Δρ Μεταλλειολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
Μέλος Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας
Εδώ κι ένα μήνα, κάθε Σάββατο, οι πολίτες της Κοζάνης ταλαιπωρούνται αφάνταστα στη λαϊκή αγορά, περιφερόμενοι στα στενά της περιοχής και ψάχνοντας όπου να ‘ναι για μια θέση στάθμευσης. Η αιτία της ταλαιπωρίας είναι ότι έκλεισε και παραμένει κλειστή η μεγάλη αλάνα δίπλα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, η οποία επί πολλά χρόνια χρησίμευε ως χώρος στάθμευσης κι εξυπηρετούσε τους πολίτες.
Από όσο γνωρίζω η αλάνα αυτή ανήκει στον ΟΣΕ, ένα οργανισμό του Δημοσίου. Πόσο δύσκολο λοιπόν μπορεί να είναι για το Δήμο Κοζάνης να έλθει σε συνεννόηση με ένα δημόσιο οργανισμό, για να συνεχίσει να είναι στη διάθεση των πολιτών κάθε Σάββατο ένας χώρος που παραμένει κενός και αχρησιμοποίητος; Πολύ περισσότερο που ο ΟΣΕ είναι πρακτικά ανύπαρκτος στην περιοχή μας: πρόσφατα τα ορυχεία έφτασαν να σκάψουν τη γραμμή προς Πτολεμαΐδα και η περιοχή έμεινε, εντελώς αδικαιολόγητα βέβαια, χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος κλείνει την αλάνα, το ίδιο είχε ξαναγίνει το Πάσχα, για να ανοίξει λίγο αργότερα, μόνο όμως από την πλευρά προς τον Άγιο Κωνσταντίνο. Έστω κι έτσι πάντως εξυπηρετούσε μεγάλο μέρος των πολιτών. Είναι δε τουλάχιστον εξαιρετικά περίεργο ότι η μεγάλη αυτή αλάνα, που παραμένει διπλοκλειδωμένη το πρωί του Σαββάτου, ως δια μαγείας ανοίγει τη νύχτα, για να χρησιμεύσει ως χώρος στάθμευσης σε παρακείμενο νυχτερινό κέντρο!
Σε κάθε περίπτωση δεν ενδιαφέρει το ιδιοκτησιακό της αλάνας, ενδιαφέρει η εξυπηρέτηση των πολιτών. Όταν πριν από 30 χρόνια ο Δήμαρχος Γιάννης Παγούνης άνοιξε την οδό Αριστοτέλους και μετέφερε εκεί τη λαϊκή αγορά, δεν υπήρχαν στην πόλη τόσα πολλά αυτοκίνητα. Σήμερα τα αυτοκίνητα είναι πολλά, υπάρχει πρόβλημα χώρου στάθμευσης, οι πολίτες ταλαιπωρούνται, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει στην πόλη δημοτική αρχή ικανή είτε να αντιληφθεί το πρόβλημα είτε να δώσει μια απλή και στοιχειώδη λύση. Ο μοναδικός διαθέσιμος χώρος στην περιοχή της λαϊκής αγοράς είναι η συγκεκριμένη αλάνα και πρέπει το ταχύτερο, απ’ το ερχόμενο Σάββατο, να τεθεί ξανά, όπως ήταν επί τόσα χρόνια, στη διάθεση των πολιτών.
Και βέβαια, τώρα που δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση, είναι μοναδική ευκαιρία να γκρεμιστούν επιτέλους οι δυο στενές γέφυρες του ΟΣΕ, που εμποδίζουν στους δρόμους προς Θεσσαλονίκη και Λάρισα και αποτελούν εστίες ατυχημάτων. Δεν χρειάζονται ούτε 24 ώρες για να γίνει κάτι τέτοιο, αρκεί να υπάρχει η ανάλογη βούληση κι ο κατάλληλος προγραμματισμός.