«Θέατρο του παραλόγου …υψηλής έμπνευσης» παίζεται και στο χώρο της παιδείας της Δυτ. Μακεδονίας, καθόσον οι προηγούμενοι κυβερνώντες, δια των περιφερειακών βουλευτών τους, εξήγγειλαν σε πανηγυρικούς τόνους, την ίδρυση νέων τμημάτων στο πανεπιστήμιο της περιφέρειάς μας και οι σημερινοί αναστέλλουν τη λειτουργία τους, με το αιτιολογικό πως τα τμήματα αυτά δεν μπορούν να λειτουργήσουν, ελλείψει πόρων για πρόσληψη προσωπικού και ανάπτυξη των ανάλογων υποδομών.
Για την κατοχύρωση των εν λόγω τμημάτων, όμως, βασικότερη προϋπόθεση είναι η θεσμοθετημένη εξεύρεση πόρων για πρόσληψη προσωπικού και κάλυψη υποδομών, η αξιολόγηση κριτηρίων βιωσιμότητας και σκοπιμότητας που θα τεκμηριωθούν από την πρυτανική αρχή και τα πανεπιστημιακά όργανα, με συγκεκριμένες προτάσεις και επιχειρήματα. Αυτά υπάρχουν;… Ή μιλάμε για πανεπιστημιακά τμήματα «έτσι για το θεαθήναι», προς εξυπηρέτηση ψηφοθηρικών αναγκών, σε πλήρη ευθυγράμμιση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τους περιφερειακούς βουλευτές;!
Ποια είναι όμως και η άποψη της ακαδημαϊκής κοινότητας, ώστε να διευκολυνθούν οι όποιες διαδικασίες και αποφάσεις, αλλά και να επιβεβαιωθεί ή μη το εύλογον των αποριών και ερωτημάτων;
Πάντως, γεγονός αδιαμφισβήτητο είναι πως οι κατά καιρούς κυβερνώντες επέλεξαν πεδίο δράσης σε χώρους της παιδείας, όπου ανταγωνίστηκαν, κάθε φορά με αντίστροφους ρόλους, στην μικροπολιτική και την ψηφοθηρία και θύμα υπήρξε πάντα η ίδια η παιδεία…
Για την ιστορία, τα τμήματα των οποίων η λειτουργία ανεστάλη, είναι: Παραγωγής Οπτικουαστικών Μέσων (Κοζάνης), Λογοθεραπεία (Πτολεμαΐδα), Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα), Κινηματογράφου (Φλώρινα), Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά) και Μάρκετινγκ (Γρεβενά).