν ότι το άτμισμα είναι μια ελκυστική εναλλακτική λύση. Η διαφήμιση παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Η ανησυχία μας σχετικά με τους προτεινόμενους περιορισμούς οφείλεται στο ότι η διαφήμιση προϊόντων ατμίσματος λειτουργεί ως διαφήμιση κατά του καπνίσματος με πρόσθετο όφελος χωρίς κόστος για το δημόσιο ταμείο.
Όλες οι πολιτικές αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να αντιμετωπίσουν διεστραμμένες ακούσιες συνέπειες. Στην περίπτωση των πολιτικών που αφορούν στο άτμισμα, είναι εύκολο να δούμε πώς οι περιοριστικές πολιτικές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε λιγότερη μετάβαση από το κάπνισμα στο άτμισμα και, επομένως, σε περισσότερο κάπνισμα και μεγαλύτερη βλάβη.
Οι προτεινόμενες απαγορεύσεις ισοδυναμούν με ρυθμιστικούς κανονισμούς προστασίας του υφιστάμενου εμπορίου τσιγάρων και θα αυξήσουν τις βλάβες που σχετίζονται με το κάπνισμα εμποδίζοντας την ανάπτυξη και τη διάδοση ασφαλέστερων εναλλακτικών λύσεων.
Πιστεύουμε ότι οι στόχοι για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας επιτυγχάνονται καλύτερα με ελέγχους στα θέματα και στην τοποθέτηση των διαφημίσεων και της προώθησης και όχι με απαγορεύσεις.
Η φιλανθρωπική οργάνωση προχωρά δίνοντας μια λεπτομερή απάντηση που αντιτίθεται στην πρόταση του εγγράφου: «Το αποτέλεσμα των αυστηρότερων περιορισμών στο μάρκετινγκ θα είναι η προστασία του κατεστημένου του εμπορίου τσιγάρων, η αύξηση του καπνίσματος και η πρόκληση μεγαλύτερης βλάβης».