Με την κρίση της γούνας η Καστοριά εναπόθεσε τις αναπτυξιακές της ελπίδες κυρίως στον τουρισμό. Ωστόσο ούτε αυτόν τον τομέα τον αξιοποιούμε επαρκώς και αποτελεσματικά. Ούτε καν επικοινωνιακά! Όποιος Καστοριανός πάρει στα χέρια του το γνωστό πολυσέλιδο περιοδικό ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2021 που διανεμήθηκε με το ΒΗΜΑ της Κυριακής και πωλείται στα περίπτερα θα νοιώσει βαθιά απογοήτευση. Για ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία αφιερώνει δώδεκα σελίδες, από τις οποίες δύο αναφέρονται γενικά στην περιφέρεια, δύο στο Νομό Γρεβενών, δύο στο Νομό Καστοριάς, μία στο Νομό Κοζάνης και πέντε! στο Νομό Φλωρίνης! Από τις δύο σελίδες που αφιερώνει για την Καστοριά, μόνο η μισή σελίδα είναι κείμενο, το υπόλοιπο είναι μια μεγάλη φωτογραφία της Καλλιθέας με λήψη από το Απόζαρι! Η περιγραφή της ιστορίας της πόλης, των αξιοθέατων και των δυνατοτήτων που προσφέρει είναι απογοητευτική και βρίθει λαθών. Συνοψίζει τα πάντα για την πόλη σε δύο παραγράφους και αφιερώνει εννιά σειρές για το Άργος, πέντε σειρές για τη Μεσοποταμία, τρεις για το Νεστόριο και τρεις για την Κλεισούρα. Πέρα όμως από τη φτωχή περιγραφή και οι πληροφορίες είναι ανακριβείς! Αποκαλεί «αλπικό τοπίο» τη διαδρομή προς το Νεστόριο! (όχι μετά το Νεστόριο) και αναφέρει ότι η Μεσοποταμία βρίσκεται σε «δυσπρόσιτη περιοχή!». Κάνει απλή αναφορά σε αρχοντικά και εκκλησίες, χωρίς να δίνει καμιά πληροφορία για τι αρχοντικά και εκκλησίες πρόκειται. Το ίδιο κάνει για τη Σπηλιά του Δράκου και τη Μονή της Μαυρώτισσας, ενώ αφιερώνει δέκα σειρές για τον Λημναίο Οικισμό. Δεν υπάρχει στο κείμενο καμιά αναφορά για τη βυζαντινή ιστορία και το βυζαντινό αποτύπωμα, ούτε μνεία για την ύπαρξη βυζαντινού και λαογραφικού μουσείου. Τέλος, αγνοεί τελείως τη μοναδικής φυσικής ομορφιάς Γυρολιμνιά, την ποιότητα της φιλοξενίας, τη μοναδικότητα των παραγόμενων προϊόντων (Φασόλια, Μήλα) και τις δυνατότητες που έχουν οι επισκέπτες για δραστηριότητες και εκδρομές. Οι υπηρεσίες του Δήμου και της Περιφέρειας δεν έπρεπε να έχουν λόγο για το πώς παρουσιάζεται ο τόπος στον τύπο και στα ταξιδιωτικά περιοδικά; Εάν δεν το έχουν σκεφθεί, είναι καιρός νομίζω να το κάνουν.
Με την κρίση της γούνας η Καστοριά εναπόθεσε τις αναπτυξιακές της ελπίδες κυρίως στον τουρισμό. Ωστόσο ούτε αυτόν τον τομέα τον αξιοποιούμε επαρκώς και αποτελεσματικά. Ούτε καν επικοινωνιακά!
73